Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › 900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu)
- Detta ämne är tomt.
- FörfattareInlägg
- 6 april, 2019 kl. 13:18 #457761
Lustgasen
ModeratorKul att den får rulla ännu en säsong.
Saab 93B -59 (Blå)
Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)20 april, 2019 kl. 10:19 #458330turbolamko
Deltagareåterfjädringne på spaken kan vara så enkelt att fjädern har hoppat ur en av rullarna
sitter i 2 ”rullar” på vardera sida stången och hoppar den ur eller går av så funkar inte centreringen
Enkelt löst, bara lyfta ur mattan och kola. tror mittkonsoll måste ur och framstolarna lossas för att lyfta mattan men annars så.
har man gjort det för många ggr när man säger att det är tokenkelt?Måste vara så ja 😛 Får väl ta o montera ur bägge stolarna eventuellt efter lack o undersöka.
Kul att den får rulla ännu en säsong.
Kommer bli ännu mer säsonger den kommer få rulla 🙂 I höst är urlyft av motor planerad för att fixa till motorutrymmet bla och mer….
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)17 september, 2019 kl. 09:34 #463030ahlis
DeltagareVilken fantastiskt trevlig tråd.
jag som några andra har en gång i tiden ägt en 1984 Saab 900T16 LUX som tyvärr pensionerades dock hann den passera 50 000 mil innan detta hände. men vilka minnen när jag ser din snygga LUX.
tack.
//ahlis
17 maj, 2020 kl. 12:24 #470762turbolamko
DeltagareMan kikar in här och ser sin käre tråd….?
2019 blev ett riktigt skitår när det gäller bilar, men inte för LUXen som tuffade på fint. Ng9-5 blev påkörd, blev försäkringsärende och då fick krockbalken bak samt stötfångaren bytas, kort o gott… ska inom kort ta tag i fler grejer inför besiktningen av LUXen som ska ske senast sista juni. Den fick dock en polering av Nichlas på NG fordonsvård, kan konstatera att han är helt kanon och att en hellack är längre bort nu efter detta.
Bilder säger väl en del antar jag? Blev jättenöjd med resultatet ?
Bytte huv och lackade om den, är dock inte nöjd med utförandet av jobbet de gjort, men detta får bli bättre gjort senare, den gamla blev tvungen att bytas pga rost i framkanten.
I övrigt så sålde jag Nevsen via KVD efter en del vånda, Corona skapar problem dock då jag inte fick det jag önskade direkt men sen så fick jag veta att den hamnade hos en entusiast, så är lagom nöjd.
Men Saabsjukan är fortfarande stor, på en vecka gjorde jag ett bilköp på måndagen: blev en 900s 1992 som ska gå som vinterbil, rost finns det gott om men inte jättedålig då, bortsett från alla dörrar o bagageluckan. Men går fint dock måste pystrimmet bort….. Ska få lite fix inom kort då den står avställd nu. Og9-5 kombin blev såld istället i samma veva..
Sist men inte minst har denna svarta sak hittat hem, en riktig skönhet, en nackvridare. Ja bilderna nedan visar vad jag har köpt ? Ska dock få omlackering här o där o annat småfix senare. Men kände detta var tillfället: antingen nu eller aldrig…. Denna fick dock dagen efter inköp polering hos NG fordonsvård som fick lacken att bli mycket bättre än när den köptes in, så nöjd med hans jobb han gjort på mina bilar!!
Men dock har jag hunnit byta magnetventil och beställt helt nya mattor då dessa saknades helt, blev jättenöjd.
Dock kommer det vara glest med uppdateringar då tiden inte räcker till samt att jag gärna lägger tid på annat också 🙂
Men en uppdatering kände jag var på sin plats ändå!
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)3 användare tackade författaren för det här inlägget.
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.