- Detta ämne har 71 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast 2009-09-15 09:17 av .

Med enbart ett indirekt inflytande på den redaktionella processen vågar jag påstå att det är en lågoddsare att hävda att omslaget torde bära en viss jubileumsprägel.
Och jag hoppas att det inte bara är omslaget som ska intressera utan även innehållet. Och om vi medlemmar vill läsa om alla Saab-modeller, ja då får vi sätta oss vid skrivpulpeten och författa bidrag till h:r redaktören Gebo.
[color:#3366FF]”Med enbart ett indirekt inflytande på den redaktionella processen vågar jag påstå att det är en lågoddsare att hävda att omslaget torde bära en viss jubileumsprägel.”[/color]
Hur kom ”jubileum” in i bilden?
Jag tolkar det som att trådskaparen endast var ute efter det illustrerade i inlägget?
Med risk för ett mindre eller större ordkrig, tänker jag ändå nämna:
kanske inte det smidigaste ordalaget från ”Werns” sida-
men det finns en poäng om att det har varit och ÄR en ganska inkörd & konservativ dominans
av de modeller som gjordes innan Projekt ”Gudmund”-
Både vad gäller artiklar & omslag till Bakrutan.
Klubben skulle behöva LYFTA fram 70-80 talarna
99/900/9000 mera, det kommer bredda intresset om än mer.
/JN
Ja alla är välkomna att hjälpa till, både Christer och Anders (våra redaktörer) tar med glädje emot bidrag. Artiklar är välkomna, och jag tror absolut inte de har något emot snygga Saab-bilder heller. Samma sak gäller för övrigt mig själv, all hjälp med hemsidan (material, inscannade PDF:er, påpekande om fel med mera) mottages med tacksamhet.
Vi gör ju hemsida/klubbtidning för medlemmarna, och innehållet ska vara intressant för så många som möjligt. Och klubben är dess medlemmar, det blir vad vi alla gör det till.
Edit: Ett litet tillägg.
Wern – Prova att skicka några snygga bilder på nyare Saabar till redaktörerna och kräv att få se dem som omslag?
Givetvis ska även de nyare Saabarna lyftas fram, särskilt relevant tycker jag klubbnykomlingen 9000 känns nu. Och det fanns text om 9000 i senaste Bakrutan, men visst vore det kul om någon ville skriva en riktig artikel också?
Sant. Är det tjatigt med vissa bidrag så bidra själv med material så är problemet löst.
ibland så känns det som om Bakrutan blivit en tidning där man i efterhand refererar till vad andra skrivit och i andra hand reseskildringar där mat och drycksvanor är viktigare än bilrelaterade saker.

Jamen, två av årets jubilarer (tre om man räknar halva årtionden) är ju betydligt senare än Gudmund. Dessa torde väl pryda såväl omslag som innehåll – om vi bidrar!

Vi tjatar på: Bakrutan blir vad vi medlemmar gör den till. Skriv ett bidrag!
Allt blir som man gör det till, snygga tröjor vi hade i Holland.
De i Holland hade lyckats förträffligt i mina ögon.
– Snygg tröja med fräsig färg
– Trevlig bag med innehåll och broschyrer
– En trevlig platts att hålla till på,
– Trevligt uppträdande, vissa Toppola åkare rodnade nog lite
– Trevlig present, (vinet)
– Fina priser och klasser även för nyare Saabar
Så instämmer att allt blir vad man gör det till, skulle man bara kunna vrida till orden när man skriver och få det till ett reppotage i tidnigen, har ju en fin Talladega och en Aero –91:a (9000 bilar alltså) som kanske skulle intressera någon, alt något om mina og900 cabbar.
//MH
Till Cabmange
Du glömde den goda maten !!!
Själv är jag måttligt förtjust i tröja och keps, men smaken är ju olika och tur är det annars hade det blivit himla trist i livet.
En fråga : Eftersom jag är en av Toppolaägarna som inte har rodnat ännu får du gärna förklara varför vi borde.
Tycker absolut du ska skriva något om dina bilar, alla de modeller du nämner är ju aktuella och eftertraktade bilar.
Mvh Ulf Stensson
Ulf
Var det inte en/två Toppola åkare som fick kvinnor i sitt knä när de sjung och uppträdde.
Var det inte en till höger om dig och han mitt mot dig? Lite avis blev man 🙂
//MH
En allmän fråga: Om man vill skriva en artikel och maila in, vem kontaktar man? PM gärna.
Jag skrev en artikel om mina og900 Aero till förra numret av Saab TurboClub-tidningen ”Turbotrycket” och skulle kunna tänka mig skriva en liten rolig artikel med fina bilder på några ovanliga 900 Aero, kanske med lite mer ”Saabklubben” inriktning vad det nu innebär…. Skulle detta vara intressant tycker ni? Artikeln skulle handla om en MonteCarlo Cabriolet 1991, och en og900 Aero 1990 i Gult (Sveriges enda) och lite allmänt om og900 Aero, Saabs toppmodell under några år på 80-talet innan 9000 tog över.
Cabmange
Jaså, var det bara det. Jag trodde kanske att någon klagat på oss på campingen, men jag tyckte vi var rätt skötsamma därför blev jag förvånad.
Mvh Ulf
Turbocab: Enklast är att maila andreredaktör Anders Johansson, andersbo(at) ume.se
Hej och TACK för era synpunkter!
Vi tar åt oss dessa efter bästa förmåga men vad gäller omslaget så har dessa i viss mån speglat innehållet i respektive tidning. Här ser vi också att de flesta artiklar och bildmaterial vi får rör Saab 92 — 96. Under den tid jag jobbat med tidningen så har i stort sett allt inskickat material publicerats så jag vill BEKRÄFTA OCH POÄNGTERA det som tidigar skrivits i denna tråd, att det är ni som läsare och deltagare i olika aktiviteter som bestämmer vad som publiceras genom att ni skickar oss era artiklar.
Stort eller smått spelar ingen roll! Tänk bara på att bilderna ni skickar ska vara av god kvalitet ( inga webbilder), framför allt om dom ska platsa som omslagsbild.
Vad gäller innehållet i artiklarna så finns det lika många åsikter som det finns medlemmar men personligen så ser jag upplevelsen runt Saabrelaterade aktiviteter som en viktig del. Detta oavsett om aktiviteten sker i verkstan eller ute på en resa.
Dra igång skrivverksamheten nu då höstmörkret faller och skicka resultaten till såväl webb som tidningsredaktörer!
MVH
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.