Nyförvärv SAAB 900 Turbo 16V -88

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nyförvärv SAAB 900 Turbo 16V -88

Detta ämne innehåller 71 svar, har 14 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-10-11 17:48.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 72 totalt)
  • Författare

Regin
    Deltagare

Jag är ute efter en bättre begagnad SAAB 900S nu som ska agera donatorbil.
    Men 900S finns väl inte i sedan-variant?

900S finns som sk ”lågtryckare” i både sedan och CC variant

• Det här svaret redigerades 1 år, 4 månader sedan av .

Du kommer långt med delar som folk sparat på. Det är ju kanon att kunna få stötfångare snygga genom att lacka. Vi gjorde detta p frugans CAB , blev jättebra. Värre är ju om du ska vara ”rå plast”….Det är svårt att få till.

SAAB älskare.
    Deltagare

Du kommer långt med delar som folk sparat på. Det är ju kanon att kunna få stötfångare snygga genom att lacka. Vi gjorde detta p frugans CAB , blev jättebra. Värre är ju om du ska vara ”rå plast”….Det är svårt att få till.

Ja det sant, det går säkert att restaurera stötfångarna men lite spackel och färg, vi får se vart det lutar åt. Som du även nämner, det går säkert att hitta delar också hos folk. Jag själv sparar nästan allt som suttit på bilen/bilarna även fast det är trasigt. Saker går att renovera.

SAAB älskare.
    Deltagare

Jag har synat olika fel på bilen. Så orörd bil är den inte när man tittar närmare på vissa detaljer. Här är ett fel som irriterar mig, känns som tidigare ägaren/verkstaden har haft för bråttom att montera tillbaka lyset/kofångaren!

”Stoppet” till torkararmen sitter under den längsgående plastdetaljen som tillhör kofångaren! ”Torkararmsstoppet” ska sitta ovan den plastdetaljen.

Bilagor:

””Stoppet” till torkararmen sitter under den längsgående plastdetaljen som tillhör kofångaren! ”Torkararmsstoppet” ska sitta ovan den plastdetaljen.”
    Ibland går det alldeles för fort, jag förstår din irritation hel och hållet. Troligen har man krokat i lycktan å fått stoppet under stötfångare utan att märka det. Märkligt kan jag tycka!

SAAB älskare.
    Deltagare

Jag köpte en donatorbil igår på Blocket, en SAAB 900i -88. Säljaren var en sann SAAB fantast, han hade riktigt fina SAABar i sin samling 🙂

Den här ska jag ta bra delar ifrån och byta med min T16 Turbo, och mina delar ska flyttas över till den här. Att hålla bilen intakt är prio och försöka få igång den så småningom och sälja iväg den. Rosten har angripit den här bilen på lite olika ställen, men den är helt klart räddnings bar. Bilen i fråga har varit avställd sedan 8 år och förmodligen stått ute hela tiden. Oxblodsröd inredning med riktigt fina skinsäten som ser nya ut, bara förarsätet som är lite slitet. Men bilen ska få sig lite TLC.

Men jag måste fortsätta leta efter renodlad SAAB 900 4-dörrars sedan med så rostfri kaross som möjligt.

Bilagor:

lsoderlund
    Deltagare

Behöver du dörrar så kan jag ha en uppsättning fina, men i olika kulörer.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Det ser ut att vara en jubileumsbil du köpt som reservdelsbil…

SAAB älskare.
    Deltagare

Behöver du dörrar så kan jag ha en uppsättning fina, men i olika kulörer.

Tack för info 😉

SAAB älskare.
    Deltagare

Det ser ut att vara en jubileumsbil du köpt som reservdelsbil…

Nu när du sa det så var jag tvungen att leta på nätet lite. Det verkar så utrustningsmässigt i alla fall. Men den saknar en stripe längs sidan av bilen som ska finnas på jubileumsmodeller.

Janne Hagnell
    Moderator

Omlackad?

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

SAAB älskare.
    Deltagare

Omlackad?

Nej, original. Alltså låt inte fotot lura, färg och lack är rätt illa gången.

Jo, angående stripen så blev dom fula när bilarna stor ute å användes flitigt, kan ju vara bortplockade….?

Regin
    Deltagare

Nu när du sa det så var jag tvungen att leta på nätet lite. Det verkar så utrustningsmässigt i alla fall. Men den saknar en stripe längs sidan av bilen som ska finnas på jubileumsmodeller.

Bara kolla på TS:
    Registreringsnummer
    NEF710

Fabrikat
    SAAB 900I AB35J-JUB-KAT

Stripe’s eller ej, så är det en ”jubbe

SAAB älskare.
    Deltagare

Bara kolla på TS: Registreringsnummer NEF710
    Fabrikat SAAB 900I AB35J-JUB-KAT
    Stripe’s eller ej, så är det en ”<em class=”d4pbbc-italic”>jubbe”

Smart där! 😉

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 72 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng