Håkan och Karls mekarhörna
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Håkan och Karls mekarhörna
- Detta ämne har 87 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2014-11-21 10:44 av
andreastic.
-
FörfattareInlägg
-
Längesedan jag uppdaterade här nu.
Har nu bestämt mig för att behålla min vinterbil som snart har gått 12 000mil. Den är 85a så snart blir den billig att åka med. 😀 Projektet går ut på att göra ett 80-tals stuk!
Lite NOS godis skall på den.
Vindavisare.
GO 80-tal!
Hade delar av ett airflow liggandes. Blir det fram o bak. Passar bäst så, med så många dörrar blir det konstigt.
Det går inte att vara utan en vinge… Känns bra att borra i en rostfri baklucka. 😀
Emblemen försvann också.Blev en liten 900 träff…
Sedan måste den sänkas… Hög som ett höghus.
Jag var tvungen att byta knuten till styrleden. Och passade då på att byta panel. En del jobb ja…
En ny ratt är ett måste ja…
Sedan kapade vi lite fjädrar… Nervösa inför resultatet.
Men det blev helt okej.
Satte stipes på bilen också, Sveriges diskretaste dock. 😛
maj 14, 2014 kl. 09:05 #175546Jag kan nog bränna en skiva med 80-talsmusik till stereon! 😎
96 V4 1975 ”Bollen”
@Janne Hagnell wrote:
Jag kan nog bränna en skiva med 80-talsmusik till stereon! 😎
Har ingen cd-spelare. Men skriv gärna tips så jag kan ladda det på ett USB minne och koppla in det den vägen. :ID
@Sulo wrote:
Riktigt häftigt projekt detta. Ser fram emot att få se skyporten. 🙂
Tror att jag ser fram lite för mycket emot att såga hål i ett fint tak… :h
maj 14, 2014 kl. 14:59 #175561Tror att jag ser fram lite för mycket emot att såga hål i ett fint tak… :h
Mmmmmm….. :czy
@patlon00 wrote:
Är det reflex stripes..?:-)
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Nej, bara röd stripes på röd bil… Gammal och testade bara. Men limmet var inte bra. Kommer nog försvinna.
Litet roligare system på plats. Ja, bakaxeln skall fixas men något jobb måste jag väl spara? :bh
Nytt slutrör. Är dock inte nöjd med placeringen och valet. Kommer ändras inom kort…
Har hängt med ett tag…
Bra bett med hårda belägg som inte skall damma. 😀
Och så en mer passande ratt. 😀
Tack Walle för all hjälp!
@patlon00 wrote:
Snacka om tjusig vardags racer. … kanske får skaffa ny vinter bil. ..:)
Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk
Ja måste ju det… :czy
Blev ingen skyport, denna var till 9000. Passar inte på taket.
Lite konstigt att bli besviken att inte få såga upp taket. :IDSådär, nu blev det perfekt.
Vad som saknas nu är dubbla antenner. Någon som har en antenn över? (varför jag aldrig sparat en…)
Nya fälgar
skärmkantslister
kromgrillDet börjar ta sig.
november 21, 2014 kl. 10:44 #199779Fan stuket som du hade på dun sedan e ju precis dom jag vill ha min t16 sedan..
Har du airflow Pkt kvar??/ Aero breddarna
Synd den blev skrot.. Gissar att du plocka av delarna..:) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

