9000 Talladega vs Aero CC
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega vs Aero CC
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 9000 Talladega vs Aero CC
- Detta ämne har 99 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2015-08-30 23:13 av
norman.
-
FörfattareInlägg
-
Hittade ett fotoalbum från 1994-95 med min gamla CC-91 ”TyskAero” och nostalgin flödade :CE
Den var utrustad med extra allt, acc;ade extremt, toppade 260 och måste ha haft närmare 300 ”Findus” 🙂
Men smakar det så kostar det för kamkedjan gick av så jag fick köpa nu topp och bo i garaget några dygn 🙁
De inscannade bilderna blev ganska okIdag böt jag till sommardäck på Talladegan. Som omväxling fick den blanksvarta Aero 16″ med röda fälgstripes dvs samma ”style” som bilen 🙂
De silverfärgade 16-tummarna spar jag till CC Aeron som jag hoppas få ut på vägarna igen i sommar
”USA-Aeron” fick på vanliga 15″ Cross Spoke istället och det ser helt ok ut fast 195/65-15 är lite smalt 😐
Min bruksare 2,3t CSE-98 Classic får behålla dubbdäcken tv. för som framgår är inte vintern slut än i Dalarna 🙁När jag skulle ta ur bensinpumpen ur reservaren idag satt armaturen hårt 🙁
Men en lätt modifierad hästsko blev ett perfekt specialverktyg 🙂
Tänk vad bra att ha en massa skrot & prylar liggande i garaget 😉1 maj var Talladegan på KAK;s bilutställning i Mellsta, Kvarnsveden (varje onsdag 18-20)
(Idag var vi upp en vända med ”Röde Baron” cabben men den får inte vara med här)@Filbrun wrote:
Grattis till besiktningen! 🙂
Tack, men man får inte vara nöjd så länge när det gäller gamla bilar 😉
Redan igår kväll började det styrningen gnissla och gå tungt :sad
Men det är bara att ta in den i garaget igen och fixa :wrench för tid har man ju i överflöd 😆Nu är USAeron såld och jag har tagit fram den riktiga CC Aeron som vilat ett tag pga högt HC-värde.
Har bytt LMM, tempgivare och DI samt kollat tändstiften (som såg bra ut fast lite gulbrunt porslin på 2:an)
När den blivit varm bluddrar den dock fortfarande lite på tomgång. 😥
Tog av ventilkåpan och kollade markeringarna som väl är ok fast kedjeslack gör att ett märke diffar 2mm?
Är det lönt att byta spridarbryggan och kolkansistern också? (har begagnat att testa med)
Då skulle allt vara bytt utom spjällhus och databoxar men byter man sådant krävs väl kalibrering med ISAT och det har jag ingen 🙁@norman wrote:
När den blivit varm bluddrar den dock fortfarande lite på tomgång. 😥
Är det någon som hört något liknande som på YouTube klippet och har idéer?
http://youtu.be/qz_bQVNo0us
Låter bättre vid kallstart och går jättebra när man gasar på 🙂Spridarbryggan är väl ingen vits att byta. Det borde räcka med BTR men den kan förvisso vara lite besvärlig att lossa..
Via kolkanistern går bara ångorna från tanken så jag är tveksam till att det skulle göra någon skillnad.
Helt klart går den inte riktigt rent och det är ganska uppenbart att den misständer@SaabAero wrote:
…Det borde räcka med BTR men den kan förvisso vara lite besvärlig att lossa…
Jag har nu bytt hela bryggan med BTR och alla spridare.
Har även provat en till lambda samt andra styrenheter (Jetronic i akvariet & den svarta under förarsätet) men problemet kvarstår 🙁
Det enda jag inte bytt är TCS spjällhuset som jag också har ett till från reservaren.
Krävs det ISAT-kalibrering om jag skiftar detta även om jag samtidigt har styrenheterna från reservaren?
Eller är det läge att ge upp hela motorn och lyfta i en annan? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.