900 Aero -92 T16S *Såld*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 Aero -92 T16S *Såld*

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 313 totalt)
  • Författare

@Glader9991 wrote:

Svetstång.
      Gick bra på min 31 000 milare.

precis det jag tänkte skriva, svetstång är The shit. Har aldrig tittat åt en polygrip sen jag köpte min svetstång :love

mars 14, 2012 kl. 20:42 #189775

Nått som garanterat fungerar är att sätta fast stången i skruvstycke som sagt 😉 Måste ju vara enklare och lossa denna på bänk än att hålla på med tryckklockan på plats? Även om det säkert också går när den sitter på plats på bilen också.

Sålänge man får ur sprinten till WG-klaffen så är det ju inte svårt att plocka lös hela klockan.

Släpper inte kroken om man spänner fast den i skruvstycke och försöker gå av istället. :mrgreen:

MVH

mars 15, 2012 kl. 17:20 #189788

Ursäkta mig men, vad ska du på vakuumklockan och pilla för om du vill ändra laddtrycket? Så länge staget inte håller spjället till wastegaten öppen så kommer du ju inte ändra på laddtrycket.

Eller har jag helt missat vad du är ute efter?

Om du plockar ut klockan och inte får loss ”kroken” så kan du alltid värma, lite risky givetvis just här eftersom du kan elda upp klockan, men du ska inte behöva värma den speciellt mycket för att den ska släppa.

mars 15, 2012 kl. 18:24 #189789

Jag vill ju sänka grundladdtrycket. Den laddar på tok för mycket. Och för för tidigt.

mars 15, 2012 kl. 18:32 #189790

Aha, ja då var det ju en annan historia 🙂

mars 15, 2012 kl. 18:34 #189791

Ska testa med en svetstång. Köpte en gedigen på swedol 🙂

mars 18, 2012 kl. 18:35 #189838

Återkopplingen till WG.. Demonterade skiten och såg direkt att den var något böjd, stången har nog fått sig en törn när jag försökt hålla i mot och skruva på skiten.
                  Spände upp i ett skruvstäd och testade att skruva lite lätt. Den gick av i gängan… DVS att jag hade WG med stång i ena handen och ”haken” till turbon i andra. Störigt..
                  Brossan fixade en fullösning tillsvidare. Men det får nog bli en ny lite senare. Speedparts har väl vill jag minnas?

Lite roligare saker
                  Vad tror ni om detta?

Lite funkis är det allt 🙂

mars 20, 2012 kl. 16:33 #189887

Inte mycket tyckande här inte…

Beställde iaf hem lite smått och gott från Speedparts, snabbt gick det med! Stort tack till dem.

Det som är på bild är spolarmunstycke, WG clips, bränslefilter skruvarna och det andra ser ni nog 🙂

Tips inför bytet av värmekran? Vad jag förståt så ska det gå att göra från högtalargallert. Tankar kring det?

mars 20, 2012 kl. 17:32 #189888

Tankar kring det? Lycka till….. 😆 Säg hejdå till farthållaren också. Beställ en ny bromskontakt. Sen är det bara att börja! 😛 Hur jag tycker du skall göra vet du redan….

mars 21, 2012 kl. 17:26 #189916

Sjukt skumt fenomen..
                        Byte tändkablar och tändstift på bilen i helgen. Gick ok inte mer.
                        Idag testade jag med de gamla kablarna, bilen gick som ett skott igen.

Saab original kablar som antagligen legat för länge? :wacko

mars 21, 2012 kl. 18:07 #189917

Det är märkligt…. Jag gjorde ju exakt samma erfarenhet, köpte på BDS som var enl originalspec och bilen sög… Med dom fula blå kablarna tillbaka så var allt bra igen. Du är fast med dom… 😆

mars 21, 2012 kl. 18:26 #189919

Ja dom där jävla blå kablarna.. Men dom funkar iaf 🙂
                            Skumt att Saab original kablarna är korta som fan. Kan det ha med saken att göra? Att original fördelar locken är kortare än eftermarknads?
                            Så kablarna får dålig kontakt för dom blir väldigt sträckta..

mars 25, 2012 kl. 12:45 #189971

Jag bytte kranen underifrån. Ner med knäskyddet så kommer man åt. Lite jobbigt att ligga ner in genom dörrhålet men det går. Lite tålamod hjälper till. 🙂

Saab 96 -62
                              Saab 96 V4 -75
                              Saab 9000 Kombi -91
                              Saab 900 T16 -92

mars 25, 2012 kl. 13:45 #189972

@Sc24 wrote:

@Beeos wrote:

Tips inför bytet av värmekran? Vad jag förståt så ska det gå att göra från högtalargallert.
                                Tankar kring det?

Du vet väl hur det går till –
                                bytte vi inte på din bror’s cabbe ??

Jag kan inte minnas att det är gjort på cabben.
                                Vet att du gjorde det åt mig på Grålle, då när han var iväg på rost lagning :smile

mars 25, 2012 kl. 14:06 #189974

@herrsiba wrote:

Jag bytte kranen underifrån. Ner med knäskyddet så kommer man åt. Lite jobbigt att ligga ner in genom dörrhålet men det går. Lite tålamod hjälper till. 🙂

Tack! Verkar som att detta är ett vinnande koncept.
                                  Har en bra meckar plats, så skall väl ta tag i det snart :dope

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 313 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.