900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 313 totalt)
  • Författare

Det blir Crosspoke nu ett tag 🙂

Köpte ett nytt batteri i fjol, så jag bör klara mig ett tag.

april 6, 2013 kl. 13:24 #195293

Du fick tag i Equalizern, sweet! Kul att se att jag smittat någon iallafall 🙂

april 6, 2013 kl. 14:29 #195294

Tog Aeron till jobb idag, chefen körde ju sin fin-bil 🙂

april 6, 2013 kl. 14:58 #195295

Mmmm, snyggt med Cross-spoke! 😀

april 6, 2013 kl. 16:50 #195297

Om jag fått välja mellan de två bilarna så hade jag valt Ferrarin. För då kunde jag sålt den, och fått massa pengar att köpa flera stycken så fina Aeros för! 😆 Fyfan vad snygg den är! Saaben alltså – Ferarrin ser ju såklart fin ut också, men djävligt svårt släppa känslan av ”too much” och ”my dick is really really tiny”. Eller är jag bara svartsjuk nu? 🙄 Nej, fan det är jag inte – en uppsättning bromsar fram kostar mer än den röda Saaben….

april 19, 2013 kl. 17:36 #195485

Provkörde stereon idag med EQ, funkar fint 🙂
                https://dl.dropboxusercontent.com/u/6452910/Forumbilder/20130419_091833.mp4

Hoppas länken funkar :ninja

april 19, 2013 kl. 17:55 #195486

Funka fint! Ser ju klart läckert ut, men lite synd att du inte får plats med ”allt” dvs även CD spelaren. Eller har du nån lösning på det? Kasett endast känns ju lite beige, även om bilen är från 1992.

april 20, 2013 kl. 17:01 #195499

Jag löser nog det med en FM-modulator eller något.
                    Släpps inte många hits på kassett idag :beef

april 21, 2013 kl. 17:53 #195442

Får nog hålla med Andreas där, jag siktar på FM-modulator med samma setup 🙂 Även CD är ju ganska ute nu för tiden (jag som inte ens hittar en enda original CD-skiva i lägenheten 😳 )

För er som missat det, kolla in övriga Saab Clarion komponenter på http://saabclarion.doda.se

Får nog hålla med om att Crosspoke är sjukt snyggt på og900, helt i klass med 16″ Aero i stiligt ”original” utförande.. Jag vet om en herre med 16″ Crosspoke med gamla bultmönstret, det gjordes 2 par (8 st fälgar) internt på Chassie avdelningen på Saab under mitten 80-talet. Dom testade dom på Kinnekulle och skulle släppa en ”900 Super-Aero” modell med stora vingen m.m, men sen valdes ju Saab att köra på 9000 bultmönster och bromsar m.m, så dom planerna lades ner. Han jag känner var med och körde på Kinnekulle så källan är bra. Han köpte senare loss fälgarna. Tyvärr vill han inte sälja dom, men jag får väl tjata vidare 🙂

Mvh
                      Henrik

april 21, 2013 kl. 18:45 #193949

@henrikg wrote:

Får nog hålla med Andreas där, jag siktar på FM-modulator med samma setup 🙂 Även CD är ju ganska ute nu för tiden (jag som inte ens hittar en enda original CD-skiva i lägenheten 😳 )

För er som missat det, kolla in övriga Saab Clarion komponenter på http://saabclarion.doda.se

Får nog hålla med om att Crosspoke är sjukt snyggt på og900, helt i klass med 16″ Aero i stiligt ”original” utförande.. Jag vet om en herre med 16″ Crosspoke med gamla bultmönstret, det gjordes 2 par (8 st fälgar) internt på Chassie avdelningen på Saab under mitten 80-talet. Dom testade dom på Kinnekulle och skulle släppa en ”900 Super-Aero” modell med stora vingen m.m, men sen valdes ju Saab att köra på 9000 bultmönster och bromsar m.m, så dom planerna lades ner. Han jag känner var med och körde på Kinnekulle så källan är bra. Han köpte senare loss fälgarna. Tyvärr vill han inte sälja dom, men jag får väl tjata vidare 🙂

Mvh
                        Henrik

Sorry för trådkapning här – men lustigt att du nämner det det Henrik. En på jobbet hade på tidigt 90-tal en vit trubbnos 3-d turbo med ALLT som kataloger för tillbehör kunde erbjuda turbostinna landsvägssmiskare när det begav sig. Denne svor på att han hade Crosspoke på bilen och när jag yppade att ”Ah men då måste upphängningarna vara bytta sörru” kikade han frågande på mig. Den var minsann original och hade beställts så från SAAB. Den ska även ha plåtats flitigt i SAAB:s studio här i Nyköping och figurerat i broschyrer från typ 85-87. Har inte sett den själv men han verkar säker på sin sak.

Till sak – JA, Crosspoke rockar Beeos. Helt rätt fälgar enligt mig, även fast jag gillar att byta lite. Hur har det gått med kylare förresten?

/I.

maj 7, 2013 kl. 14:53 #195725

Kylaren bytt till en ny och även några slangklämmor som såg förjävliga ut rent sagt har ersatts med nya.
                          Även vindrutan har blivit utbytt mot en ny. Blev precis samma som satt i, fast nu blank och fin 🙂

maj 10, 2013 kl. 09:42 #195688

Kylaren verkar hålla, skönt. Det var de vanliga problemet, plastgavlarna som inte håller..
                            Fyllde även på AC:n idag, det behövdes bara lite-lite för att den skulle kyla på bra igen.
                            Verkar vara så att om det går under ett visst tryck kyler inte AC:n.

maj 10, 2013 kl. 10:03 #195751

@Beeos wrote:

Verkar vara så att om det går under ett visst tryck kyler inte AC:n.

Brukar vara så att kompressorn inte går om det är för lite gas i systemet och då blir det inte så kallt. :mrgreen: Kompressorn gillar inte jobba med för lite eller ingen gas alls

maj 10, 2013 kl. 15:28 #195754

Det stämmer nog!
                                När vi ändå är igång så körde jag in på en GDS-hall och bytte olja och filter. 🙂

maj 22, 2013 kl. 15:07 #191183

Händer inte så mycket här, men vi laddar inför festivalen med byte av fälg-kåpor.

Vad tror ni om dessa? Jag tyckte det blev rätt snyggt.

En fråga till folket, servoolja. Min styrservo läcker lite lite. Men många bäckar små, så nu behöver jag fylla på lite.
                                  Hittade lite gammal olja i förrådet. Men vågar man hälla i det? Står att man inte ska blanda.
                                  Den är kanske tillochmed för gammal?

Kanske lite antik? :dope

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.