OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu
- Detta ämne har 131 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-14 19:01 av
anderslindh.
-
FörfattareInlägg
-
@Anderslindh wrote:
Nybesiktigat med blankt papper, alltid lika skönt! 🙂
Fick många fina kommentarer av besiktningsmän och privatpersoner så det var ju extra skoj!
😀 Känns som standard grej på OG900 nu. 😉
När jag hade min på hjulinställning slutade det med att alla i hela verkstaden inkl. privatpersoner stog och tittade på bilen.
Gubben som gjorde hjulinställning sprang och hämta samtliga personer som befann sig i lokalen.juli 7, 2011 kl. 18:08 #185944@Glader9991 wrote:
@Anderslindh wrote:
Nybesiktigat med blankt papper, alltid lika skönt! 🙂
Fick många fina kommentarer av besiktningsmän och privatpersoner så det var ju extra skoj!
😀 Känns som standard grej på OG900 nu. 😉
När jag hade min på hjulinställning slutade det med att alla i hela verkstaden inkl. privatpersoner stog och tittade på bilen.
Gubben som gjorde hjulinställning sprang och hämta samtliga personer som befann sig i lokalen.Ingen bilder på garaget längre ❓
Mvh NIsse
juli 15, 2011 kl. 21:24 #183276Monterade för ett par dagar sen emblem på bilen och tycker de gör sig riktigt bra, har bara en liten bild på huvemblemet just nu:
Monterade idag sedan värmebandage till batteriböjen så nu är hela armarna fulla med glasfiber, härligt! Men det blev bra i alla fall! 🙂
Som sagt småsaker just nu, men det är ganska skoj det också.
Körde en runda till Norrköping (flyttar dit i augusti) för att flytta lite saker. Var en trevlig liten stad och bilen drog 1,12 hela vägen på E85 vilket jag tycker är bra, då har jag snittat 115 km/h och stundtals kört lite fortare, dessutom en hel del krokiga landsvägar i småland där man inte kan hålla sig från att köra lite roligare! 😀
Just packat ur allt, vilket för övrigt var en hel del… 2 cyklar, 2 flyttlådor, 4 vinterdäck, en stor krukväxt, 2 golvlampor och en hel del smågrejer 😀juli 16, 2011 kl. 05:55 #183235@el turbo negro wrote:
köpte du dom på saab emblemen?
de sa att jag köpte de sista nya emblemen när jag köpte för 2 månader sen
mvhKöptes av en vän. Men oavsett har de inte riktigt koll på hur mycket de har kvar. Finns ibland varor som ej är införda i deras lagerhanteringssystem utan de får ringa runt och gå och kolla. Ibland är en vara slut ena dagen med de har 7 stycken nästa…
Vet du eller någon annan var man får tag på Saab Scania emblemet till bakluckan, det runda?
juli 17, 2011 kl. 17:02 #186009Eftersom min kylare tydligen läckte litelite köpte jag påväg hem från Norrköping en bättre begagnad, i stort sett helt ny. Den monterades idag och det var ju inte helt fel får jag erkänna. Eftersom jag bytt kylare 3 ggr innan på den vita jag hade innan så gick det hela ganska lätt, tog en timme ungefär och då passade jag även på att dra om ena tryckröret från turbon också så det inte längre går i huven 🙂
Syns ingen skillnad så fotade inte :p
@Anderslindh wrote:
@el turbo negro wrote:
köpte du dom på saab emblemen?
de sa att jag köpte de sista nya emblemen när jag köpte för 2 månader sen
mvhKöptes av en vän. Men oavsett har de inte riktigt koll på hur mycket de har kvar. Finns ibland varor som ej är införda i deras lagerhanteringssystem utan de får ringa runt och gå och kolla. Ibland är en vara slut ena dagen med de har 7 stycken nästa…
Vet du eller någon annan var man får tag på Saab Scania emblemet till bakluckan, det runda?
det runda emblemet finns på saab att köpa det vet jag med säkerhet köpte ett nytt för några veckor sen till min aero då jag köpte nya emblem till hela bilen runtom när peter skulle polera den.
mvh niklasjuli 21, 2011 kl. 17:46 #186098Har just lagat farthållaren, kan vara skönt att ha när jag ska köra ”långt” snart 🙂
Började med att mata pumpen med ström och den gick och lät som den skulle men gasreglaget rörde sig inte.. hmm, måste vara läckage då..
Jag tar loss slangen som går in i kupén från pumpen och blåser, och mycket riktigt hör jag ett svagt pysande ljud från kupén. Efter noga kontroll av slangar och pedalkontakter visar det sig att två slangar var lätt spruckna/krackelerade och de båda kontakterna var feljusterade.. Fick ta ner knäskyddet för att enklare komma åt men det gick bra 🙂Så nu funkar farthållaren igen, firas med whisky och lite film. 😀 Cheers
Najs! Står rätt högt på min lista också (sedan flera år 😆 ) att få igång farthållaren.
Hur funkar det med farthållare och eftermonterad APC? Ska ju kopplas in en mojäng till APC som ger endast GLT när farthållaren är aktiverad men vet inte om du har den inkopplad? Jag har det inte och när jag väl får igång farthållaren kommer bilen ladda så mkt den orkar när den vill öka/bibehålla farten. Spelar kvitta kanske i och för sig.http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -08juli 21, 2011 kl. 21:04 #186109@shinyhead wrote:
Najs! Står rätt högt på min lista också (sedan flera år 😆 ) att få igång farthållaren.
Hur funkar det med farthållare och eftermonterad APC? Ska ju kopplas in en mojäng till APC som ger endast GLT när farthållaren är aktiverad men vet inte om du har den inkopplad? Jag har det inte och när jag väl får igång farthållaren kommer bilen ladda så mkt den orkar när den vill öka/bibehålla farten. Spelar kvitta kanske i och för sig.Ja det är trevligt att ha 🙂 Vi kan ju se om det finns tillfälle en helg att titta på det på din bil under hösten eller så.. Jag har ju inte hittat den där ”vacuum switch” som den kallas, i min bil. jag tror inte att jag har någon. Ändå går den aldrig över 0,2-0,3 när den accelererar med farthållaren vilket är ett litet mysterium för mig :p
@Anderslindh wrote:
@shinyhead wrote:
Hur funkar det med farthållare och eftermonterad APC? Ska ju kopplas in en mojäng till APC som ger endast GLT när farthållaren är aktiverad men vet inte om du har den inkopplad? Jag har det inte och när jag väl får igång farthållaren kommer bilen ladda så mkt den orkar när den vill öka/bibehålla farten. Spelar kvitta kanske i och för sig.Ja det är trevligt att ha 🙂 Vi kan ju se om det finns tillfälle en helg att titta på det på din bil under hösten eller så.. Jag har ju inte hittat den där ”vacuum switch” som den kallas, i min bil. jag tror inte att jag har någon. Ändå går den aldrig över 0,2-0,3 när den accelererar med farthållaren vilket är ett litet mysterium för mig :p
Jag var ju med när vi kopplade in APC i den bilen och jag tror inte att vi kopplade in kabeln så den begränsar laddtrycket med farthållare, men jag är lite osäker, men i vilket fall så är det väl inte livsnödvändigt. Det är mer säkerhetstänk att Saab ville begränsa hur mycket den laddar när farthållaren är på.
Kul att du fått ordning på farthållaren iallafall 🙂
Mvh
Henrikjuli 22, 2011 kl. 12:45 #186120Nej kabeln som går till den är inte inkopplad så där är ingen :p men det är knepigt att den ändå inte laddar mer än 0,3 på acc med farhållaren då tycker jag? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.