Håkan och Karls mekarhörna
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkan och Karls mekarhörna
- Detta ämne har 87 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-21 10:44 av
andreastic.
-
FörfattareInlägg
-
@Mattias E wrote:
Ajdå… det såg riktigt tråkigt ut, hoppas att allt är bra med bror min. Trots allt bara en bil …
Ska den lagas upp eller är det skroten som gäller?
Det gick bra. Jag fick fråga han flera gånger innan han svarade. Tidigare svarade han att bilen hade lite skador. Han sa också att han var glad att han satt i en Saab. 😀
Den skall lagas upp, den är för bra för att skrotas. Den är rostfri under. Är det någon som delar så hör av er. Ni ser vad som behöver bytas….
oktober 30, 2012 kl. 17:15 #49022Karl, din 9000 turbo blev ju hur fin som helst med ”blinget” i fronten. Kul att se dessa gamla 9000 turbo de börjar bli utrotningshotade, så det är hög tid att rädda de få som är kvar. Är länge sedan jag såg en i trafiken här i Umeå. Lycka till i fortsättningen med bilen.
Nu har vinterbilen kommit hem. Efter ett inbrott och en kapsejsad förarstol… Tjuvarna snodde radion, men fronten var kvar i lägenheten… :czy
Sedan måste jag vara den första i historien som tappat bort vinterdäck på ronalfälgar… :ID Börjar dock tro att de är stulna.
Tur för mig hade min bror 4 däck på plåtfälgar som han inte behövde längre…@Esak wrote:
Jävligt snyggt med strajpsen Karl. Har ju en uppsättning kvar, fasen jag måste köpa en bil till.
Tråkigt med inbrottet där men skönt att bilen klarade sig utan större åverkan iaf.
Keep up!
/Isak.
Lite seg på att uppdatera dock…
Råkade få hem en till bil igår… Jag som behövde mer bilar…
Saab 900-79Fick tag i en huv till min bror i rätt färg. Tack Olle!
Sedan fick vinterbilen en duvning… Och ett besök på bilprovningen, första kommentaren jag fick var. ”onej, en gammal Saab”… Fick två tvåor, ett minimalt glapp på en spindelled och rost i fjäderfäste.
Bättre än innan vid låset.
Anders jobbar med sin bil, Erik och jag kollar att han jobbar med rätt saker…
Medans Håkan ligger i ett annat garage fixar sin cab…
Snart dags för lack.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

