1966 Saab 96 – Barn Find part II

Forum Övrigt Projekt / Min bil 1966 Saab 96 – Barn Find part II

• Detta ämne har 174 svar, 33 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-01 12:50 av .
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 175 totalt)
  • Författare
    William
    Deltagare

nämen vafa… :sad

Per-Erik
    Deltagare

Ja, jag vet inte vad jag ska tro. Ena minuten cruisar jag nerför motorvägen i 100 km/tim, nästa är det bara skit. Jag har aldrig haft en tvåtaktare innan, så jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka om att köra en, men när den funkar är det skit kul!

Jag är inte den som ger sig i första taget, så det blir nog bra när det blir färdigt. Måste få ihop gröna bönan (99:an) först, rostlagning och lack och så, sen så blir det full fart med denna igen…

Tack för glada tillrop!

emul
    Moderator

Fin klocka!! :mrgreen:

Per-Erik
    Deltagare

…i fredags åkte motorn ur. Det blir väl att plocka isär och tajta upp den, så att det inte rasslar så om den. Och sen har jag en renoverad låda liggandes som ska i. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska ta och fixa och lacka, eller om man ska försöka behålla patina… Vad tycker ni?

emul
    Moderator

Ingen lack än! =)

Per-Erik
    Deltagare

Jag håller som bäst på att skruva ihop lilla bilen, och tänkte att jag skulle ta och montera elektronisk bränslepump. Något förslag på vad jag bör använda?

pelle s
    Deltagare

Det finns väldigt mycket skrivet om detta förut, sök på Hardi.

Mvh
    Pelle S

Per-Erik
    Deltagare

Tack för hjälpen Dennis 😉

Ok, tepig och knölig, men RÖD!

jimbo
    Deltagare

nej nej linolja för den perfekta ytan

Per-Erik
    Deltagare

Tycker nog att efter omständigheterna detta blev ganska bra…

emul
    Moderator

Ganska? Fint!!!!

djungeltrumman
    Deltagare

Vilken rackare, jag brukar påstå att jag har sveriges lynnigaste (dialekt för lurig) bilar men
    herr Barnfind verkar vara ännu mer retsugen… 😉

Lycka till, poleringen blev i alla fall bra! 🙂

Johan

Per-Erik
    Deltagare

Tackar – nu ska jag bara få bukt på de värsta bulorna så blir hon nästan presentabel – karlskrona, here we come 🙂

…och ja, lynnig är hon. Jag måste få henne körklar snart så att jag hinner med ett antal rundor innan det bär iväg österut. Hade varit lite retligt att komma halvvägs och behöva bogseras…

Per-Erik
    Deltagare

Förresten, nya lister beställda från mr. Strandmoe, framskärm i rätt stuk från Stefan – nån med dörrar och baklucka i R2 – jag har lagt ut en annons under köpes, lite patina är ett plus, helst inga rosthål 😉

Per-Erik
    Deltagare

…fru Barnfind måste det väl vara, lynnig som hon är *tomato*

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 175 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng