900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Aero -92 T16S *Såld*

Detta ämne innehåller 312 svar, har 30 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-07-21 10:19.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 313 totalt)
  • Författare

Beeos
    Deltagare

Tänkte dra igång en projekttråd, redan innan projektet är inhandlat 🙂

I detta nu så finns det en del intressanta bilar som beaktas. Det jag söker är en og900 i bra skick. Helst bättre än min förra Aero.
    Det lutar åt att importera från utlandet, då alla som finns i Sverige är antingen sönder rostade eller ägaren inte vill sälja.

Jag har iaf handlat på mig lite delar, så man har den dagen det är dags! 😎
    Detta borde vara standard för folk som renoverar sina bilar! Detta gör sjuuuk skillnad.
    Kanske inte syns så bra på bild, men när man ser de på en bil så är det ett redigt lyft.

Ni som har skoj saker över till försäljning. Tillbehör så som rattar och annat skoj får hojta till. Betalar bra för rätt prylar! 😉

Allt för denna gången! Då väntar bara objektet! 🙄

plankan
    Deltagare

@beeos wrote:

Tänkte dra igång en projekt tråd, redan innan projektet är inhandlat 🙂
    Jag har iaf handlat på mig lite delar, så man har den dagen det är dags! 😎

Då får man jo bara hoppas att det nu inte går och blir en trubb då :mrgreen:

@beeos wrote:

Allt för denna gången! Då väntar bara objektet! 🙄

Och där i bakgrunden ser vi alltså ”riksdagen”
    som räknar ut hur mycket du har kvar av din veckopeng efter detta inköp 😆 😆

Beeos
    Deltagare

@plankan wrote:

@beeos wrote:

Och där i bakgrunden ser vi alltså ”riksdagen”
    som räknar ut hur mycket du har kvar av din veckopeng efter detta inköp 😆 😆

Det ser illa ut! Men nu är det ju snart ny månad! :ugeek:

turbocab
    Deltagare

Haha, du är tuff du. Själv smyger jag in lådorna direkt i garaget vid ankomst hemma, allt för undvika problem med dåliga Riksdags-beslut. 😆

Segt med ägare som inte vill sälja, eller hur? Men skulle den ägaren du tänker på främst kanske äntligen få tummarna ur så kommer du inte behöva alla dom där grejorna, för info…. 😛

Beeos
    Deltagare

@turbocab wrote:

Haha, du är tuff du. Själv smyger jag in lådorna direkt i garaget vid ankomst hemma, allt för undvika problem med dåliga Riksdags-beslut. 😆

Segt med ägare som inte vill sälja, eller hur? Men skulle den ägaren du tänker på främst kanske äntligen få tummarna ur så kommer du inte behöva alla dom där grejorna, för info…. 😛

Man kan aldrig ha för mycket leksaker hemma!
    Behövde man det inte nyss, så kommer dom till användning en annan gång 🙂

Tyvärr en rätt stor del av ägarna som inte vill sälja 🙁

turbocab
    Deltagare

Hm, inte bara jag då alltså. Vilken tur, känner mig som en dålig mäniska annars. Kul projekt annars, köpa på sig massa ball delar och vänta på rätt bil. Spännande liksom. Själv har jag haft relativ tur med där, när jag själv bestämde mig för att köpa en sen Aero/TurboS så dök den röda upp inom några veckor på Blocket och jag hade flyt. Så lite tålamod bara så löser det sig säkert! Tips är köpes annonser på Saabklubben och STCS, är allt en del som kikar där och tipsar om balla bilar.

Beeos
    Deltagare

Its done! Bara å vänta på att fisken nappar.

Tur de blir några dagar i det gröna snart!

turbolamko
    Deltagare

Blev inte mindre sugen på att köpa OG900 nu när jag ser alla dessa bilder du tog!! 😀 Får nog köpa på mig blinkers och så vidare till båda generationer 900 nu så jag kan även bättra på min nuvarande röda 🙂

Glöm inte heller att det blir utförsäljning av delar till äldre Saabar på lördag så du bör slå till 😉

Bilar:
    3x og900: 2x 900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 45000 mil(sommarbil), 1x LYX sedan(under renovering), 1x 900s 1990(vinter/pendlar/bruksbil)
    1x 9-3 Aero 2014 under 1000 mil(sommar/finbil/lätt bruksbil)

Beeos
    Deltagare

@dansaab wrote:

Blev inte mindre sugen på att köpa OG900 nu när jag ser alla dessa bilder du tog!! 😀 Får nog köpa på mig blinkers och så vidare till båda generationer 900 nu så jag kan även bättra på min nuvarande röda 🙂

Glöm inte heller att det blir utförsäljning av delar till äldre Saabar på lördag så du bör slå till 😉

Tyvärr ute på äventyr i helgen 🙁

Trodde inte dom skulle sälja nya saker på eventet? Såg bara att ana skulle sälja begagnade delar

turbolamko
    Deltagare

http://begdelar.anabil.se/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Här kan du läsa mera iaf 🙂

Bilar:
    3x og900: 2x 900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 45000 mil(sommarbil), 1x LYX sedan(under renovering), 1x 900s 1990(vinter/pendlar/bruksbil)

Beeos
    Deltagare

@dansaab wrote:

http://begdelar.anabil.se/

Här kan du läsa mera iaf 🙂

Jo det löser sig nog. Var nästan rädd att de var Saab festivalen klass 🙂

Beeos
    Deltagare

Har dessvärre inte hänt allt för mycket här.
    Men jag har iaf inhandlat en brukis 😀
    Blev en 9-3 från sent -99

Riktigt sjyst bil för en vettig peng.

Jakten fortsätter!
    Tips mottages, samt delar letar jag alltid efter!

turbolamko
    Deltagare

Glömde att säga välkommen till klubben av ägarna till moderna bilar 😉

Bilar:

Beeos
    Deltagare

Nya brukisen

Sjukt nöjd än så länge 🙂
    Så nu klarar jag mig ett tag till. Hoppas dock hitta en og900 Aero/TurboS snart.

t16s
    Deltagare

ser nice ut ju!!!

och vad jag vet så tror jag tomten kommer tidigt i år :mrgreen: eller hhmm

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 313 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng