9000 Talladega vs Aero CC

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega vs Aero CC

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega vs Aero CC

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 100 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 5, 2011 at 22:24 #4210

      Hej alla SAAB-fantaster!
      Mina broderbilar kör nu över till nya forumet. :CE
      I helgen har jag bla satt på nya däck, fixat avgassystemet och snyggat till bakre kofångare på Aeron som nu bara väntar på besiktning den 1 juli.
      Talladegan har jag haft som bruksbil några månader nu och jag försöker undvika att trycka på gasen för mycket, men det är svårt 😈

        juni 6, 2011 at 06:58 #28532

        Du som bor i Borlänge va?
        Snygga bilar! :CH

          juni 6, 2011 at 07:01 #28533

          Härliga vagnar! Vilken duo!

            juni 6, 2011 at 14:30 #28540

            @Krister K wrote:

            Du som bor i Borlänge va?
            Snygga bilar! :CH

            Tackar Krister!
            Jo, jag bor i Kvarnsveden, Borlänge. Det är ok men skulle vilja ha dubbelgarage och större gård för att få plats med fler SAAB;ar 😉
            Jag ser att du bor bara 5 mil härifrån, vilka SAAB;ar har du?

              juni 6, 2011 at 15:27 #28542

              Mina bilar: http://www.garaget.org/KristerK

                juni 6, 2011 at 20:08 #28558

                @Filbrun wrote:

                Härliga vagnar! Vilken duo!

                Ja visst är de läckra! Din duo ligger ju med rätta i topp på garaget :AP
                Vilken av dina bilar kör du helst/mest?
                Mvh Norman

                  juni 6, 2011 at 20:20 #28559

                  @Krister K wrote:

                  Mina bilar: http://www.garaget.org/KristerK

                  Riktigt fina veteran-SAAB;ar 😀 Jag hade en handfull 96:or (årsm 67-72) när jag var ung, sedan blev det 99:or och 9000 varav det senare blivit “min grej” nu på äldre dar, Jag såg att det samlas några gamla SAAB;ar här i trakten ibland, skulle en Talladega &/ Aero-91 platsa? Är det nåt på g under sommaren?
                  Mvh Norman

                    juni 9, 2011 at 11:45 #28674

                    @norman wrote:

                    Ja visst är de läckra! Din duo ligger ju med rätta i topp på garaget :AP
                    Vilken av dina bilar kör du helst/mest?
                    Mvh Norman

                    Tyvärr samlar många av mina bilar damm 🙁 (Men dom står torrt och bra) Har 2 bruks 9000 i trafik samt min v4. Ska även försöka få ut min vite tvåtaktare till nästa vecka också.
                    MVH Filip

                      juni 14, 2011 at 07:42 #28800

                      Hej en liten fråga till dig
                      Vilka medel använde du för att polera upp lacken
                      Jag har just köpt en 9000 turbo som är Talladega”trött”röd
                      Tänkte se om jag kan komma upp lite i glans
                      Mvh
                      Rickard

                        juni 15, 2011 at 21:59 #28844

                        Hej Rickard
                        Jag har använt W5(Lidl) polerpasta på tub, samt Hagmans/Turtle bilpolish på plastflaska.
                        Stora ytor har jag kört med polermaskin men det har även blivit mycket handputsande.
                        I extrema fall kan försiktig våtslip med 1200-papper behövas innan polering.
                        Detta får dock inte upprepas om man vill ha någon lack kvar 😉
                        Se fler blänkande bilder på http://www.garaget.org/normanp

                          juni 15, 2011 at 22:17 #28845

                          Idag stötte jag på samma Talla som i våras igen 🙂 (Den är lätt att känna igen pga den vita bakrampen)
                          Jag parkerade strax intill så de fick utbyta lite 90-talsminnen :CH Tyvärr hade jag bara mobilkameran med.
                          Har tagit reda på ägaren och är lite sugen att höra om den är till salu, men vad skulle Aeron säga om det blev 2 mot 1 😈

                            juni 18, 2011 at 22:46 #28966

                            Idag snyggade jag till vid draget på Aeron där jag tycker man skurit bort för mycket av bakkjolen.
                            Längre upp finns bilder på hur det såg ut innan. På garaget finns en närbild på hur det ser ut nu

                              juni 29, 2011 at 22:20 #29433

                              Nya 225/45 ZR 17 till Talladegan är beställda så t.v får den nöja sig med 15 tummare.
                              Aeron har väntat ett tag på besiktning och på fredag är det äntligen dags 🙂
                              Hoppas vi blir 😀 efteråt.
                              Småfix som att blåsa igång vindrutespolningen och byta ett par lampor gjorde jag idag.

                                juli 26, 2011 at 21:34 #28263

                                Jag fick vända på väg till besiktning eftersom drivremmen splittade och den lösa tafsen piskade runt 🙁
                                Dessutom har det börjat ryka från mellandelen av turbon eftersom det fuktar olja vid flänsen.
                                Remmen bytte jag direkt men turbobyte har jag förträngt ett tag pga tidsbrist.
                                Nu har jag i alla fall börjat leta efter en ok begagnad.
                                Vet någon om alla 9000 T25 turbos årsmod 91-98 passar?
                                Mvh Norman

                                  augusti 13, 2011 at 23:22 #30902

                                  Nu har jag tonat den gulnande reflexrampen på Aeron (se bild längre upp) och det blev helt OK 🙂
                                  Jag använde Biltemas orange och röda toningsfärg.
                                  Har påbörjat ramptoning även på Talladegan som för ett tag sedan återfick sina 100+ Qualifier med nya 225/45-17 fram.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 100 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.