Kontakten köptes på Saab verkstad. Sen om det var OE kan jag inte svara på. Det är väl som med mycket annat som inte finns OE sämre kvalitet.
Tillägger att både startmotor och kontakt var nya.
Tack för svar.
Får väl byta lite vakumslangar och tanka 98.
Insprutningventilerna vad kan man göra åt dom? Rengöra ?
Lämna iväg till närmsta Meca butik så skickar dom iväg den för rep.
Kostar 995:- ink moms.
Fredrik.
Han borrade. Jag är ute efter 90mm kolvar med rätt komphöjd.
Ja jag tycker det var bra med att komma under litern. Är nyfiken vad den drar med bensin. Med dagspriset på bensin så ska den dra kring 0,65 för samma milkostnad.
Jag har redan ett 1815 block med h-profiltakar med en weber 38 och större toppar. Men jag behöver borra. ” oseriös säljare”!!! Jag vill ha en motor som håller utan renovering vartannat år och går bra. 10-15K är inte problemet.
Tack för hjälpen. Svaret fanns närmare än vad jag kunde tro.
Min chef har en nyckel jag fick låna. 😀
Årsmodell 78-85 passar. Trimningsanvisningar finns på tradera just nu tror jag
http://www.tradera.com/Trimningsanvisningar-till-Saab-V4-PA-CD-auktion_301910_143027204
Sen vet ju inte jag om det är rätt sätt att gå. Men det räcker för mig.
Jag använde Granada 2,8 ventiler, avg 36mm och insug 42mm och portade enl Saabs gr2 anvisningar.