Esaks garage. Bilder 20/5!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Esaks garage. Bilder 20/5!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Esaks garage. Bilder 20/5!

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 180 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 17, 2013 at 15:42 #194346

      @Esak wrote:


      Synpunkter?

      Bilen ser fin ut och skidorna är lite balla men ölbacken? Kanske på väg till ett midsommarfirande men mitt i vintern, nja (min åsikt).

      Kul grej med innebelysningen, går den att ljusreglera?

        januari 17, 2013 at 19:09 #194350

        Sköna bilder, gillar K-märket skarpt.

        En spark till skidorna. Ölbacken känns mer sommar. 🙂

          januari 20, 2013 at 16:15 #194379

          Ja ölbacken är väl mer en kul grej medan skidorna är klassiskt vackra. K-märket Koppartrans minner om en tid när inte alla bensinbolag stammade från samma kontor långt, långt bort (utan istället från flera olika kontor långt, långt bort). :so

          I helgen har vi smackat på dimljus på den svarta. Bilder kommer.

            januari 20, 2013 at 16:47 #194380

            Tjusiga bilder!

              februari 10, 2013 at 15:46 #194668

              Hallå!

              Har länge suktat efter en lite mer ombonad inredning, med lite mindre plast och lite mer lyx. Brädan i den röda är sprucken och kass och först hade jag en tanke på att bara göra en “dashboard cover” som jag vet Beeos och HenrikG haft i sina bilar. MEN, jag hade en sprickfri bräda liggande från en reservdelsbil som vi slaktade i somras, så den fick se sig beklädd med mönsterpräglad galon/vinyl/fejkläder/whatever. Var en del meck men jag är ändå nöjd med resultatet. Kan inte vänta tills jag får montera den!


              Därtill har jag köpte en meter 3M Di-Noc som ska fästas på själva panelen. Efter en veritabel dissekering av panelen, där vinylen skurits bort på de tajtaste ställena, typ vid fläktvreden, har spackel applicerats som nu slipas ner för att få en jämn och fin yta där filmen ska fästas. Varför inte äkta kolfiber? Jo, har labbat en del med det med, men finishen runt skarvar och hörn är rätt svår att få till och jag tror ärligt talat att detta blir snyggare. påminner inte så lite om inredningsbitarna till 9-3 och 9-5 från Hirsch.


              Därtill, läderklädda dörrsidor hör ju en sån här bil till. Hann inte på en annons nyligen med två NOS i mörkgrått och istället för att gräma mig över det bestämde jag mig för att göra egna. Har börjat lite lätt med de bakre bitarna, like so:

              Vad tycker ni?

                februari 10, 2013 at 16:28 #194669

                Spännande projekt.
                Instrumentbrädan brukar ju se tråkig ut på de flesta och att hitta en fräsch är väl bara å drömma om

                  februari 10, 2013 at 20:42 #189922

                  Kan bli jättetrevligt tror jag, lite modernare stuk helt klart. Mkt bättre än sprucken original! Kul med lite udda projekt, själv har jag bara tid att hålla mig till strikt original…

                    februari 10, 2013 at 21:10 #194672

                    Tackar. Ja jag tror det blir bra. Har nu ikväll gjort armstöd för dörrsidorna bak. Bilder kommer.

                      februari 11, 2013 at 14:31 #194676

                      Blir ju fräckt det där 😉 Även fast jag själv kör original så får jag ändå hålla med om att det ser riktigt lovande ut! (har ju köpt hirsch panelen till 9-3 😉 )

                        februari 27, 2013 at 11:40 #194902

                        Hej igen!

                        Efter timmar av slipning är vinylen nu pålagd.



                        Nu återstår bara mätarhållaren som ska ligga ovanpå samt att nånting ska göras med handskfacksluckan.

                        Vad tror ni?

                          februari 27, 2013 at 15:20 #194903

                          Riktigt coolt, vet ingen annan som gjort detta på en og så det ska bli spännande att se resultatet! 😀

                            februari 27, 2013 at 18:23 #194904

                            Ser bra ut, känns mkt modernare. Og900 “SS” Edition eller nåt sånt? 🙂 Svårt se på foton exakt hur det ser ut, men kan säkert funka bra i bilen. Tjejen din är överlycklig eller för att du belamrar köksbordet med en instrumentpanel?

                              februari 28, 2013 at 11:49 #194906

                              @Turbocab wrote:

                              Tjejen din är överlycklig eller för att du belamrar köksbordet med en instrumentpanel?

                              Haha, tack grabbar! Är skitnöjd faktiskt.

                              Har hänt att jag blivit tvångsförflyttad till soffan från sängen, men den gången var soffan överöst med känsliga bildelar så jag kröp tillbaka – under tystnad. 🙂
                              Känns tomt i vår lilla etta just nu, har faktiskt inte en enda skinnstol som tv-fåtölj för närvarande. 😳

                                februari 28, 2013 at 15:01 #194909

                                Wow! Påminner om min Hirsch panel 😉 Men jag undrar om det inte är snyggare att bara lägga vinylen på instrumentplattan och låta panelen vara som den är? Men det skyddar ju inte mot sprickor förstås 😉

                                  mars 1, 2013 at 09:45 #194919

                                  @henrikg wrote:

                                  Wow! Påminner om min Hirsch panel 😉 Men jag undrar om det inte är snyggare att bara lägga vinylen på instrumentplattan och låta panelen vara som den är? Men det skyddar ju inte mot sprickor förstås 😉

                                  Det är en tanke. Nu är det ju olika material på panelen och brädan. Brädan har nåt som ska föreställa skinn, dvs galon med mönsterprägling, vilket gör att det ser ombonat och lite lyxigare ut. Personligen håller jag denna modifiering framför vinylen på panelen. Det är svårt att förstå varför 3M di-noc kostar 6 gånger så mycket som galonen… Hade jag kört exakt samma material överallt hade det nog blivit lite overkill.

                                  Hur som, tillsammans rockar det faktiskt. Men smaken är som baken. Du får granska den vidare på festivalen Henrik. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 180 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.