900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 313 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 2, 2013 at 16:43 #194518

      Då är det 9000 CS 1992-1998 och 9000 CD 1995 och framåt som den kommer från, vänster sida.

        februari 2, 2013 at 17:35 #192988

        Såhär ser det ut när man separerar dem

        Sen behöver man en skruv som går igenom som på bilden.
        Dock behövde jag slipa av lite plast för att skruven skulle gå lite längre in. Annars tog skallen i skruven i så jag inte fick på motorarmen.

          februari 2, 2013 at 17:44 #192989

          SKa du ha det på den röda? Jag antar kablarna är förberedda i den. Min nya blåa har höjdreglering, samt cabben… Jag vettesjutton om jag nånsin haft nytta av det i den, eller kommer ha det… Men sitter det där så…. Har du reglaget för panelen?

            februari 2, 2013 at 17:45 #192990

            Ja, Saabaero skickade en till mig.
            Men vet inte ifall det är rätt.
            Återstår att se 🙂

              februari 2, 2013 at 20:32 #192992

              @Beeos wrote:

              Ja, Saabaero skickade en till mig.
              Men vet inte ifall det är rätt.
              Återstår att se 🙂

              Nu är även kablaget löst 🙂
              Dock lite konstiga kontakter på det. Kontakterna till motorerna är av samma modell som kabeln på fördelaren … ska det verkligen vara det ?
              Det är så mycket som är konstigt på min bil så det förvånar mig inte om det är nått special även detta :wacko

              Har förresten motor på höger strålkastare som jag kan skiljas ifrån om det går att ordna manuell justering istället.

                februari 3, 2013 at 19:11 #194542

                Jag har den andra motorn också, så det skall nog inte vara några problem.
                Vi får se hur det går sen när jag har tillgång till bilen.

                  februari 3, 2013 at 21:30 #194550

                  Intressant detta, jag testade just på min nya T16S och det snurrade om bägge motorerna men inte fan ändrade sig lyktorna! Får kolla på det vid tillfälle hemma sen… Undrar om man kan köpa hela nya lyktor och montera detta kitet på dom, eller är själva lyktorna moddade för motorerna tro?

                    februari 3, 2013 at 21:34 #194552

                    Lyktorna ska nog vara lika.

                    Stod du nära en vägg när du testade? Det kan vara väääldigt svårt att se annars att ljusbilden ändras annars.

                      februari 9, 2013 at 12:59 #194659

                      Var uppe med Anders idag och tittade till Aeron.
                      Hon stod på sin plats och allt var i ordning, lite vatten har det läckt på marken från någonstans. Får undersöka mer sen när hon ska ut.

                      Kan inte våren komma snart 🙂

                        februari 9, 2013 at 18:10 #194661

                        @Turbocab wrote:

                        Intressant detta, jag testade just på min nya T16S och det snurrade om bägge motorerna men inte fan ändrade sig lyktorna! Får kolla på det vid tillfälle hemma sen… Undrar om man kan köpa hela nya lyktor och montera detta kitet på dom, eller är själva lyktorna moddade för motorerna tro?

                        På 9000 är det ingen skillnad.
                        Dock skiljer det nog mellan hö och vänster på motorerna

                          mars 7, 2013 at 15:58 #194990

                          Snart så.. Bara någon helg till så är bilen hemma igen.
                          Fortfarande frost på morgonen..

                          I brist på bil så handlar jag hem annat istället.

                          Hoppas dom kommer till nytta 🙂

                          Bara en månad kvar till STCS-träffen på knutan :dope

                            april 5, 2013 at 16:37 #195286

                            Äntligen är aeron ute från vinterförvaringen!
                            Vilken bil! Startade direkt utan någon tvekan och gick som en klocka hem.
                            Hon hade läckt vatten vid förvaringen, men nu efter ca ett dygn har det inte läckt en droppe :drugged
                            Stort tack till Anders som hjälpte mig hämta hem henne, och tack till Ulf som stod för utrymme 🙂

                            Ännu en Saab-pryl har hamnat på lådan :love

                              april 5, 2013 at 20:18 #195287

                              Härligt! Visst doftade det underbart i bilen? Man glömmer nästan det efter en lång kall vinter.
                              Har själv njutit av min svarta nu några dagar, det är ju typ vår på dagarna i alla fall. Gött att den startade fint, inga problem med batteriet? Jag tror den där startmotorn jag bytte strax innan du köpte den gjorde gott för elen i bilen….

                                april 5, 2013 at 20:22 #195288

                                Batteriet tog jag med mig hem och laddade ett par gånger, så det förväntade jag mig fungera faktiskt 🙂
                                Startmotorn sköter sig utmärkt! Känns som att de hugger till bra vid start.

                                  april 5, 2013 at 20:49 #195289

                                  Så kan man ju också göra. Själv tycker jag det är kul att försöka nödstarta helt urladdade og900or som stått med batterierna på skitlänge. Särskilt när det är lite bråttom. 🙂 Fan, jag måste bli bättre på att lyfta ur batterier, eller köpa såna där långtidsladdare!

                                  Vad blir det för fälgar på den röda? Crosspoke?

                                Visar 15 inlägg - 256 till 270 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.