900 Aero -92 T16S *Såld*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*
- Detta ämne har 312 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2013-07-21 10:19 av
Beeos.
-
FörfattareInlägg
-
Nått som garanterat fungerar är att sätta fast stången i skruvstycke som sagt 😉 Måste ju vara enklare och lossa denna på bänk än att hålla på med tryckklockan på plats? Även om det säkert också går när den sitter på plats på bilen också.
Sålänge man får ur sprinten till WG-klaffen så är det ju inte svårt att plocka lös hela klockan.
Släpper inte kroken om man spänner fast den i skruvstycke och försöker gå av istället.

MVH
Ursäkta mig men, vad ska du på vakuumklockan och pilla för om du vill ändra laddtrycket? Så länge staget inte håller spjället till wastegaten öppen så kommer du ju inte ändra på laddtrycket.
Eller har jag helt missat vad du är ute efter?
Om du plockar ut klockan och inte får loss ”kroken” så kan du alltid värma, lite risky givetvis just här eftersom du kan elda upp klockan, men du ska inte behöva värma den speciellt mycket för att den ska släppa.
Återkopplingen till WG.. Demonterade skiten och såg direkt att den var något böjd, stången har nog fått sig en törn när jag försökt hålla i mot och skruva på skiten.
Spände upp i ett skruvstäd och testade att skruva lite lätt. Den gick av i gängan… DVS att jag hade WG med stång i ena handen och ”haken” till turbon i andra. Störigt..
Brossan fixade en fullösning tillsvidare. Men det får nog bli en ny lite senare. Speedparts har väl vill jag minnas?Lite roligare saker
Vad tror ni om detta?

Lite funkis är det allt 🙂Inte mycket tyckande här inte…
Beställde iaf hem lite smått och gott från Speedparts, snabbt gick det med! Stort tack till dem.

Det som är på bild är spolarmunstycke, WG clips, bränslefilter skruvarna och det andra ser ni nog 🙂
Tips inför bytet av värmekran? Vad jag förståt så ska det gå att göra från högtalargallert. Tankar kring det?
@Sc24 wrote:
@Beeos wrote:
Tips inför bytet av värmekran? Vad jag förståt så ska det gå att göra från högtalargallert.
Tankar kring det?Du vet väl hur det går till –
bytte vi inte på din bror’s cabbe ??Jag kan inte minnas att det är gjort på cabben.
Vet att du gjorde det åt mig på Grålle, då när han var iväg på rost lagning :smile@herrsiba wrote:
Jag bytte kranen underifrån. Ner med knäskyddet så kommer man åt. Lite jobbigt att ligga ner in genom dörrhålet men det går. Lite tålamod hjälper till. 🙂
Tack! Verkar som att detta är ett vinnande koncept.
Har en bra meckar plats, så skall väl ta tag i det snart :dope -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.