900 T16 2d -89

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 2d -89

• Detta ämne har 66 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2013-04-08 11:33 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 67 totalt)
  • Författare
    reino
    Deltagare

Det är bra Morten. Led dom i fördärvet nu! 😆

saabmicke
    Deltagare

@ReinO wrote:

Det är bra Morten. Led dom i fördärvet nu! 😆

Haha! Too late, vi är redan där sedan länge tillbaka…. 😀 😀

turbocab
    Deltagare

Grattis till ball bil. Ang Aeroplast eller inte: Det blir ju snyggt, men mkt pill med skenor, fästen och grejor… Om du hittar ett bra fräscht paket så kanske det är värt jobbet. Att Aerokit från CC beggat får du leta efter, det passar fint sånär som att övre kanten på bakre sidodelarna får skäras lite i, samt även lite plast i bakre kofångaren, där ”omfamningen” sker runt karossen. Sedanmodellen är ju lite bredare över häcken. Fast jag tycker modellen är så ovanlig i sig att jag röstar utan Aerokit.

saabmicke
    Deltagare

@Christian Haugsöen wrote:

:AP :wrench :AP

Tack Christian!
    Ja, denna är man verkligen glad för..
    Hur går det för Dig och Dina projekt?

saabmicke
    Deltagare

@Turbocab wrote:

Grattis till ball bil. Ang Aeroplast eller inte: Det blir ju snyggt, men mkt pill med skenor, fästen och grejor… Om du hittar ett bra fräscht paket så kanske det är värt jobbet. Att Aerokit från CC beggat får du leta efter, det passar fint sånär som att övre kanten på bakre sidodelarna får skäras lite i, samt även lite plast i bakre kofångaren, där ”omfamningen” sker runt karossen. Sedanmodellen är ju lite bredare över häcken. Fast jag tycker modellen är så ovanlig i sig att jag röstar utan Aerokit.

Tack för input och positiva kommentarer.
    Gillade Mortens bild onekligen…får se hur det blir.
    Har en del jobb framöver och detta är ju inte den enda vi håller på med…

Hittar jag ett kit så kanske jag slår till men kommer nog ändå inte att leta aktivt just nu i alla fall…

saabmicke
    Deltagare

@SaabAero wrote:

Härligt!

Visst är det…..! Saabandan lever mer än någonsin… 😀

@Saabmicke wrote:

Tack Christian!

Ett steg framåt och sju bakåt i nuläget…

saabmicke
    Deltagare

@Saabmicke wrote:

Tack Christian!

Ett steg framåt och sju bakåt i nuläget…

Ajaj, låter inte bra….
    Du verkar ha haft lite oflyt i vinter?
    Lugn, det vänder….det gör det alltid.. 😀 😀

96GT
    Deltagare

Nu är jag ju långt i från den som kan yppa sig om att ha bilen i originalskick… Men denna är så sällsynt och cool original…. turbin fälg… lite sänk… dubbel piper… Done deal…

Men kan erkänna att jag suktar efter UK Aeron som Morten S har limmat upp här…

Kommer att följa tråden…

saabmicke
    Deltagare

@96GT wrote:

Nu är jag ju långt i från den som kan yppa sig om att ha bilen i originalskick… Men denna är så sällsynt och cool original…. turbin fälg… lite sänk… dubbel piper… Done deal…

Men kan erkänna att jag suktar efter UK Aeron som Morten S har limmat upp här…

Kommer att följa tråden…

Mortens bild fick mig att darra måste jag säga….. Trodde att ett Aero kit skulle fördärva bilen fullständigt men så fel jag hade….
    Sänket Du pratar om har jag funderat på…kanske 30 mm men tror Aerofälgen får bli kvar om den inte byts ut mot 16″ cross-spoke….
    Tips mottages mer än gärna…. 😀

saab putte
    Deltagare

Åh! Va bra att nån saabtok köpte denna. Känns gött. Ser skaplig ut denna. Kommer följa detta projekt. Det finns endast 2st 89or kvar av dem fyra som blev kvar i sverige. Den andra har jag. Men den är fantasktiskt rostig den,men en vacker dag kanske man renoverar. Förövrigt är det den som var mest utrustad av dem fyra. Får glädja mig med det vid sidan om rosten 🙂 haha.
    Min är Ordoardogrå, grått skinn,ac och all elektrisk utrustning. Samt grålackade stötfångare.

Tycker du ska köra på orginal, möjligtvis sätta på aerokåpor fram och bak,det blir fint. Fan en svart sedan vore nice. 🙂

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

saabfjollen
    Deltagare

Din är snygg som den är. Svart och 2 dörrars sedan med snygga hjul räcker långt för att vara mummsigt!!

Men visst man kan ju tuffa till dom men det är lätt att det kan bli fel känsla då.

saabmicke
    Deltagare

@Saab Putte wrote:

Åh! Va bra att nån saabtok köpte denna. Känns gött. Ser skaplig ut denna. Kommer följa detta projekt. Det finns endast 2st 89or kvar av dem fyra som blev kvar i sverige. Den andra har jag. Men den är fantasktiskt rostig den,men en vacker dag kanske man renoverar. Förövrigt är det den som var mest utrustad av dem fyra. Får glädja mig med det vid sidan om rosten 🙂 haha.
    Min är Ordoardogrå, grått skinn,ac och all elektrisk utrustning. Samt grålackade stötfångare.

Tycker du ska köra på orginal, möjligtvis sätta på aerokåpor fram och bak,det blir fint. Fan en svart sedan vore nice. 🙂

Kul att höra om Din bil också. De verkar ju inte växa på träd precis.
    Min känns lite som en ”snikis” dvs ingen extrautrustning, vanliga fönstervevar etc samt plyschinredning och definitivt ingen AC.
    Jag undrar om bilen erbjöds ”naken” för att hålla ner priset och sedan kunde man bygga på utrustning efter tycke och smak?
    Har fått tag på en skinninredning i oxblod så den åker i tillsammans med en hatthylla som ju saknas.
    Dock har denna uttag för 6×9 högtalare men det kan man väl kanske montera.
    Kunde man ha det 1989 så kan man väl ha det idag…. 😀

Aerokitet är det många som tycker jag skall montera men vet inte riktigt var jag kan få tag på det?
    Något tips?

saabmicke
    Deltagare

@saabfjollen wrote:

Din är snygg som den är. Svart och 2 dörrars sedan med snygga hjul räcker långt för att vara mummsigt!!

Men visst man kan ju tuffa till dom men det är lätt att det kan bli fel känsla då.

Hej! Tack för positiva kommentarer!
    Det får inte ”fara iväg” gillar inte fälgarna på bilderna Du la upp men samtidigt så får det ju stå för respektive ägare.
    Det jag tycker är snyggt kan ju någon annan tycka vara hemskt…
    Skinnklädsel är inköpt så där får det börja.
    Fälgarna sitter kvar även om jag har lust att montera Aerofälgar med något mörkare fälgcentrum.
    Sedan kvarstår Aerokitet som jag först inte ville ha men efter att ha sett bilden som Morten la upp så är jag såld… 😀

saabmicke
    Deltagare

Nu har bilen fått lite polering och jag kunde naturligtvis inte låta bli att ta lite bilder igen…
    Har dessutom monterat vita blinkers fram och på sidorna…..ett vulgärt regelbrott eller?? 😉 😉
    Det börjar likna något faktiskt.
    Till helgen tänkte jag roa mig med att montera en nyrenoverad skinninredning i oxblod…..mumma
    Fler bilder kommer…..

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 67 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng