Håkan och Karls mekarhörna

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkan och Karls mekarhörna

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 88 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 18, 2012 kl. 19:14 #41097

      Dagens projekt var att fixa panelen på 900an.

      En gammal panel kom fram. Men det var ett tråkigt hål i den. Så det fick fixas och när det har varit en träpanel i bilen så kunde det inte bara vara en svart. Så den fick bli en annan färg.


      Bättre:

      Panelen borta. NU börjar allt jobb med sprickorna…

      Hann inte färdigt idag dock.
      Men hann däremot att fixa brännhålet Håkan hade i sin turbo.

      Fick inte till nyansen helt dock. Men bra för första försöket utanför övningsobjekten… Men hade inte rätt finish hemma så det kommer bli bättre. Men det är inget hål längre i alla fall.

      Får ursäkta de dåliga bilderna. Glömmer kameran alltid…

        mars 18, 2012 kl. 19:18 #41101

        Hur fixade du det???? :CH 😉 😀 Bra jobbat Karl!!

          mars 18, 2012 kl. 19:21 #41102

          @Viggenuffe wrote:

          Hur fixade du det???? :CH 😉 😀 Bra jobbat Karl!!

          Haha. Hemlis. ;P :sry

            mars 23, 2012 kl. 10:47 #41344

            @Karl wrote:

            Men de a5 minuter som det tog att ta ut taket och de ytterligare fem minuterna det tog att sätta in det nya gick bra. Tills vi upptäckte att innertaket var till en combicupe och inte en sedan som vi blivit lovade… Trött man blir… :WH

            Jag är inte riktigt med på vad ni gjorde med innertaket. Räcker det att kapa bort en bit av CC-taket?

            K-G

            Saab 99 1969, 1970
            Saab 90 1985
            Saab 9000 Aero 1996
            Opel Manta A 1972

              mars 23, 2012 kl. 11:00 #41345

              ja. Men perfekt blev det inte. Men mycket bättre än innan och riktigt bra ändå. Men en del svordomar blev det.

                mars 23, 2012 kl. 12:52 #41354

                OK. Funderade på att flytta innertak från 900 cc-91 till 90 -85 men la ner det när jag såg bulorna i taket på CCn för bakluckans gångjärn. Då kan det finnas hopp då?

                K-G

                Saab 99 1969, 1970
                Saab 90 1985
                Saab 9000 Aero 1996
                Opel Manta A 1972

                  mars 28, 2012 kl. 19:26 #41603

                  @kg70 wrote:

                  OK. Funderade på att flytta innertak från 900 cc-91 till 90 -85 men la ner det när jag såg bulorna i taket på CCn för bakluckans gångjärn. Då kan det finnas hopp då?

                  K-G

                  Det blir inte perfekt. Du kan behöva ”skruva” upp taket mot taket.

                    mars 28, 2012 kl. 20:00 #38543

                    Jobbat lite med bruks 900an.

                    Panelen klar.

                    Nästa projekt, innertak. Det gamla var inte roligt.

                    Donatorjubben fick sätta till innerbelysningen.

                    Fint blev det. De som säger att det inte går att byta innertak i en 4d sedan utan att ta ut rutan vet inte vad de pratar om. Det är den tredje bilen som jag byter tak i nu. Inga problem om man är två.

                    Hatthyllan såg lite tråkig ut. Det räckte med en tvätt så blev den mycket mer trevlig.

                    Matchande radio. 😀

                    Fick byta ett glas för ett stenskott spräckte glaset. Såklart den finaste. När jag lossade den så ramlade den i tusen bitar.

                    Tvättade den och polerade den snabbt.

                    Det tråkiga är att värmekranen gått sönder i vredet… Nästa jobb. Jippi.

                      mars 30, 2012 kl. 17:49 #41672

                      Radion passade ju skitbra. Det var nästan lite för lätt med telefonen där, inkopplingen. Jag visste inte ens jag hade en sån radio liggande…. :AP

                      Det ska bli kallt i veckan igen, bra med lite värme i bilen då Karl. :ROLF

                        april 4, 2012 kl. 20:08 #39077

                        Plockade fram 99an igår efter 2 års vilan. Efter en stund startade den och gick bra.

                        Sedan när jag kom hem och stannade i garaget då slog min mätare om till 900an. Sagt att jag skulle skrota bilen när den gått 10 000 mil och det har den gjort nu…

                        Idag tog vi fram Håkans 900 Jubbe. Den hade bara stått över vintern dock. Lite bilder som skall skickas till MHRF för en försäkring.



                          april 5, 2012 kl. 07:19 #41881

                          Nu börjar jag få svårt att hänga med … :duck Har ni två 900-jubbar, varav den ena är donator? Och det är den röda 900 som slagit om till 10 kmil, fått nytt innertak (men inte ska skrotas, hoppas jag…)?

                          96 V4 1975 ”Bollen”

                            april 5, 2012 kl. 07:26 #41882

                            @Janne Hagnell wrote:

                            Nu börjar jag få svårt att hänga med … :duck Har ni två 900-jubbar, varav den ena är donator? Och det är den röda 900 som slagit om till 10 kmil, fått nytt innertak (men inte ska skrotas, hoppas jag…)?

                            Japp, två jubbar. Varav den som står hos mina föräldrar skall plockas ner när jag hinner…
                            Det är min röda bruksbil som gått 10k nu ja. Men har sagt det tidigare ju… 😛

                              april 5, 2012 kl. 09:03 #41886

                              Den så ganska fräsch ut, reservdelsjubben? Men den kanske inte är värd att spara på (du gör förstås som du vill, jag är bara nyfiken)?

                              96 V4 1975 ”Bollen”

                                april 12, 2012 kl. 20:17 #42200

                                @Janne Hagnell wrote:

                                Den så ganska fräsch ut, reservdelsjubben? Men den kanske inte är värd att spara på (du gör förstås som du vill, jag är bara nyfiken)?

                                Vill du köpa?

                                Men skenet bedrar… Tänkte ha den som bruksbil men gav upp…

                                Och stor håll där bak och dörrarna är dåliga. Men du äger en svets. :duck

                                  april 13, 2012 kl. 08:55 #42208

                                  Hehe, tack men nej tack! :duck
                                  Ja, bilar kan se riktigt fräscha ut på bild men vara ras IRL… Jag har tillräckligt att göra med de tre Saabar vi har, plus att jag har delad vårdnad om en synnerligen fräsch 900i -85. Och så småningom kanske en Alfa på ingång… :wrench

                                  96 V4 1975 ”Bollen”

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 88 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.