900i 8 ’86 (skulle blivit) ”vinterbil”
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / 900i 8 ’86 (skulle blivit) ”vinterbil”
- Detta ämne har 112 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2026-08-24 22:01 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
mars 26, 2026 kl. 22:10 #526972Ovanstående har hänt många gånger vid uppdateringsförsök. Plötsligt går det att bifoga skärmdumpen!?
Provar igen annars kanske moderator kan använda sin magi…
mars 26, 2026 kl. 22:15 #526973Såhär såg den tilltänkta vänstra strålkastaren ut före tvätt.
Attachments:
mars 26, 2026 kl. 22:26 #526975Efter mycket skrubbande med Svinto och fälgrengörning blev det såhär.

Tyvärr så var reflektorn skadad när jag plockade loss glaset.
mars 26, 2026 kl. 22:30 #526978Blev till att göra rent original strålkastaren på samma vis fast byta av reflektorn till en bättre som fanns i gömmorna.

Såhär får det duga på 14k-milare som är 40 år…Attachments:
augusti 24, 2026 kl. 21:23 #530525Långt mellan uppdateringarna…
Har fått tag på en gammal spoiler tack vare min dotter och hennes sambo. Den var lite hanterad men räddningsbar och jag bestämde mig för att ta bort färgen som var sliten.

Jag testade med färgbortragning och lösningsmedel tillsammans med gladpack.
Här är slutresultatet utan putsning.
Fick även laga några skador med smältning.Attachments:
augusti 24, 2026 kl. 21:24 #530530Långt mellan uppdateringarna…
Har fått tag på en gammal spoiler tack vare min dotter och hennes sambo. Den var lite hanterad men räddningsbar och jag bestämde mig för att ta bort färgen som var sliten.

Jag testade med färgbortragning och lösningsmedel tillsammans med gladpack.
Här är slutresultatet utan putsning.
Fick även laga några skador med smältning.Attachments:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
augusti 24, 2026 kl. 21:37 #530540Har bestämt mig för att byta lister och rutor på bilen. Blanklisterna var väldigt korriderade och fula. Det blir alltså svarta lister som finns sparade. Även rökfärgade rutor hade jag.

Det är lite omständigt att byta listerna eftersom att man måste ta ur tätningslisterna för att kunna få dekorlisterna på plats.
Det blir ett annorlunda uttryck med mörka lister, dörrhandtag och tonad ruta.
augusti 24, 2026 kl. 22:01 #530543En annan orsak till rutbytet var att bakrutans ena anslutning lossnat.
Här är du uppenbarligen rutan urtagen!
Tonad ruta monterades med hjälp av ett grövre snöre så att innerflensen kröp på plats.
Jag passade på att limma dit en spoiler (om någon i framtiden inte vill ha någon spoiler så finns det inga hål).

Lyckades även få till passningen i ovankant så att rutlisten ligger på spoilern.Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.