900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 313 totalt)
  • Författare

@Beeos wrote:

Lite fix i helgen blev de allt.
      Tvättade riktigt noga och sköljde av motorn för att se ifall det fanns någon tendens till läckage.
      Men tät som en nunna verkar hon vara 🙂

Vaxade även insidan av dörrar och skuffen med lite sprayon wax. Så nu hoppas jag skiten håller sig borta 😉
      Även hålet där reservhjulet ligger blev tvättat och fick sig lite vax. Så nu ska det väl klara sig.

Har dock ett litet problem, elen verkar blinka lite i takt med tomgången på bilen.
      Blinkar inte starkt eller så, men syns i mörker. Jordfel?

Mät hur mycket generatorn laddar, kan vara laddningsregulatorn 😛

november 6, 2011 kl. 15:26 #184768

Kan det vara!
        Får titta på det i veckan 🙂

november 9, 2011 kl. 18:41 #184291

Sökte på riksarkivet efter lite info om bilen.
          Fanns bara ett dokument men rätt intressant.
          Trygg Hansa har alltså haft bilen, sjyst tjänstebil 🙂

november 9, 2011 kl. 19:03 #184289

Var ju utan tvekan den bilen som ”stack ut” i den där listan i alla fall 😉

MVH

november 9, 2011 kl. 19:04 #184260

@joH900 wrote:

Var ju utan tvekan den bilen som ”stack ut” i den där listan i alla fall 😉

MVH

Precis vad jag tänkte.
              😀

november 9, 2011 kl. 19:07 #184261

Coolt. Jag har inte kollat.

Nämnde jag att den har eluppvärmda backspeglar? Du ser symbolen i speglarna. Mkt ovanligt på og900! Hade den haft ljushöjds-reglering (som min cabbe har 🙄 ) så hade den haft ALLT. Typ.

november 9, 2011 kl. 19:11 #184262

@Turbocab wrote:

Coolt. Jag har inte kollat.

Nämnde jag att den har eluppvärmda backspeglar? Du ser symbolen i speglarna. Mkt ovanligt på og900! Hade den haft ljushöjds-reglering (som min cabbe har 🙄 ) så hade den haft ALLT. Typ.

Men bara på vänster sida. Skall det vara så?

november 9, 2011 kl. 20:13 #184246

😯 Ojdå…. Vet faktiskt inte? Ställ ut den i frosten och kolla! Kan ju vara bytt glas nån gång? Inte av mig…

november 9, 2011 kl. 21:51 #184234

Har verkligen alla eluppvärmda glasen märkningen? Alla 9000 har det inte i alla fall, så det kanske är samma på 900?

MVH

november 11, 2011 kl. 17:44 #184132

Garaget profilen för bilen. http://www.garaget.org/?car=269412″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                        Kommer kanske fler bilder i helgen, ingen vinter här inte 🙂

november 11, 2011 kl. 18:09 #184133

Grattis Beeos
                          Detta är verkligen en av mina drömbilar. Fantastisk bil säger jag som bara studerat den något fåtal gånger. Jag verkligen avvundas dig.

Det finns nog bara en detalj jag inte gillar, och hoppas att varken du, Martin eller någon annan fanatiker tar illa upp. Men jag tycker att avgassystemet ser ut som epa-raggare. Påminner inte det minsta (förutom dubbelt utblås) om vare sig ”hagelbössan” för trubbnos eller sportavgassystemet med röda ”ejektorer” för de nyare. Nu är jag inte originalfanatiker i allt, och ska man då acceptera avsteg så ska det vara till det bättre. Men jag tycker tyvärr att originalet skulle vara snyggast med original sportavgassystem på plats två. Detta system är allt för i ögonfallande, grovt och har för långt utstick.
                          Med det sagt… i all välmening, så hoppas jag på att du har ett originalsystem liggandes i dina gömmor av godsaker 😉

//D

november 11, 2011 kl. 18:15 #184071

Aja.. Får bli skroten med den 🙂

Jag gillar faktiskt bössan, är inte så iögonfallande enligt mig.
                            Men alla är vi olika 😀

november 11, 2011 kl. 18:25 #184069

Det bilen saknar i övrigt får man ju fylla ut med ett jättebiffigt avgasrör. 😆
                              Skämt åsido, hagelbössan är gjord för trubbnosarna, på våran Lux Sedan så slutar det tom innanför bakre kofångaren! Men på en nyare bil så sticker det alltså ut en bra bit, men jag gillar det också, tycker det är lagom ändå! Originalen blir nästan för små och osynliga.

november 11, 2011 kl. 21:45 #184059

@Turbocab wrote:

Det bilen saknar i övrigt får man ju fylla ut med ett jättebiffigt avgasrör. 😆
                                Skämt åsido, hagelbössan är gjord för trubbnosarna, på våran Lux Sedan så slutar det tom innanför bakre kofångaren! Men på en nyare bil så sticker det alltså ut en bra bit, men jag gillar det också, tycker det är lagom ändå! Originalen blir nästan för små och osynliga.

Aha… de är gjorda för trubbisar egentligen. Det förklarar längden.
                                Saabs avgasystem var väl på denna tiden lackerade svarta. Sportavgassystemen till de nyare och till 9000 hade bara kromade slutrör några centimeter. Tror att jag reagerar kraftigare eftersom man ser så lång bit av avgassystemet, vilket alltså kan vara en kombination av färg och längd på utsticket.

Nog om detta. Låt oss nu bara njuta av denna sköna skapelse

//David

november 13, 2011 kl. 12:35 #183842

Ingen större update men det blev lite bilder under en härlig tur.
                                  Riktigt gött höstväder!

Får se till att ställa av snart, men än så länge verkar snön och isen hålla sig borta.
                                  Så man får passa på medans det är så pass gott väder 😎

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.