#257# 2002 9-3 Sport E
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / #257# 2002 9-3 Sport E
- Detta ämne har 310 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2024-01-31 17:33 av
Anonym.
-
FörfattareInlägg
-
Anonymfebruari 2, 2016 kl. 18:10 #385273
Det är tydligen en enklicksgrej, testade nu.
Nåt har hänt med mina adminrättigheter så Falcon får inte ta illa upp här om rapporten, jag menade inte det.
Ska se vad vi kan göra.Jag tänkte då allt också ”vad 17 nu då” 😛
Anonymfebruari 5, 2016 kl. 18:32 #385394Någon som vill ta över projektet ……… ??
Kedjan e tyvärr sliten – inget jag orkar bygga vidare på då………
Verkar inte finnas fler ”satser” kvar hos SP 🙁Jag har nyligen tagit ner sumpen = ingen nämnvärd ”slugde” här –
finns även nya bromsok fram incl OE slangar – rem/samtliga hjul – ny vattenpump – oljepump – olja inkl filter etc etc ……….Skicka ett PM om du e intr.
Bilen kan inte körasfebruari 5, 2016 kl. 19:49 #385398Nämen! Inte ge upp nu! Så som du jobbar på har du ju bytt kedjan innan vi andra hinner säga ”ventilsallad”!
96 V4 1975 ”Bollen”
februari 5, 2016 kl. 20:01 #385401Det finns fler som säljer sådana satser. Är ett ”mysigt” jobb på 9-5 iaf. Man känner sig sjukt nöjd efteråt specielt när motorn nästan blir helt tyst…
På’t igen nu!Anonymfebruari 6, 2016 kl. 09:39 #385410Nämen! Inte ge upp nu! Så som du jobbar på har du ju bytt kedjan innan vi andra hinner säga ”ventilsallad”!
Inte jobbet att bytta den jag rädds för –
men verkar omöjligt att få tag på en sådan sats ……….. :/
februari 6, 2016 kl. 12:51 #385412Borde väl funka..?
Kan kolla fler leverantörer om det blir aktuellt.Anonymfebruari 6, 2016 kl. 15:04 #385415Borde väl funka..? Kan kolla fler leverantörer om det blir aktuellt.
Har redan lagt order på den (tisdag), men finns inte i lager enligt order bekr.-
och har inte hört ett ”knyst” från SP sedan dess 🙁Kom på en timme senare, att jag även skulle ta oljepumpen på samma gång –
Men den har dom redan skickat fast jag skrev i medl rubriken –
om dom kunde skicka den tillsammans med första order …………..
februari 6, 2016 kl. 19:54 #385420Men…nämen det verkar ju konstigt. Dom är inte bra på mejlsvar men om man har tålamod kan man ibland lyckas när man ringer…
februari 6, 2016 kl. 21:00 #385424Borde det inte vara denna: https://www.maptunparts.se/motordelar/kam-balansaxeltransmission/5734/drivdelssats-b205-b235.html ?
Anonymfebruari 6, 2016 kl. 23:53 #385430Borde det inte vara denna: https://www.maptunparts.se/motordelar/kam-balansaxeltransmission/5734/drivdelssats-b205-b235.html ?
Jo då, verkar vara den stora satsen –
och T O M billigare än samma hos SP :OAnonymfebruari 7, 2016 kl. 15:04 #385445Fick mail från SP i dag (på en söndag) :O
Det skall komma in nya kedje satser nästa vecka 😛
Anonymfebruari 7, 2016 kl. 16:01 #385452Hurra! Då kanske vi kan få se en fortsättning på tråden ändå?
Jajamen, då kör vi lite till och hoppas på det räcker fram till målgången 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
