900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu)

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu)

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 379 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #189777
    turbolamko
    Deltagare

    @el turbo negro wrote:

    gör det rätta å köp en äldre 900 att pyssla med.
    eller varför inte ta ett lån å börja renovera en gammal 900 t mvh niklas

    Jo jag vill ha en OG900 också men som du ser så är jag arbetslös och därför investerar jag inte i en enda ny sak just nu pga kass ekonomi, har ju en annan 900 av 1984 årsmodell på gång om det skulle gå vägen med jobb och ekonomi, du kan se första sidan på denna tråden så ser du en bild på en 900 T16 LUX 🙂

    Jag vill inte hålla på att ta banklån när jag är arbetslös för det första och dessutom kommer de inte ge ett lån till arbetslösa folk, och för det andra så vill jag helst undvika betalningsanmärkningar i framtiden, orkar inte bli skuldsatt… 🙄

    Men den jag har nu är det inget fel på heller 😀 Detta är dessutom sista årsmodellen innan GM gick in som 100% ägare i Saab!!

    Ett litet ljus i mörkret kom idag dock 😉

    KL 11:00: Försäkrad och påställd
    KL 19:50: Anländer till uppställningsplatsen
    KL 19:55: Skynket togs av och sedan monterade jag in batteriet och kopplade på polerna
    KL 20:00: Citat från Mad Mike på MTVs Pimp My Ride: ”And now you really got an electrical nightmare in your car! IT’S ALIVE!!!!” = startades upp direkt på första försöket 😀 😀 Men en trött startmotor var det dock… och det var irriterande! Blir väl att beställa en ny då…

    Passade även på att montera dit USA-blinkersen(enbart lyktorna då), jäklar va matta originalen var kan jag säga er, inte så jättefina efter 34000 mil, kan man plocka isär strålkastarinsatserna och rengöra så att de inte blir matta eller är det nya som gäller? För de verkar också göra sitt snart utseendemässigt!

    Ska boka tid inför besiktning och göra lite finjusteringar som nya glödlampor till nummerskyltsbelysningen och parkeringsljusen fram, plocka bort strålkastartorkarna då de fungerar lite som de själva vill!

    De måste ändrat reglerna nu dessutom, för min bil får köras i 3 veckor nu innan körförbud inträder igen om jag inte besiktigar den innan dess, för innan så fick man inte köra förrän man besiktigat den men nu har den inte körförbud alls i max 3 veckor, skönt! Rätta mig om jag har fel!

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #189779
    widegren
    Deltagare

    Det där med besiktningen har varit sen urminnes tider.
    Man får tre veckors respittid om man ställer av bilen medans den fortfarande är besiktad…

    #189782
    turbolamko
    Deltagare

    @Widegren wrote:

    Det där med besiktningen har varit sen urminnes tider.
    Man får tre veckors respittid om man ställer av bilen medans den fortfarande är besiktad…

    Menade att besiktningsterminen gick ut när den var avställd och då fick den körförbud i februari…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #189920
    turbolamko
    Deltagare

    Har inte hänt så mycket på jobbfronen, ännu… Dock så har jag haft intervjuer vilket gör att jag inte gett upp hoppet helt och hållet för att få jobb och inkomst snart, och att Saab reser sig igen 🙂

    Har dock besiktigat bilen idag men tyvärr med en anmärkning på spindelled vänster glapp, men inget mer i övrigt, helt ok ändå. Tänk vad mycket saker som måste bytas kan finnas på en 30000+ mila bil… Men samtidigt så fick jag även beröm av besiktningsmannen på hur skicket var på denna bil och att den var helt original 😀

    I övrigt så hade jag tänkt att ta den röda ut på lite vårtur på lördag genom att åka på återinvigningen av Saabmuseet i Trollhättan, ska bli skönt att få ta den på en lite längre tur efter att ha kört 9-3SS ett tag. Samtidigt så har jag lite saker jag ska hämta samtidigt! Vi hörs där 🙂

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #190525
    turbolamko
    Deltagare

    Litet framsteg är gjort och det är att jag har fått timanställning på Renova som sopgubbe/förare, men till sommaren så blir tjänsten på heltid och då jäklar ska det bli pengar för att kunna köpa en OG900 till slut.

    På bilfronten så har det inte hänt så mycket förutom att jag gjort en ombesiktning på min röda 900 och där gick det bra, så nu blir det en del roliga mil i sommar 🙂

    Men samtidigt så har jag även lagt upp en intressekoll på en OG900 Aero/Turbo S 1985-1993 årsmodeller på STCS/900klubben och SSC för att se om någon har något värt att köpa, så fick jag detta intressanta PM på STCS av en från Åland(Finland):

    ”Hej! jag har en 900 t16 aero -85 som rullat endast på Åland,vilket gör att den är nästan rostfri,lite bubblor på vänster framskärm vad jag vet men väldigt bra i länkarmsinfästningar,dörrar,lucka o huv mm..slitna skinnsäten fram,små dörruppslag elluckan kärvar,avst i 3 år nu men står inomhus och går bra i motor o låda,30.000 mil servicebok sen ny,har helt enkelt för många bilar att bevara så finns intresse så får du ta den för 1000 euro.”

    Vad tycker ni? Ska jag slå till på denna? 🙂 Har bett honom om att få lite bilder på bilen också…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #190527
    turbocab
    Deltagare

    Hm, 1000 Euro är ju rätt bra alltså, objektet låter inte så dumt. Slitna säten – fixar man med Colorglo. Lite rost kan man leva med, småfix etc…. För 9400 spänn, en äkta Aero. Men visst, man kanske ska se den först? Åland är väl inga problem att ta hem ifrån heller.

    #190528
    M.Broberg
    Deltagare

    1000 Eruo + då kostnader för att regga in den, tror det är nån tusenlapp. låter ju bra i alla fall

    #190530
    turbolamko
    Deltagare

    Har bett om att han ska skicka lite bilder så att jag kan avgöra skicket, håller med dig Martin om att objektet inte låter dumt faktiskt 🙂

    Om denna skulle se bra ut i övrigt så skippar jag LUXen i Öjebyn uppe i norr…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #190581
    turbolamko
    Deltagare

    Ni som undrar varför min Garaget sida är tom numera så är anledningen till att det har kommit på min Facebook att jag har gillat olika Garagetlänkar men jag har aldrig klickat på ”Gilla” knappen där, och där tröttnade jag på skiten så jag valde att radera allting där och sluta logga in där i fortsättningen…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #190582
    jonathan p
    Deltagare

    @DanSaab wrote:

    Ni som undrar varför min Garaget sida är tom numera så är anledningen till att det har kommit på min Facebook att jag har gillat olika Garagetlänkar men jag har aldrig klickat på ”Gilla” knappen där, och där tröttnade jag på skiten så jag valde att radera allting där och sluta logga in där i fortsättningen…

    Detsamma har hänt mig, man blir trött på idioter. Jag är inte ens registrerad där längre…

    #190583
    turbolamko
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    @DanSaab wrote:

    Ni som undrar varför min Garaget sida är tom numera så är anledningen till att det har kommit på min Facebook att jag har gillat olika Garagetlänkar men jag har aldrig klickat på ”Gilla” knappen där, och där tröttnade jag på skiten så jag valde att radera allting där och sluta logga in där i fortsättningen…

    Detsamma har hänt mig, man blir trött på idioter. Jag är inte ens registrerad där längre…

    Kunde inte sagt det bättre…

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #191280
    turbolamko
    Deltagare

    Stor brist på motivation att ägna tid åt bilarna pga depression och personliga problem…

    Har inte kört den röda i snart 2 veckor eftersom lusten inte finns alls just nu 🙁

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #191719
    turbolamko
    Deltagare

    Har inte hänt så mycket mer, och köp av OG900 får vänta pga andra omständigheter. Fokuserar på mitt personliga liv först och främst då jag behöver ha ett jobb med fast anställning så att jag kan ha fler möjligheter att hålla på med bilarna, men dessutom så vill jag börja leta lägenhet så att jag kan bo själv eller med tjej… ❗ Men den möjligheten finns inte ännu

    Numera har bilen USA blinkers plus en bättre begagnad grill som iallafall glänser nu, den som plockades bort var MÖGLIG, MATT OCH SLITEN!! 😡 Väntar även på svar på en annons som innebär att bilen får original tygmattor snart även!

    Körde lite med bilen i fredags, kändes väldigt bra faktiskt att hoppa över från 9-3SS 😎

    Men bjuder på 2 bilder på bilen när jag hämtade en god vän till mig på Landvetter flygplats utanför GBG i fredags istället! Bilderna är tagna med iPhone 4S.

    Vad tycker ni? Ska jag låta dekalerna sitta på eller ska jag riva bort dem? 🙄

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192099
    turbolamko
    Deltagare

    En stor update är att jag ska ta min röde 900 och resa ut mot Wexford mellan Cork och Dublin ute på Irland den 27/9 och resan dit tar 2 dagar sammanlagt, om intresse finns så kan jag publicera en del bilder från resan som jag kommer ta.

    Vad tycker ni? 🙂

    Nytt projekt kan komma inom kort 😎

    Mycket snack och lite verkstad, jag vet… Men alltid kommer nåt i vägen 😥 😡

    Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

    #192162
    jonathan p
    Deltagare

    Alltid kul med långresor i saaben, ett tillfälle att lära känna bilen lite extra och skapa gemensamma minnen 😉 Har själv kört ner till Nice i södra Frankrike två år i rad och det är riktigt kul! 🙂

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 379 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng