Håkan och Karls mekarhörna
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkan och Karls mekarhörna
- Detta ämne har 87 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-21 10:44 av
andreastic.
-
FörfattareInlägg
-
Dagens projekt var att fixa panelen på 900an.
En gammal panel kom fram. Men det var ett tråkigt hål i den. Så det fick fixas och när det har varit en träpanel i bilen så kunde det inte bara vara en svart. Så den fick bli en annan färg.


Bättre:

Panelen borta. NU börjar allt jobb med sprickorna…

Hann inte färdigt idag dock.
Men hann däremot att fixa brännhålet Håkan hade i sin turbo.

Fick inte till nyansen helt dock. Men bra för första försöket utanför övningsobjekten… Men hade inte rätt finish hemma så det kommer bli bättre. Men det är inget hål längre i alla fall.

Får ursäkta de dåliga bilderna. Glömmer kameran alltid…
@Karl wrote:
Men de a5 minuter som det tog att ta ut taket och de ytterligare fem minuterna det tog att sätta in det nya gick bra. Tills vi upptäckte att innertaket var till en combicupe och inte en sedan som vi blivit lovade… Trött man blir… :WH
Jag är inte riktigt med på vad ni gjorde med innertaket. Räcker det att kapa bort en bit av CC-taket?
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972Jobbat lite med bruks 900an.
Panelen klar.


Nästa projekt, innertak. Det gamla var inte roligt.


Donatorjubben fick sätta till innerbelysningen.

Fint blev det. De som säger att det inte går att byta innertak i en 4d sedan utan att ta ut rutan vet inte vad de pratar om. Det är den tredje bilen som jag byter tak i nu. Inga problem om man är två.

Hatthyllan såg lite tråkig ut. Det räckte med en tvätt så blev den mycket mer trevlig.

Matchande radio. 😀

Fick byta ett glas för ett stenskott spräckte glaset. Såklart den finaste. När jag lossade den så ramlade den i tusen bitar.

Tvättade den och polerade den snabbt.

Det tråkiga är att värmekranen gått sönder i vredet… Nästa jobb. Jippi.
Plockade fram 99an igår efter 2 års vilan. Efter en stund startade den och gick bra.
Sedan när jag kom hem och stannade i garaget då slog min mätare om till 900an. Sagt att jag skulle skrota bilen när den gått 10 000 mil och det har den gjort nu…
Idag tog vi fram Håkans 900 Jubbe. Den hade bara stått över vintern dock. Lite bilder som skall skickas till MHRF för en försäkring.
april 5, 2012 kl. 07:19 #41881Nu börjar jag få svårt att hänga med … :duck Har ni två 900-jubbar, varav den ena är donator? Och det är den röda 900 som slagit om till 10 kmil, fått nytt innertak (men inte ska skrotas, hoppas jag…)?
96 V4 1975 ”Bollen”
@Janne Hagnell wrote:
Nu börjar jag få svårt att hänga med … :duck Har ni två 900-jubbar, varav den ena är donator? Och det är den röda 900 som slagit om till 10 kmil, fått nytt innertak (men inte ska skrotas, hoppas jag…)?
Japp, två jubbar. Varav den som står hos mina föräldrar skall plockas ner när jag hinner…
Det är min röda bruksbil som gått 10k nu ja. Men har sagt det tidigare ju… 😛april 5, 2012 kl. 09:03 #41886Den så ganska fräsch ut, reservdelsjubben? Men den kanske inte är värd att spara på (du gör förstås som du vill, jag är bara nyfiken)?
96 V4 1975 ”Bollen”
@Janne Hagnell wrote:
Den så ganska fräsch ut, reservdelsjubben? Men den kanske inte är värd att spara på (du gör förstås som du vill, jag är bara nyfiken)?
Vill du köpa?
Men skenet bedrar… Tänkte ha den som bruksbil men gav upp…
Och stor håll där bak och dörrarna är dåliga. Men du äger en svets. :duck
april 13, 2012 kl. 08:55 #42208Hehe, tack men nej tack! :duck
Ja, bilar kan se riktigt fräscha ut på bild men vara ras IRL… Jag har tillräckligt att göra med de tre Saabar vi har, plus att jag har delad vårdnad om en synnerligen fräsch 900i -85. Och så småningom kanske en Alfa på ingång… :wrench96 V4 1975 ”Bollen”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
