Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 1966 Saab 96 – Barn Find part II
Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Ena minuten cruisar jag nerför motorvägen i 100 km/tim, nästa är det bara skit. Jag har aldrig haft en tvåtaktare innan, så jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka om att köra en, men när den funkar är det skit kul!
Jag är inte den som ger sig i första taget, så det blir nog bra när det blir färdigt. Måste få ihop gröna bönan (99:an) först, rostlagning och lack och så, sen så blir det full fart med denna igen…
Tack för glada tillrop!
…i fredags åkte motorn ur. Det blir väl att plocka isär och tajta upp den, så att det inte rasslar så om den. Och sen har jag en renoverad låda liggandes som ska i. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta och fixa och lacka, eller om man ska försöka behålla patina… Vad tycker ni?
Vilken rackare, jag brukar påstå att jag har sveriges lynnigaste (dialekt för lurig) bilar men
herr Barnfind verkar vara ännu mer retsugen… 😉
Lycka till, poleringen blev i alla fall bra! 🙂
Johan
Tackar – nu ska jag bara få bukt på de värsta bulorna så blir hon nästan presentabel – karlskrona, here we come 🙂
…och ja, lynnig är hon. Jag måste få henne körklar snart så att jag hinner med ett antal rundor innan det bär iväg österut. Hade varit lite retligt att komma halvvägs och behöva bogseras…
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem