OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu
- Detta ämne har 131 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2011-08-14 19:01 av
anderslindh.
-
FörfattareInlägg
-
@Anderslindh wrote:
Nej kabeln som går till den är inte inkopplad så där är ingen :p men det är knepigt att den ändå inte laddar mer än 0,3 på acc med farhållaren då tycker jag? 🙂
Farthållaren gasar ju inte så mycket, men i uppförsbackar borde du få högre ladd tycker jag.. Men vet ni i Skåne ens vad uppförsbackar är? 😆
//Henrik
juli 23, 2011 kl. 21:10 #186153Haha jodå vi har ju några åsar :p kan du förklara varför den går upp mot 0,2-0,3 sen sjunker till -0,2 för att sen gå upp igen. Den pendlar så tills rätt hastighet är nådd…?
@Anderslindh wrote:
Haha jodå vi har ju några åsar :p kan du förklara varför den går upp mot 0,2-0,3 sen sjunker till -0,2 för att sen gå upp igen. Den pendlar så tills rätt hastighet är nådd…?
Menar du att den pendlar så runt set-hastigheten? Det låter som den gasar och släpper upp. Farthållaren kan ju bara röra gaspedalen och det låter ju rätt. Du får ju ett högre undertryck om du motorbromsar (upp till -0.8 bar) och farthållaren släpper nog aldrig så mycket.
//Henrik
juli 24, 2011 kl. 11:10 #186163Nä jag menar på resume-läget. Om jag låg i 110 och sen tagit en avfart och sen aktiverar farthållaren i 90 igen så pendlar den i ladd så som jag beskrev tills 110 nås igen. Sen förstår jag att laddet varierar beroende på motstånd (vind, väglutning etc) för att hålla hatigheten.
augusti 12, 2011 kl. 17:02 #186779Numer bor bilen i Norrköping. Installerad i öppet garage i väntan på ett låst.. Men fint sällskap blev det i vart fall 😀
Hon var inte törstig heller! 0,96 l/mil när jag höll 110 enligt mätaren (102 enligt gps). Då låg laddet mellan -0,4 – -0,7, snitt ~-0,55. Är ju trevligt, för det märks snabbt med större spridare att förbrukningen skenar iväg om man ligger lite mer på gasen och kanske laddar mellan 0 – -0,3 istället :p
Någon här som bor i Norrköping eller i närheten kanske? 🙂
augusti 12, 2011 kl. 17:12 #186781@Anderslindh wrote:
Numer bor bilen i Norrköping. Installerad i öppet garage i väntan på ett låst.. Men fint sällskap blev det i vart fall 😀
Hon var inte törstig heller! 0,96 l/mil när jag höll 110 enligt mätaren (102 enligt gps). Då låg laddet mellan -0,4 – -0,7, snitt ~-0,55. Är ju trevligt, för det märks snabbt med större spridare att förbrukningen skenar iväg om man ligger lite mer på gasen och kanske laddar mellan 0 – -0,3 istället :p
Någon här som bor i Norrköping eller i närheten kanske? 🙂
Bor typ 11 mil norr om dig inte så långt om man flyger lågt 😎
Mvh Nisse
augusti 13, 2011 kl. 07:11 #186789Då ses vi kanske på ”gistad” här i Nrkpg då ni två 🙂 om inte annat på Mantorp!
@Anderslindh wrote:
Då ses vi kanske på ”gistad” här i Nrkpg då ni två 🙂 om inte annat på Mantorp!
Båda är en självklarhet när vi har så nära;)
augusti 14, 2011 kl. 11:44 #186840@Glader9991 wrote:
@Anderslindh wrote:
Då ses vi kanske på ”gistad” här i Nrkpg då ni två 🙂 om inte annat på Mantorp!
Båda är en självklarhet när vi har så nära;)
+1 😎
Mvh Nisse
augusti 14, 2011 kl. 19:01 #186883@Esak wrote:
Bor i Nyköping så det är bara att smattra igång djungeltrumman så lär du höra mig 😉 . Får ta och komma ner och kika in din bil nån kväll.
Välkommen till nordligare (nåja) breddgrader. 🙂
/ Isak.
Sedärja, trevligt! Jag ska bara ha rätt på ett vettigt garage här i stan sen kan jag slappna av lite mer. Just nu står den i nattlåst garage men det kostar ju nästan 100,-/dygn :S Ja nyköping är ju inte långt ifrån, de närmsta två veckorna kommer jag dock inte vara i skick att köra har jag en känsla av, nollning och grejer. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.