900 T16 -83 Bruksräser

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 -83 Bruksräser

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 -83 Bruksräser

Visar 5 inlägg - 121 till 125 (av 125 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 23, 2014 at 20:08 #175818

      Långt mellan uppdateringarna nu

      Har funderat några månader på vad som skramlat någonstans i kupén.

      Nu vet jag svaret :ID

      Ser ut som jag har lite skruvande att se fram emot

      Ny bansäsong med nya däck

        juni 7, 2014 at 16:59 #174595

        Nytvättad :sry
        På jobbet kallar dom färgen för tvåtonslack 🙂 🙂

        Kollade peakvärdet på EGT efter en av vårens bankörningar 😯
        Hoppas mätaren fått fnatt…

          juni 8, 2014 at 20:46 #176333

          Är det Federal RSR? Är du nöjd med dom? Jag har dom och tycker dom funkar ok för min del.

            juni 9, 2014 at 09:59 #176352

            Jo, det är Federal 595 RSR.

            Innan jag hittade rätt lufttryck blev de överhettade och hala men med rätt lägre tryck funkar det bättre. Ligger nog kring 2,1-2,2 varmtryck.
            Styrresponsen och känslan är inte som de R-däck jag hade förra sommaren (Bridgestone RE540), dock är dessa bekvämare till/från banan.
            Jag vill nog ha däck med styvare stommar för ren banåkning men dessa är helt klart prisvärda.

            Verkar funka hyffsat på vått men dom vattenplanar lätt.

              juni 14, 2014 at 19:13 #174749

              Dags för service igen. 1000 mil sedan Oktober.. milen rullar på.

              Började med en klonkande hjulupphängning bak.
              Kan än en gång konstatera att AVO inte är nån höjdare.
              Bussningen är för stor så stålhylsan kläms inte fast när man drar åt skruven och det börjar glappa mellan hylsa och skruv. Alltså samma problem som på dämparna fram.
              Man kanske inte kan begära mer än så här från England :bh

              Upptäckte att jag saknade lyset.
              En ny kabelsko under ljusrelät löste det problemet. Skönt med enkla fel !

              Bestämde mig för att kolla varför luftfjäderförstärkarna inte håller luften.
              Visade sig vara påfyllningsventilen. Ny ventil löste det problemet. Återigen, skönt med enkla fel.
              Med 3bar tryck höjs baken 10mm och bakänden blir märkbart hårdare i guppen.
              Hur mycket tryck törs man ha i luftbälgarna ?

              Den krånglande ventilen

              Avslutade servicen med att plocka fram datorn och konvertera till E85. Skattebefriad är den redan men nu går den även på miljövänligt bränsle :mrgreen:
              Efter några mils provtur kan jag konstatera att det behövs lite mappning för att få ordning på detta…

            Visar 5 inlägg - 121 till 125 (av 125 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.