900 Aero -92 T16S *Såld*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*
- Detta ämne har 312 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-21 10:19 av
Beeos.
-
FörfattareInlägg
-
@Sc24 wrote:
@Beeos wrote:
Jag kan inte minnas att det är gjort på cabben.
Vet att du gjorde det åt mig på Grålle, då när han var iväg på rost lagning :smileJo Grålle minns jag,men tyckte bestämt vi gjorde det även på cabben –
men jag kan jo ha fel.Har snart haft så många OG 900 att jag inte minns vad som är gjord på dom 😆
Men det går att lyfta den genom högtalargallert men skruvarna får man ta underfrån.
Inte lätt alltid 😆
Det löser sig säkert. 😎
En liten påsk update 🙂
Ny wastegate monterad på rekordtid, behövde inte ens krypa under bilen denna gången 😉
Nu går bilen betydligt jämnare och får ett stabilare ladd, bara grundladd som skall fixas till.I morgon skall jag ut och fixa värmekranen och göra ett oljabyte, äntligen :beef
Sen är nog bilen klar inför knutan :love@Sc24 wrote:
@Hedin wrote:
Så fin! Man blir sugen på aerohjolar nu asså 😀
Just en av orsakerna till du skulle behållt din vita –
då man inte kan montera ett komplett aero pkt på en 5 drs 🙄Du kan montera fram och bak,men inte mellan hjulhusen………..
Så sant så, synd att den hade fel motor och ingen som orkade byta 🙄
@henrikg wrote:
Fin bil som alltid! Känns det jobbigt att du inte behöver göra något med den annat än tvätta den? 🙂
Mvh
HenrikNja..
Brottas med värmekranen just nu, det har varit en pers 😉
MV är bytt, det var iofs väldigt enkelt och snabbt fixat.Ska se om jag hinner byta olja i lådan i morgon med, får se om jag pallar.
Äntligen, kranen bytt. Det var en pers 🙂 Allt som kunde gå fel gick fel 🙁
Hoppas det håller nu, orkar inte ge mig på det igen! :wackoTur i oturen fick jag ut gamla stereon som satt fast sedan innan och drog om kablarna, och monterade min Alpine stereo i nedre facket.
Nu är det bara en vecka kvar till knutan, hoppas vi ses där 🙂
april 7, 2012 kl. 21:34 #190140@Beeos wrote:
Hoppas det håller nu, orkar inte ge mig på det igen! :wackoTur i oturen fick jag ut gamla stereon som satt fast sedan innan och drog om kablarna, och monterade min Alpine stereo i nedre facket.
Vad gick fel då ❓
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
@Beeos wrote:
Vad gick fel då ❓
Mvh Nisse
Demonteringen gick hyffsat smidigt, har haft en bra lärare innan 🙂
Det var ett helvete att komma åt sista skruven på kranen, den som sitter närmast rören på elementet. Men det gick till slut.
Monteringen gick därimot mindre bra, en av muttrarna som sitter på ovansidan på kranen där skruvarna ska fästa lossnade och snurrade runt. Det gick alltså inte att få ut skuven igen och det gick inte att skruva in den heller 🙁 Sjukt drygt. Fick gå den hårda vägen och montera ner elementet med för att kapa skruven och sätta dit en ny med en annan mutter. Sen gick allt som på räls 🙂Jag hade iaf gott sällskap

Cabben fick sig nya lampor och blinkers runt och om 16″ aero fälgar. Satt som en smäck! :teeth -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.