900 T16 -83 Bruksräser

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 -83 Bruksräser

  • Detta ämne har 124 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2014-06-14 19:13 av .
Visar 5 inlägg - 121 till 125 (av 125 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #175818
    saabaero
    Deltagare

    Långt mellan uppdateringarna nu

    Har funderat några månader på vad som skramlat någonstans i kupén.

    Nu vet jag svaret :ID

    Ser ut som jag har lite skruvande att se fram emot

    Ny bansäsong med nya däck

    #174595
    saabaero
    Deltagare

    Nytvättad :sry
    På jobbet kallar dom färgen för tvåtonslack 🙂 🙂

    Kollade peakvärdet på EGT efter en av vårens bankörningar 😯
    Hoppas mätaren fått fnatt…

    #176333
    dea
    Deltagare

    Är det Federal RSR? Är du nöjd med dom? Jag har dom och tycker dom funkar ok för min del.

    #176352
    saabaero
    Deltagare

    Jo, det är Federal 595 RSR.

    Innan jag hittade rätt lufttryck blev de överhettade och hala men med rätt lägre tryck funkar det bättre. Ligger nog kring 2,1-2,2 varmtryck.
    Styrresponsen och känslan är inte som de R-däck jag hade förra sommaren (Bridgestone RE540), dock är dessa bekvämare till/från banan.
    Jag vill nog ha däck med styvare stommar för ren banåkning men dessa är helt klart prisvärda.

    Verkar funka hyffsat på vått men dom vattenplanar lätt.

    #174749
    saabaero
    Deltagare

    Dags för service igen. 1000 mil sedan Oktober.. milen rullar på.

    Började med en klonkande hjulupphängning bak.
    Kan än en gång konstatera att AVO inte är nån höjdare.
    Bussningen är för stor så stålhylsan kläms inte fast när man drar åt skruven och det börjar glappa mellan hylsa och skruv. Alltså samma problem som på dämparna fram.
    Man kanske inte kan begära mer än så här från England :bh

    Upptäckte att jag saknade lyset.
    En ny kabelsko under ljusrelät löste det problemet. Skönt med enkla fel !

    Bestämde mig för att kolla varför luftfjäderförstärkarna inte håller luften.
    Visade sig vara påfyllningsventilen. Ny ventil löste det problemet. Återigen, skönt med enkla fel.
    Med 3bar tryck höjs baken 10mm och bakänden blir märkbart hårdare i guppen.
    Hur mycket tryck törs man ha i luftbälgarna ?

    Den krånglande ventilen

    Avslutade servicen med att plocka fram datorn och konvertera till E85. Skattebefriad är den redan men nu går den även på miljövänligt bränsle :mrgreen:
    Efter några mils provtur kan jag konstatera att det behövs lite mappning för att få ordning på detta…

Visar 5 inlägg - 121 till 125 (av 125 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng