Og900 T8 Special 1989, 9300 mil
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Og900 T8 Special 1989, 9300 mil
- Detta ämne har 79 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-01 08:08 av
lars-ake larsson.
-
FörfattareInlägg
-
Nu närmar sig motorkonvertering av denna T8an med snabba steg. Om någon är sugen på en av få kvarvarande lågmilade original T8 Special så är den till salu utan tvekan, men annars blir det snart en T16 i bilen för att få ner förbrukningen, så kommer jag nog bruksa den istället. 🙂
Hm, det var nära en klubbprofil här fick sig en fin T8 och jag en fin 9-5, men det blir inget, inte just nu i alla fall. Jag körde en sväng i T8an och så var man fast igen…. Gud vad skön den är på vägen alltså. Fasen jag är velig… Så den är kvar i stallet tsv!
Det meckas lite Aero 1993 hemmavid, lådan byts till en ny och lite allmänt småpyssel. Mkt bra brukskick är nivån, nåt utställsningskick har jag absolut inte tid att få till. Här hänger motorn och väntar på ilyftet i helgen. Lådan är alltså nånting som aldrig rullat på väg men suttit på en demobil eller nåt sånt… En sån där lite halvflummig trollhättegrej som troligen skulle pressats mao. 😛
Jag har alltså inte rört lådan eller ens tvättat av den, den är så här fin. Motorn är helt orörd också, lite (väldigt) lite småpyssel bara men den toppen är ju nyplanad och fixad så det får sitta allting. Nya remmar blev det, ungefär det enda.
Länkarmarna, övre, är målade och fixade. Nedre är bytta till eftermarknad/nya.
Här skulle man ju kunna göra mer, men tiden brister och jag vill inte ha utställningsnivå, utan bra brukskick. Och nu kommer man kunna mecka utan gjyttjebad vilket är trevligt. Silverfärgade balken var täckt av 2cm klet. Jordpunkten är fixad, batteriplåten hammarlackad, kablar tvättade mm. Kanske man ska lägga lite mer pyssel upptill på balken och där, men det syns ju å andra sidan inte när huven är på. Nya spolarbehållare, nytt fäste till ACn blir det, samtliga slangklämmor blir nya också, för lite mer ”Bling”. Lagom nivå, inte super-duper. Det som lyfts i sen är ju tvättat och lite fixat med också, för bra skick. Ska bli spännande se hur det kommer se ut! Ni kanske tycker styrväxeln kunde fixats mer med, och det gör jag också, men nu är den delvis alufärgad i alla fall, innan var allt svartkletigt och inget gick att se alls typ… Så jag stannade där, vågade inte brassa på mer med avfettning. SKulle haft en hetvattentvätt kanske.
september 29, 2014 kl. 19:45 #161076Hej, måste fråga dej om din ruby, Jag har en också men den har stolar och dörrsidor med tweedinlägg i sitt-ytor och där det normalt är plysch i dörren, dörren är även klädd med skinn som på cabbarna, kan inte se det på din? hade ni bytt klädsel?
MVH Lars-Åke@lars-åke larsson wrote:
Hej, måste fråga dej om din ruby, Jag har en också men den har stolar och dörrsidor med tweedinlägg i sitt-ytor och där det normalt är plysch i dörren, dörren är även klädd med skinn som på cabbarna, kan inte se det på din? hade ni bytt klädsel?
MVH Lars-ÅkeFinns väl ingen Ruby i turbocabs ägo. Och enligt din beskrivning så är det så en Ruby skall ha det.
MH
Helt rätt, bilen i tråden som numera ägs av annan forumkille är en vanlig TurboS 1993 (eller vanlig, en av 4 i landet!) och den har gråa säten med Moccainlägg, och läder på dörrsidorna. Det är bara Rubyn som har ”zegna wool” tyg i sätena, och GT/Last edition etc. Men en vanlig Aero har det inte!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



