Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Og 9-3 "THE ROCK"
- Detta ämne är tomt.
- FörfattareInlägg
- 20 februari, 2019 kl. 11:08 #456025
Andreas Hermansson
DeltagareGrabbar, gissa hur länge kopplingen höll….
20 februari, 2019 kl. 12:57 #456028Janne Hagnell
Moderator???
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”20 februari, 2019 kl. 13:42 #456032M.Broberg
DeltagareJag va lite orolig för kopplingen där får jag erkänna när jag läste om trimmet…
är lite osäker om en viggen koppling håller? relativt billigt alternativ med full funktionalitet osv.
20 februari, 2019 kl. 14:23 #456033Tobias Hermansson
DeltagareHur som hellst… köpte en 3″ downpipe med 100cells racekatt som jag monterade på.
Köpte även en alu intercooler och en 3.5 bars btr osv..
Men som sagt så höll inte kopplingen så länge.. och pappa sa bara ”nu smak allt de söta äppket surt va?”?
Köpte en viggenkoppling med ny tryckplatta och ny slavcylinder. Vi tog ner växellådan och satte i en annan som hade gått mindre och va snällare körd. Detta blev klart lagom till thn:s street meet.
20 februari, 2019 kl. 14:34 #456038Andreas Hermansson
DeltagareVem låg under med lådan på magen tror ni…
”Päronet till äpplet”20 februari, 2019 kl. 15:28 #456042Tobias Hermansson
DeltagareTyckte allt de flöt på bra?
21 februari, 2019 kl. 08:15 #456068M.Broberg
DeltagareDu har tur att ha en far som kan skruva!
Min far är skitbra på att lossa rostiga skruvar men i övrigt har jag fått lära mig allt på egen hand. inklusive lära mig av med dom ovanor han har
Tack gode gud för internet..
21 februari, 2019 kl. 09:30 #456073Tobias Hermansson
DeltagareTröttnade dock på Aerovingen så köpte en Viggenvinge istället, lämnade in den, huven och fronten på lack då de va skadade från stenskott.
Fick även tag på en förarstol från en 5D aero som jag klädde på min stol o skar hål för fällningen (fick även minne till den stolen!).
Köpte nya täcklock som lackades hemma och lackade även alla lister i ”carbongray”, vilket blev riktigt snyggt till bilens steelgray.
- Det här svaret redigerades för 4 år, 3 månader sedan av .
- Det här svaret redigerades för 4 år, 3 månader sedan av .
21 februari, 2019 kl. 09:33 #456080Janne Hagnell
ModeratorMin far är skitbra på att lossa rostiga skruvar
Det är väl gott så? Inte alla som klarar det, minsann!??
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”22 februari, 2019 kl. 15:12 #456102Tobias Hermansson
Deltagare23 februari, 2019 kl. 19:41 #456143Tobias Hermansson
DeltagareFick tag på ett par ställbara koni-dämpare bak (köpte nya b8 sprint fram). De hade bara gått 500 mil men hade blivit lite ytrost.
Slipade bort rosten och målade på rostskydd!
Hittade en färg på AD-bildelar som va väldigt likt originalet!
Grundade upp dem och lackade dem i den ”gula” färgen (putsade upp konimärket också när det ändå var loss).
23 februari, 2019 kl. 22:22 #456159Janne Hagnell
ModeratorSnyggt! Koni ska vara gula!?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”24 februari, 2019 kl. 11:39 #456163Mr_SunBear
DeltagareSnyggt! Koni ska vara gula!
Bilstein är ju med snyggt gula det är en klar färgklick i hjulhuset när man kör in på besiktningen. Vill minnas äldre Koni var röda (sett det mest på äldre bilar).
//Björn
Mr_SunBear @ Garaget24 februari, 2019 kl. 12:08 #456164Janne Hagnell
ModeratorFanns både röda och gula Koni. Gula var värstingarna.?
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”24 februari, 2019 kl. 21:47 #456221M.Broberg
DeltagareKanske var gula värst en gång i tiden.
men nu är det så att det är olika typer.
gula är justerbara 3232323 klick utanpåröda är justerbara 3 klick och tokkomplicerade att justera (som på og900)
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.