900i 8 ’86 (skulle blivit) ”vinterbil”

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900i 8 ’86 (skulle blivit) ”vinterbil”

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 109 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • september 27, 2020 kl. 12:02 #476302

      Blekt grill är ju standard innan fuskkromgrillen kom. 1988?

      96 V4 1975 ”Bollen”

        Anonym
        september 27, 2020 kl. 21:52 #476330

        Som synes så är grillen väldigt blekt.

        ?Är det lilla som sticker bäst ut ?

        Det cool’a med en OG 900, dom går att plocka isär –
        och sedan montera ihop igen ? ?

          oktober 1, 2020 kl. 17:42 #476653

          Som bekant så bytte jag ju bussning i ”mometstaget” vb. Tänkte att Nu skulle det bli lugn och ro. Meeeen! Klappret fortsatte! Upp med bilen och av med hjulet. Inget synligt/märkbart glapp någonstans. Men stötdämparen rörde sig lite konstigt precis innan Jag belastar den. Väck med den! Vänta här nu… Sitter det dubbla bussningar över den övre i fästningen…?
          Här ser ni anledningen till det fasliga oljud från vb!
          Skruvmejsel motsvarar karossens läge imonteringsordningen…?‍♂️

          IMG_20201001_143310

          ”Det skulle man vilja se in i den hjärnan” som någon sa en gång…

          Nu ser det ut såhär!

          IMG_20201001_144243

            oktober 1, 2020 kl. 17:43 #476657

            Som bekant så bytte jag ju bussning i ”mometstaget” vb. Tänkte att Nu skulle det bli lugn och ro. Meeeen! Klappret fortsatte! Upp med bilen och av med hjulet. Inget synligt/märkbart glapp någonstans. Men stötdämparen rörde sig lite konstigt precis innan Jag belastar den. Väck med den! Vänta här nu… Sitter det dubbla bussningar över den övre i fästningen…?
            Här ser ni anledningen till det fasliga oljud från vb!
            Skruvmejsel motsvarar karossens läge imonteringsordningen…?‍♂️

            IMG_20201001_143310-1

            ”Det skulle man vilja se in i den hjärnan” som någon sa en gång…

            Nu ser det ut såhär!

            IMG_20201001_144243-1

              Anonym
              oktober 1, 2020 kl. 18:00 #476664

              Ursäkta, men varför kör du tråd med endast 2 bilder i taget ……. ?

              Det går lägga/ skicka 15 biler pr ”inlägg” ? ?

              Syftar endast på det blir lite lättare läsa inlägg i ”sammanhängande!” syfte ?

                oktober 1, 2020 kl. 18:14 #476666

                Ursäkta, men varför kör du tråd med endast 2 bilder i taget ……. ?
                Det går lägga/ skicka 15 biler pr ”inlägg” ? ?
                Syftar endast på det blir lite lättare läsa inlägg i ”sammanhängande!” syfte ?

                Jo jag har funderat på det. ?Men jag är mitt i projektet och då blir det lite som dagen kommer så att säga. Dessutom har det inte funkat för mig när jag lagt in mer än 5 bilder. Då hänger Ig min webbläsare.
                Men du har rätt i att det kan bli rörigt. Jag kan ju redigera i inläggen men då blir det hoppigt för det.
                Det är nog så att i gör på olika sätt. Din inlägg är ju enormt välgjorda och jag kan tänka mig att du lägger enormt mycket mer tid på det än mig. Men jag tackar hjärtligt för feedback!? Det är jättebra och jag ska klura på ett sätt som jag kan få till det bättre.
                Nu ser jag att det blev dubbelt så obra dessutom! ?‍♂️?‍♂️?

                  Anonym
                  oktober 1, 2020 kl. 19:24 #476677

                  Din inlägg är ju enormt välgjorda och jag kan tänka mig att du lägger enormt mycket mer tid på det än mig.

                  Nja nästan tvärtom –
                  ibland får jag ofta skrivit det lite för fort ?
                  Och jag även jag ”räds” för att måste ”redigera”

                  Men vist, jag har väl en idé inne i huvudet när jag tar bilderna –
                  en som jag försöker få till det när det är dags med update ?

                    november 1, 2020 kl. 22:30 #477881

                    Har fått mig till att byta olja och filter.

                    IMG_20201008_145954

                    Fixade även ett snyggare emblem till huven.

                    IMG_20201028_084816

                    Tråkig bild, det ser bättre ut irl.

                    Jag har även justerat bränsle/luftblandningen så nu går hon väldigt fint och startar lätt. Tror den gick för fett förut.
                    Vinterbil lyser fortfarande med sin frånvaro så vi får se hur det blir.

                      november 15, 2020 kl. 22:17 #478620

                      Gissa hur glad frugan är när hon sålt sin ”fläskvolvo” och får välja på att cykla eller köra og 900 automat…
                      Nä, just det…inte jätteglad… (Inte helt självklart vad hon väljer heller…)
                      Det funkar fram tills saltet kommer. Sedan vill jag nog inte ta ut bilen…

                        november 23, 2020 kl. 22:53 #479046

                        Inte mycket uppdatering men blanklisten till bakrutan har bytts bla.

                        IMG_20201121_140644

                          februari 25, 2021 kl. 23:04 #481883

                          Som nog alla förstår så har jag inte använt bilen som vinterbil. Den kommer att besiktigas och läggas ut till försäljning i vår. Är någon intresserad redan nu kan det finnas möjlighet att köpa redan nu.

                            oktober 1, 2021 kl. 22:17 #489087

                            Ser nu att min tidsplan sprack!
                            Jag ligger kraftigt efter av olika anledningar bla andra bilar och en hel del husarbeten.
                            Nu har jag iaf lagat stolsklädslarna.
                            Lite trixigt att komma åt att sy denna typ av klädsel.

                            IMG_20210930_153836

                            Såhär ser det ut.

                            IMG_20210930_151126
                            Fick även sy ny kanal på baksidan.
                            Den sys i kanten.
                            IMG_20210930_151049

                            Så ser det färdiga resultatet ut.
                            Tyget kommer att släta ut sig på några veckor.

                            IMG_20211001_164554

                            IMG_20211001_164637

                              oktober 1, 2021 kl. 22:55 #489095

                              Snyggt!?????
                              Och förutom alla andra störningsmoment dyker det upp folk som tvingar dig att kränga däck – hu!?

                              96 V4 1975 ”Bollen”

                                oktober 2, 2021 kl. 07:49 #489098

                                Snyggt!????? Och förutom alla andra störningsmoment dyker det upp folk som tvingar dig att kränga däck – hu!?

                                Tack!

                                Precis, å dessutom köpa en bil till… ?

                                  oktober 2, 2021 kl. 14:50 #489104

                                  ?

                                  96 V4 1975 ”Bollen”

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 109 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.