Nyförvärv SAAB 900 Turbo 16V -88

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nyförvärv SAAB 900 Turbo 16V -88

Detta ämne innehåller 71 svar, har 14 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-10-11 17:48.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 72 totalt)
  • Författare

SAAB älskare.
    Deltagare

Såg youtube klippet ”Regin” snacka om roligt 🙂

Mekonomen verkstan är lite utöver det vanliga, dom tar jätte udda jobb! Jag lägger upp bilder när det klart.

Jag har även begärt in en offert för svets, plåtreparation samt en omlackering på en firma. Det är en ren plåt och lackeringsfirma i Sundsvall. Kommer begära offert från några andra firmor till. Vi vår se vart det här landar, jag återkopplar och håller er uppdaterade. Lite rädd att min budjet på 35000kr inte kommer räcka :/

Här kommer lite fler bilder på bilens underrede och rost utanpå bilen från besiktningen idag.

Bilagor:

SAAB älskare.
    Deltagare

Fler bilder

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

Du har lite pyssel, trevligt!👌🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Regin
    Deltagare

Känns nästan som det är dags att flytta denna tråden över i projekt delen….. eller 😎

Mr_SunBear
    Deltagare

Känns nästan som det är dags att flytta denna tråden över i projekt delen….. eller

Tycker jag med.

SAAB älskare.
    Deltagare

Känns nästan som det är dags att flytta denna tråden över i projekt delen….. eller

Tycker jag med.

Hur flyttar jag tråden till projektdelen? Det kommer nämligen komma mer uppdateringar framöver.

Turbolens
    Deltagare

Snygg bil med en ovanlig färg(?) Det känns nästan som sedanerna är mer ovanliga än halvkombin. Får man fråga vad du gick ge för bilen?

Hör gärna av dig vad lackjobbet och det kostar, alltid intressant att veta 🙂

Vete 17 om jag inte ska öppna svetsverkstad när jag blir pensionär! Det är så många som behöver få svetsat för en rimlig peng och jag behöver ju inte leva på det, bara dryga ut pensionen lite.😁

Ja, då vet alla vad Janne har lovat!!!
    Synd att vi får vänta typ 30 år…..😉

Snygg bil med en ovanlig färg(?) Det känns nästan som sedanerna är mer ovanliga än halvkombin. Får man fråga vad du gick ge för bilen?

Kolla regins tråd apropå färgen.
    Ja, det är något med sedanerna….
    Dom är lite ovanligare, jag har lite hatkärlek till dom. Det är mycket svårare att stuva grejer i bagaget än i CC men även svårare än i 99 sedan. Det är något med öppningen alltså.

Angående tråden så flyttar moderator tråden åt dig!

M.Broberg
    Deltagare

Ett tips jag kom på nu, Gör rent alla dräneringsslangar! dom som hänger ut här o var. kör in en mejsel och peta runt, hellre börja med för liten än för stor.

tex avrinningen ihhöger hjulhus, en av dom (den tjocka) går till kupéfilterhuset. när det blir stopp i den och det regnar Mycket så rinner det ner i kupén. (vis av erfarenhet)

SAAB älskare.
    Deltagare

Du har lite pyssel, trevligt!👌🏻

Jag överlämnar pysslet till dom som kan 😉 Har sett för många SAABar dödade pga. man ger sig in i nåt man tror sig kunna. Det slutar oftast med en slaktad SAAB som säljs i delar när man kommer till insikt. Håller du inte med mig 😉

SAAB älskare.
    Deltagare

Ett tips jag kom på nu, Gör rent alla dräneringsslangar! dom som hänger ut här o var. kör in en mejsel och peta runt, hellre börja med för liten än för stor.
    tex avrinningen ihhöger hjulhus, en av dom (den tjocka) går till kupéfilterhuset. när det blir stopp i den och det regnar Mycket så rinner det ner i kupén. (vis av erfarenhet)

Tack för tipset 🙂

SAAB älskare.
    Deltagare

Jag hade en SAAB 9000 CSE -94 med samma färg (se bild), färgen var vanligare på 9000, rätta mig om jag har fel.

Säljaren ville ha 15000kr för bilen och det var det jag betalade också. Det var så sjukt många som ringde på bilen sa säljaren, men det var jag som lyckade få den 🙂

Jag får för mig att många på forum inte brukar prata pengar för sina renoveringar på deras bilar eller har jag fel? Jag har en budjet på 35000kr för rost plåt och lackering av bilen. Vi får se vad jag får för offerter av olika firmor, jag kan återkoppla med priser sedan.

Bilagor:

M.Broberg
    Deltagare

blir ofta skevt att prata pengar för renovering.
    Vad ska man räkan för timpenning när man gör allt själv? Ska man räkna med rea fynd eller kompis-tjänster?

är bara när man lämnar bort allt som det Går att räkna på det i pengar.

emul
    Moderator

Du kan inte flytta men jag kan! 😉

Trevlig bil, blir kul att följa!!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 72 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng