Esaks garage. Bilder 20/5!

Forum Övrigt Projekt / Min bil Esaks garage. Bilder 20/5!

• Detta ämne har 179 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2013-05-21 06:50 av .
Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 180 totalt)
  • Författare
    henrikg
    Deltagare

Aha, det såg ut att vara samma material.. Vore kul att se och känna det i verkligheten helt klart. När startar massproduktionen? 🙂

Tyvärr så blir det ingen festival för mig nu.. 🙁 Fasiken att det alltid krockar, har tagit föräldraledigt för att åka 6 veckor till Mexiko 😉 P.g.a. diverse andra faktorer fick det bli maj-juni. Du ska inte till Kinnekulle då? Tänkte försöka dra mig dit iallafall!

//Henrik

esak
    Deltagare

Nu är bilen påställd och framtagen för säsongen. Sent omsider, men ändå. Inom tre veckor ska den besiktigas och innan det tänkte jag göra en smärre översyn av diverse detaljer. Inredningsbitarna ska i mm. Det stora projektet annars är renoveringen av mina BBS Rs. 16×8″ lär sitta som en käftsmäll på bilen (och förmodligen även i skrämkanterna)… Allt är nytt eller renoverat:

/I.

juvakka
    Deltagare

Vilka fälgar, kommer sitta sjukt gött :smile

Vilken et?

esak
    Deltagare

@Juvakka wrote:

Vilken et?

16×8, ET 23.. 😎

Ja de är värda sin vikt i guld :dope

juvakka
    Deltagare

@Esak wrote:

@Juvakka wrote:

Vilken et?

16×8, ET 23.. 😎

Fett, kommer ligga gott i skärmkanten. Lär finnas risk att det skaver i lite. Vilken dimension blir det på däcken?

Verkligen, rs slår aldrig fel. Letat efter såna till min med men i 17 istället.

esak
    Deltagare

@Juvakka wrote:

@Esak wrote:

@Juvakka wrote:

Vilken et?

16×8, ET 23.. 😎

Fett, kommer ligga gott i skärmkanten. Lär finnas risk att det skaver i lite. Vilken dimension blir det på däcken?

Verkligen, rs slår aldrig fel. Letat efter såna till min med men i 17 istället.

17″ 4×108 finns mig veterligen inte, såvida det inte är omborrat. 16″ räcker gott för mig iom att det är så brett. Blir nog 195/45-16 som det känns. Måste stretcha lite för att det inte ska skava. Lite mer camber fram skulle nog inte skada heller.

schwartz
    Deltagare

Peters bil är bra fet på 16×8 med 205/45, dessa kommer sitta riktigt bra på din 😎

esak
    Deltagare

@schwartz wrote:

Peters bil är bra fet på 16×8 med 205/45, dessa kommer sitta riktigt bra på din 😎

Å fan! Finns det bild på detta? Vet du vad han har för ET? Kan va bra att se nåt som sitter på istället för att beräkna och hoppas… 🙂

schwartz
    Deltagare

Borde dyka upp i eftersnackstråden på STCS =)

henrikg
    Deltagare

Fett 🙂 Ser fram emot bilder när dom sitter på 😎 :smile

peter
    Deltagare

@Esak wrote:

@schwartz wrote:

Å fan! Finns det bild på detta? Vet du vad han har för ET? Kan va bra att se nåt som sitter på istället för att beräkna och hoppas… 🙂

Jag fick fasen inte d på bild själv ens:) fixar senare i veckan om d inte dyker upp något från knutan.Jag har ET36 på mina behöver lite spacer så dina lär nog sitta bättre, mina brembooken ställer ju till d lite fram också. Jag gillar inte stretchen riktigt så ska testa med 215/40 nu i veckan istället:)

Jävlar så fina dom blir du:) där ligger jag i lä:)

esak
    Deltagare

@Peter wrote:

@Esak wrote:

@schwartz wrote:

Jag fick fasen inte d på bild själv ens:) fixar senare i veckan om d inte dyker upp något från knutan.Jag har ET36 på mina behöver lite spacer så dina lär nog sitta bättre, mina brembooken ställer ju till d lite fram också. Jag gillar inte stretchen riktigt så ska testa med 215/40 nu i veckan istället:)

Jävlar så fina dom blir du:) där ligger jag i lä:)

Hehe tackar du! Jag är skitnöjd själv. Ska bara jaga rätt i en momentnyckel så jag kan dra ihop dom nån dag här framöver. Hittade en bild på din här https://picasaweb.google.com/113587606796352829368/Knutan2013?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLLVvc-V6KXiWA&feat=directlink#5864594116562278978 . Ser ju hur fett ut som helst! Men som sagt, mina lär hamna 12 mm längre ut så jag kör nog på 195:or ändå. Så länge man inte ser insidan på fälgkanten är det ett stuk som funkar bra enligt mig. Blir att köpa däck vid nästa lön. 🙂

peter
    Deltagare

Ja på min vite så funkade d med en 12mm spacer fram å bak så dina bör sitta som en smäck:)

esak
    Deltagare

Ja, låter bilderna tala.

Väntar på däck till fälgarna nu, sen blir det montering. 😎

turbolamko
    Deltagare

Snacka om att detta är porr asså :smile Får spana in den närmare på festivalen om jag kommer dit!

Keep up the good work!! 😀

Bilar:
    2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
    Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
    Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

Visar 15 inlägg - 151 till 165 (av 180 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng