OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 2,5 liter banbil – FILM på första uppstart
- Detta ämne har 59 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2011-07-10 21:53 av
9k94.
-
FörfattareInlägg
-
november 23, 2010 kl. 08:09 #180151
Fjädrarna hittade jag på ett bildelslager, dom är exakt lika höga och har lika många varv som lersjöfors sänkningsfjädrar. Dock är dom grövre. Står ”A8” på dom men vet inte om det kan va Audi a8 fjädrar.
bak kommer progresiva framfjädrar från en audi a4 användas 🙂
Nu har jag iaf beställt stålomspunna bomsslangar, tackar Henning på Amotek!
december 12, 2010 kl. 14:07 #180451Har tyvärr inte haft data på ett tagh men nu kommer en uppdate vad som hänt med bilen iaf 🙂

front som moddas lite 😉

Klart för lack bläst o lack.

Kommer prova hur det fungerar med Audi A4 framstötdämpare bak på bilen, kommer även ha progresiva fjädrar från a4 bak. Fungerar det kommer det inhandlas nya annars användes Bilstein.Allt för denna gång, fronten kommer lackas i samma färg som bilen sen. Lackade den svart för att se ojämnheter i den.
Bromsrör och kablar är dragna i kupen och fuelcellen håller på att monteras.
Snart kommer motorn att plockas ihop och sättas i bilen! Puts kommer det vara på den!
/M
december 12, 2010 kl. 16:26 #180463@joH900 wrote:
Hej!
Riktigt fint jobb du gör, inget som lämnas halvdant gjort här inte 🙂
Verkar som du fick till riktigt bra passform på fronten, vilken bil har du hämtat fronten från? BMW tro?
MVH
När man gör det är det ju lika bra att göra det rejält 😉
Fronten kommer från en Audi s2, blev lite kapande o så men den sitter fint 🙂
mvhdecember 24, 2010 kl. 13:50 #180629Här kommer en uppdate vad som händer just nu!
har hållt på med toppen till min 2,5 liters motor nu i några dagar och då jag skulle pressa i nya ventilstryrningar var det överdiminsions styrningar(!) Och så klart innan lång helg. Så hoppas på att få dessa i mellandagarna så det kan börjas monteras 🙂
Här kommer lite bilder om vad jag håller på med i garaget just nu 🙂 lite blandat.

Volvo topp som är klar för att monteras ihop.

3 saab toppar som är planade och portade

En 2,5 liter och en 2,4 liter! Älska volym 😉

En topp inne för byte av lyftare. Lyftare från peugeot monterade.

Mira fräsen.

Före och efter mira fräsning.

2,1 liters motor monterad vevaxel.

Denna motor är till salu 2,1 liters 93 borrad med 78 slag.

Nya ventiler är mumma

2,5 liters toppen 53 cc i förbränningsrummet.

2,4 liters toppen 51 cc förbränningsrum

Ventilen sitter i pelarborrmaskinen och så slipar vi av radien som är på ventilen ner mot anläggningsytan för bästa flöde.

2,4 liter´n

Byggde ihop en folkrace bil också när jag väntade på delar. Perfekt för iskörningen!

Hämtade 19(!) Bur till Og900 och Ng900 i veckan också. Nu ska det byggas!Det var allt för nu. Kan tillägga att jag putsat mycket aluminium till 2,5 liters motorn 🙂 Även växellådan har börjat rivas 🙂
Ha nu en god jul!
//M
december 27, 2010 kl. 12:26 #180670Proffsigt, fusk att ha tillgång till så pass mycket trevliga maskiner och verktyg! Du använder beprövade recept må jag säga, vad hade du tänkt dig få ut ur maskinen i slutändand i effekt?
december 28, 2010 kl. 21:37 #180699@Pershav wrote:
Proffsigt, fusk att ha tillgång till så pass mycket trevliga maskiner och verktyg! Du använder beprövade recept må jag säga, vad hade du tänkt dig få ut ur maskinen i slutändand i effekt?
Hehe, vi har samlat på oss och bytt till oss det mesta så vi har ett perfekt garage 🙂 Dock börjar det bli väldigt fullt 😉 Har inte en aning om hur mycket pulver det kommer bli i denna spis, får vi se sen när den ska bromsas 🙂 Men runt 200 hoppas jag på iaf 🙂
december 28, 2010 kl. 21:57 #180700Nu kommer en uppdate! 😀
Kan börja berätta att jag och min far parkerade traktorn på sjöbotten idag men vi fick upp den igen dock 😉 fick mig ett uppfriskande dopp också 😉

Nu till lite trevligare saker 🙂

Förbrännigsrum och ventilsäte på min 2,5 liter till banbilen 😀

Mirafräst

Gav pappa en ny växelspaksknopp i julklapp, den hamnade på Mirafräsen! haha

Cnc fräst skiftgaffel till växellådan.(till min 2,5 liter)

Stålfinger till lådan, kommer också använda stålstång till den dock ingen bild på den.

Nya ventilfjädrar till toppen, finns lite på lager 😉

Svarvade dessa ventilstyrningar till toppen dock så ramlade dom bara genom när vi skulle montera dom, då var det överdimensionerade styrningar i denna så då fick vi beställa volvo och svarva om dom istället 😉 gick det också 🙂

Paket! 😀

Ny kambrygga 🙂

Även kolvarna kom tomten med! 🙂

dessa vill man ju ha i vardagsrummet 🙂 Mumma!

Växellådan fungerade inte riktigt som den skulle sa killen vi skulle renovera åt 😉 haha

Påfyllning av packningar!

Precis städat (!) lagerplatsen, men man skulle inte tro det var städat 😉

Finns lite delar att rota bland 😉

Finns lite som sagt 😉

Inhandlat nya indäck också 🙂 Dock blev det dåligt med isköra. hahaNästa vecka kommer 2,5 liters motorn stoppas i en kaross och startas. Film kommer från uppstarten 😉
//Marius
december 28, 2010 kl. 22:52 #180705Här fans det gått om delar blir spännande att se filmen 😀
Mvh Nisse
december 29, 2010 kl. 18:45 #180721
bilder på min T16 Lux 🙂

I sommar kommer denna få en omgång med bläster och färg 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.