900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 Aero -92 T16S *Såld*

Detta ämne innehåller 312 svar, har 30 deltagare, och uppdaterades senast av 2013-07-21 10:19.

Visar 13 inlägg - 301 till 313 (av 313 totalt)
  • Författare

Beeos
    Deltagare

Precis, det kan ej vara bra i längden.
    Jag tänkte köra nu ett tag, för att sedan byta oljan igen. Även då i lådan (igen) så är de båda ursköljda.

Beeos
    Deltagare

Ny ruta beställd (igen). Den gamla (nya) sa upp sig genom att spricka ute till höger för att leta sig in mot mitten..
    Trist men Carglass står för byte och ny ruta.

Utvärdering 2 på servoolje-bytet. Servon är betydligt tystare, innan var där ett vinande ljud när man svängde fullt. Nu, knäpptyst.
    Så ifall ni tvekar så säger jag byt, det bör spara en hel del på maskineriet. Tänk allt slitage som finns i oljan som åker runt och blästrar insidan och packningar. 😳

rodder76
    Deltagare

Han tyvärr varken träffa dig (vad jag vet), eller se din bil i Trollhättan.
    Eftersom det nu är du som äger den… det var denna bil som satte igång min og-ångest för ett antal år sedan. Hade varit skoj att uppleva den igen…. eller kanske inte. Jag ska nog bara vara glad över vad jag har 😉

Beeos
    Deltagare

Jag mådde tyvärr inget vidare på Söndagen så vi drog hem tidigt.
    Hade även tänkt vara med på utställningen men sen blev det inte av. Kul dock att en liknande bil vann 🙂

Hoppas jag får träffa dig och se nyförvärvet senare i sommar.

Beeos
    Deltagare

Bilen såld.
    Köparen kommer och hämtar bilen senare under nästa vecka..

Kommer säkert ångra mig massor. Men just nu känns det som att bilen mest står ivägen och intresset är noll.

joh900
    Deltagare

Någon här som köpte den? Eller hamnar den långt bort?

rodder76
    Deltagare

Nu radar de nyfikna upp sig.
    Stannar bilen i landet?

Beeos
    Deltagare

Det var väldigt många uteifrån som hörde av sig.
    Men den stannar i Skåne, norra delen närmare Hässleholm.
    Ingen härifrån, men han är visst medlem i STCS, så vi kanske kommer få se mer av henne i framtiden 🙂

dea
    Deltagare

Ok, antar att det är samma person som kollade på den blåa hos Turbocab innan jag köpte den. Tydligen har han en massa saabar.

Beeos
    Deltagare

Det tror jag inte, denna herren har bara en.
    En 85:a som han tänkt renovera, men insåg att det är billigare att köpa en hyfsat fin istället

dea
    Deltagare

Ok, där ser man. Det var bra att den stannar i Sverige.

turbocab
    Deltagare

Det verkar vara väääldigt gott om og900 folk nere i Skåne! Håller med att det är kul att den fick stanna! Jag gillar ju ha koll på min gamla park…. 🙂

Lycka till med nästa bil Beeos! Om det är nån tröst så har jag ännu inte ångrat mina försäljningar. Men jag har en naggande känsla att det om 10 år blir jobbigt när en TurboS står i 200.000 eller nåt sånt och ”alla” drömmer om en…. Men den dagen den sorgen. 😆

Beeos
    Deltagare

Denna bild får avsluta tråden. Nya tider och andra begär :beef

Visar 13 inlägg - 301 till 313 (av 313 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng