900 T16 -83 Bruksräser
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 -83 Bruksräser
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900 T16 -83 Bruksräser
- Detta ämne har 124 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2014-06-14 19:13 av saabaero.
-
FörfattareInlägg
-
Jo, det är Federal 595 RSR.
Innan jag hittade rätt lufttryck blev de överhettade och hala men med rätt lägre tryck funkar det bättre. Ligger nog kring 2,1-2,2 varmtryck.
Styrresponsen och känslan är inte som de R-däck jag hade förra sommaren (Bridgestone RE540), dock är dessa bekvämare till/från banan.
Jag vill nog ha däck med styvare stommar för ren banåkning men dessa är helt klart prisvärda.Verkar funka hyffsat på vått men dom vattenplanar lätt.
Dags för service igen. 1000 mil sedan Oktober.. milen rullar på.
Började med en klonkande hjulupphängning bak.
Kan än en gång konstatera att AVO inte är nån höjdare.
Bussningen är för stor så stålhylsan kläms inte fast när man drar åt skruven och det börjar glappa mellan hylsa och skruv. Alltså samma problem som på dämparna fram.
Man kanske inte kan begära mer än så här från England :bhUpptäckte att jag saknade lyset.
En ny kabelsko under ljusrelät löste det problemet. Skönt med enkla fel !Bestämde mig för att kolla varför luftfjäderförstärkarna inte håller luften.
Visade sig vara påfyllningsventilen. Ny ventil löste det problemet. Återigen, skönt med enkla fel.
Med 3bar tryck höjs baken 10mm och bakänden blir märkbart hårdare i guppen.
Hur mycket tryck törs man ha i luftbälgarna ?Avslutade servicen med att plocka fram datorn och konvertera till E85. Skattebefriad är den redan men nu går den även på miljövänligt bränsle
Efter några mils provtur kan jag konstatera att det behövs lite mappning för att få ordning på detta… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.