Håkan och Karls mekarhörna

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkan och Karls mekarhörna

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 88 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 28, 2012 kl. 18:53 #48968

      Ajdå… det såg riktigt tråkigt ut, hoppas att allt är bra med bror min. Trots allt bara en bil …

      Ska den lagas upp eller är det skroten som gäller?

        oktober 28, 2012 kl. 22:13 #48974

        @Mattias E wrote:

        Ajdå… det såg riktigt tråkigt ut, hoppas att allt är bra med bror min. Trots allt bara en bil …

        Ska den lagas upp eller är det skroten som gäller?

        Det gick bra. Jag fick fråga han flera gånger innan han svarade. Tidigare svarade han att bilen hade lite skador. Han sa också att han var glad att han satt i en Saab. 😀

        Den skall lagas upp, den är för bra för att skrotas. Den är rostfri under. Är det någon som delar så hör av er. Ni ser vad som behöver bytas….

          oktober 30, 2012 kl. 17:15 #49022

          Karl, din 9000 turbo blev ju hur fin som helst med ”blinget” i fronten. Kul att se dessa gamla 9000 turbo de börjar bli utrotningshotade, så det är hög tid att rädda de få som är kvar. Är länge sedan jag såg en i trafiken här i Umeå. Lycka till i fortsättningen med bilen.

            november 5, 2012 kl. 20:55 #47230

            Nu har vinterbilen kommit hem. Efter ett inbrott och en kapsejsad förarstol… Tjuvarna snodde radion, men fronten var kvar i lägenheten… :czy

            Sedan måste jag vara den första i historien som tappat bort vinterdäck på ronalfälgar… :ID Börjar dock tro att de är stulna.
            Tur för mig hade min bror 4 däck på plåtfälgar som han inte behövde längre…

              november 5, 2012 kl. 22:17 #49311

              Hittade några bilder i mobilen som jag måste lägga upp. Lars Söderlund (saabnörden) gifte sig med Helene i höstas. Då fick jag äran att köra dem från kyrkan i min kombi. Bjuder på några bilder.

                november 5, 2012 kl. 22:34 #49312

                Hittade mer bilder… Nu när jag stipade min 99a. Lite instruktioner till det.
                Tack till SE reklam i Stenkullen. Det finns nu stripes i klubben, både till 99 sedan och 99/900 CC

                  november 6, 2012 kl. 21:27 #49353

                  Fjärde inlägget i rad här nu. 😛

                  Nu fick 99an ett oljebyte och ställas undan för vintern… Kommer sakna den.

                    november 8, 2012 kl. 11:21 #49402

                    Jävligt snyggt med strajpsen Karl. Har ju en uppsättning kvar, fasen jag måste köpa en bil till.

                    Tråkigt med inbrottet där men skönt att bilen klarade sig utan större åverkan iaf.

                    Keep up!

                    /Isak.

                      november 8, 2012 kl. 19:49 #49430

                      @Esak wrote:

                      Jävligt snyggt med strajpsen Karl. Har ju en uppsättning kvar, fasen jag måste köpa en bil till.

                      Tråkigt med inbrottet där men skönt att bilen klarade sig utan större åverkan iaf.

                      Keep up!

                      /Isak.

                      Lite seg på att uppdatera dock…

                      Råkade få hem en till bil igår… Jag som behövde mer bilar…
                      Saab 900-79

                        november 8, 2012 kl. 23:54 #49437

                        Jäkla trevliga bilar ni håller på med. Roligt att följa med mycket bilder. Fortsätt så :AP

                          november 9, 2012 kl. 08:49 #49443

                          @Karl wrote:

                          Råkade få hem en till bil igår… Jag som behövde mer bilar…

                          Ooh. Härligt snikig. Fräsch?

                          K-G

                          Saab 99 1969, 1970
                          Saab 90 1985
                          Saab 9000 Aero 1996
                          Opel Manta A 1972

                            november 9, 2012 kl. 12:25 #47332

                            Hmmm… Men min 9000 ville du inte ta! :WH 😉

                            96 V4 1975 ”Bollen”

                              november 29, 2012 kl. 21:09 #50079

                              Fick tag i en huv till min bror i rätt färg. Tack Olle!

                              Sedan fick vinterbilen en duvning… Och ett besök på bilprovningen, första kommentaren jag fick var. ”onej, en gammal Saab”… Fick två tvåor, ett minimalt glapp på en spindelled och rost i fjäderfäste.

                              Bättre än innan vid låset.

                              Anders jobbar med sin bil, Erik och jag kollar att han jobbar med rätt saker…

                              Medans Håkan ligger i ett annat garage fixar sin cab…

                              Snart dags för lack.

                                december 23, 2012 kl. 19:29 #50535

                                Nu har vinterbilen slagit om till 11000 mil… Börjar bli en långmilare. Dock inte vanligt att se en og900 på en parkering. Folk brukar faktiskt göra tummen upp, speciellt när den är tvättad.

                                Och Håkans aerocab är på lack… 😀

                                  januari 13, 2013 kl. 20:34 #49606

                                  Det blev en tur med turbon från gbg till ett annat garage i floda.

                                  Självklart skall turbon användas. (dålig bild)

                                  Aerocaben tillbaka från lack av front. 😀

                                  Saker börjar hamna på plats, sakta men säkert.

                                  Tyckte att vinterbilen förtjänade en tvätt. 😀

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 88 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.