Re: Saab 900 T16 Cab -91 – Besiktning klar!
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Re: Saab 900 T16 Cab -91 – Besiktning klar!
- Detta ämne har 44 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2013-06-17 20:31 av
joh900.
-
FörfattareInlägg
-
Kul att bilen är hemma! Om det blir ännu mer og900 folk i Skåne så flyttar jag sjutton ner alltså, så kan vi starta en community. Köpa ett gammalt flygfält hela gänget och bygga hus längs strippen allihopa och ha våra og:s parkade utanför husen, prylmarknad varje helg etc…. 😆 Finns ju dylika för flygfans i USA.
Jag kör med Simons och bössa på min röda också, med en sportkat. Låter galet skönt! Tänk dock på ljudet, skall du cabba mkt kan det kanske vara skönt att inte ha för mkt ljud. Allt hänger ju på vad man är ute efter, men att glida en timma med dovt muller hela tiden kan vara nog så tröttande i kombination med fartvind etc. Värt tänka på. På min cab kör jag superoriginal hela vägen och det gurglar precis lagom när man glider i sommarnatten, jag hade inte vilja ha mer. Man skall ju höra småfåglarna också. 😳 (mes-varning på detta inlägget, jag vet….. 🙄 )
Ser fram emot att se din fina cab i sommar på nån träff!
@Turbocab wrote:
Kul att bilen är hemma! Om det blir ännu mer og900 folk i Skåne så flyttar jag sjutton ner alltså, så kan vi starta en community. Köpa ett gammalt flygfält hela gänget och bygga hus längs strippen allihopa och ha våra og:s parkade utanför husen, prylmarknad varje helg etc…. 😆 Finns ju dylika för flygfans i USA.
Ha ha, låter lite som en og900-sekt :D, men klart är att våren kommer först till skåne, vilket ökar cab-tiden 😎
@Turbocab wrote:
Jag kör med Simons och bössa på min röda också, med en sportkat. Låter galet skönt! Tänk dock på ljudet, skall du cabba mkt kan det kanske vara skönt att inte ha för mkt ljud. Allt hänger ju på vad man är ute efter, men att glida en timma med dovt muller hela tiden kan vara nog så tröttande i kombination med fartvind etc. Värt tänka på. På min cab kör jag superoriginal hela vägen och det gurglar precis lagom när man glider i sommarnatten, jag hade inte vilja ha mer. Man skall ju höra småfåglarna också. 😳 (mes-varning på detta inlägget, jag vet….. 🙄 )
Får fundera lite på detta. Kanske kan det bli lite mkt av det goda… http://www.youtube.com/watch?v=1SKhreJJxIM” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Turbocab wrote:
Ser fram emot att se din fina cab i sommar på nån träff!
Tack! Detsamma kan jag säga 😉
Kul att du fick med dig bilen över! Hoppas man får möjlighet att se den på nån träff i sommar. 🙂
Angående fälgar, jag vet inte hur noga du är med 16″, men crosspoke är ju helt klart skitsnygga (kommer själv köra med dessa i år). Däremot, om du kan acceptera 15″, finns ju Square spoke som jag personligen tycker sitter vrålbra på dessa bilar. Se länk: http://www.garaget.org/?car=169983&image=1643011″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ett tips bara. 🙂
Mvh Isak
mars 27, 2011 kl. 20:00 #183025Skoj att allt gått väl och din svarta cab är hemma. Själv jobbar jag för fullt med min röda och i kommande vecka ska jag precis göra det sista för att få av toppen. Satsar för fullt på att få den driftklar till Knutstorp om 2 veckor, får se hur det går 🙄
Min cab står i norra Lund, och den kommer bli skodd med just 16 crosspoke, pm:a mig så bestämmer vi träff, vill jätte gärna se din cab och i sommar röstar jag absoult för lite kvällskörningar i Häckeberga, ner mot ystad och lite andra trevliga turer 😛
Vi ses!
mars 27, 2011 kl. 20:18 #183026@Pershav wrote:
Skoj att allt gått väl och din svarta cab är hemma. Själv jobbar jag för fullt med min röda och i kommande vecka ska jag precis göra det sista för att få av toppen. Satsar för fullt på att få den driftklar till Knutstorp om 2 veckor, får se hur det går 🙄
Min cab står i norra Lund, och den kommer bli skodd med just 16 crosspoke, pm:a mig så bestämmer vi träff, vill jätte gärna se din cab och i sommar röstar jag absoult för lite kvällskörningar i Häckeberga, ner mot ystad och lite andra trevliga turer 😛
Vi ses!
Vill också se caben, och hänger gärna med på kvällskörningar på landsvägar! 😀
@Esak wrote:
Kul att du fick med dig bilen över! Hoppas man får möjlighet att se den på nån träff i sommar. 🙂
Angående fälgar, jag vet inte hur noga du är med 16″, men crosspoke är ju helt klart skitsnygga (kommer själv köra med dessa i år). Däremot, om du kan acceptera 15″, finns ju Square spoke som jag personligen tycker sitter vrålbra på dessa bilar. Se länk: http://www.garaget.org/?car=169983&image=1643011″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ett tips bara. 🙂
Mvh Isak
Tack för tipset! Håller med om att Square spoke sitter bra, men de är väl inte helt lätta att få tag på de heller? Jag är ganska trött på ballongdäcken som sitter nu, och hittar jag inga crossoke inom rimlig tid måste jag hitta på ngt annat 😐
@Pershav wrote:
Skoj att allt gått väl och din svarta cab är hemma. Själv jobbar jag för fullt med min röda och i kommande vecka ska jag precis göra det sista för att få av toppen. Satsar för fullt på att få den driftklar till Knutstorp om 2 veckor, får se hur det går 🙄
Vi ses!
Låter kanon med lite kvällskörning 😎 Vi får styra upp något när vädret tillåter. Det verkar finnas bra intresse från flera här – kul 🙂 Ser fram emot att se din röda. Kommer bli grymt med crosspoke. Utan tvekan bästa Saabfälgen på en og900 cab 😛 Lycka till med jobbet. Hade varit kul att åka till Knutstorp, men det går inte att hinna med i år tyvärr.
Vi hörs!
mars 29, 2011 kl. 09:31 #183084Mycket osäkert om jag hinner med knutstorp också, är liksom du mycket uppe i jobbet och ibland är det lite svårt att få loss tid att meka. Men i vilket fall lär den vara klar i god tid till sommaren.
Jag pm:ar dig mitt nummer så kan vi höras av när tid och värme finns ❗
@Pershav wrote:
Vi ses!
Verkligen fina bilvägar bland bokskogarna och odlingslandskapen runt Häckeberga.
16″ Crosspoke funna 😛
Två av däcken är 205/45 och är i bra skick. De andra två är 205/50 ❓ men är ändå redo att bytas.
Fälgarna ser lite slitna ut. Kanske blir de lite bättre efter en ordentlig tvätt, men en renovering inklusive kantpolering krävs för att de ska bli bra. Förmodligen mer jobb än jag anar 😉@Svart_Cab wrote:
16″ Crosspoke funna 😛
Två av däcken är 205/45 och är i bra skick. De andra två är 205/50 ❓ men är ändå redo att bytas.
Fälgarna ser lite slitna ut. Kanske blir de lite bättre efter en ordentlig tvätt, men en renovering inklusive kantpolering krävs för att de ska bli bra. Förmodligen mer jobb än jag anar 😉Det är en del av att vara OG 900 ägare 😉
När får man se pärlan IRL då 😛 ❓@plankan wrote:
@Svart_Cab wrote:
16″ Crosspoke funna 😛
Fälgarna ser lite slitna ut. Kanske blir de lite bättre efter en ordentlig tvätt, men en renovering inklusive kantpolering krävs för att de ska bli bra. Förmodligen mer jobb än jag anar 😉Det är en del av att vara OG 900 ägare 😉
När får man se pärlan IRL då 😛 ❓Börjar inse det nu 🙂
Hon står ju rätt nära. Ännu ganska still, men jag hoppas på besiktning snart (så fort myndighetskvarnen malt igenom min ursprungskontroll).
Nästa vecka kanske?. PMa om du har vägarna förbi 😉@Svart_Cab wrote:
Nästa vecka kanske?. PMa om du har vägarna förbi 😉
Skall jo till malmö ett par gångar nästa vecka 😀
Äntligen ❗
Besiktning – check
Försäkring – check
Påställning – checkBesiktningen var faktiskt helt problemfri. USA besiktningen är inte riktigt lika nitisk, så detta var ju på ett sett bilens första ”riktiga” besiktning. Gött också att se att den såg fin ut undertill 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.