Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › SAAB 900 T16 AT55L-SR – "Kvartz"
- Detta ämne har 142 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast 2015-09-19 06:52 av .
- FörfattareInlägg
- 12 juni, 2015 kl. 18:38 #375382
Regin
Deltagare12 juni, 2015 kl. 18:49 #375387Regin
DeltagareEfter avtäckningen och föredrag –
ja så var det dags för en karavan åkning genom Trollhättan.Här fick vi verkligen ingen bra placering 🙁
Här långt bak ser vi ”bettan” längre fram:
men, hör och häpna 😀
Då det var uppställning framför på fabriken för bildtagning –
ja då hamnade vi helt plötsligt på 1’a raden 😀Inte för att på något sätt ”skryta” –
men det är inte alls illa och ha sin egen ”pärla”
med på samma bild som den allra sista saab’en 😉Återstår bara för folket –
att baksa in ”bettan” på sin plats i museét:Något som ett tag höll på gå ganska illa –
då dom kom ”bra nära” väggen med HÖ spegel vid inbackningen …………12 juni, 2015 kl. 19:19 #375393Regin
Deltagare13 juni, 2015 kl. 12:05 #375416M.Broberg
Deltagarevad skilljer nya mot gamla huvudbromscylindern?har för mig att bromsservon är större på nyare men är det nått mer?
15 juni, 2015 kl. 16:26 #375461Regin
Deltagarevad skilljer nya mot gamla huvudbromscylindern?
har för mig att bromsservon är större på nyare men är det nått mer?Allt och lite till 😉
Jag kan inte den exakta ”data” mellan dessa förstärkare –
men nåt måste där jo vara till det bättre eftersom själva saab monterade den på MY 87
D v s även på bilarna med de ”äldre” bromsok’en 😉15 juni, 2015 kl. 16:41 #375463M.Broberg
Deltagaremer servo verkan är en trolig anledning.
sen om det är bättre än ju en smaksak.. utan ABS har jag gärna så lite servo verkan som möjligt så jag har mer känsla i pedalen.
15 juni, 2015 kl. 16:59 #375464Regin
DeltagareGenom åren har vi även handlat på oss lite diverse i form av tillbehör –
som dessa listerna där går under ”smutsavisare”Ett ganska nice och lite sällsynt tillbehör idag.
Dessa är av ”plåt” men man fann dom även i plast.Hör egentligen inte hemma på en MY 85 –
då avsikten med dom var bilarna t o m 81 d v s bilarna med speglarna på dörrarna.Kör man OG 900 som trubb ja så är ett par nya insatser inte alls fel:
Man vill jo inte gärna torska på SBP med dessa insatserna 😉
15 juni, 2015 kl. 17:41 #375469Regin
DeltagareFörsta året med Kvartz, ja så hade jag turen att Walle sålde ut US blinkers fram till Trubb bilarna –
så givetvis passade vi på handla på oss en omgång såna 😀Sedan efter en omgång tjat ja så gav beeos med sig och sålde sina US lampor bak –
till mig 😀Tjusiga som 17 e dom med sitt klarglas i det röda fältet:
15 juni, 2015 kl. 17:46 #375474Regin
Deltagare15 juni, 2015 kl. 18:55 #375479Regin
Deltagare15 juni, 2015 kl. 19:11 #375488Regin
Deltagaremen nej –
är inget fel alls på spisen 😉Utan det handlade mera om, att första gången jag hade ute hela paketet –
ja så gjorde jag inte vid framvagnen i sig.Sådär – ”rubbet” ute:
5 av 8 e kanske inte så illa igen:
I alla fall, så slapp jag borrar och dona för att få ut resten 😉
Det gick mig på så pass mycket jag inte fixade det redan 1’a gången –
att då jag hade turen och hitta en OG 900 snik hos Arons bilskrot 😀
En bil som nog var skrotat grundat antagligen grundat dödsbo eller typ –
för det var absolut inget fel på den alls och varför den efter endast 9.500 mil skulle skrotas
ja det var mig en gåta.Det var en bil som nog stått i garage hela sitt liv –
för det fanns endast ytrost på dom övre länkarmarna 😀Jag plockade dessa och fick dom inkl annat, lämnat in till bläster/pulverlack.
15 juni, 2015 kl. 19:22 #375493Regin
Deltagare15 juni, 2015 kl. 19:25 #375498Regin
Deltagare15 juni, 2015 kl. 19:53 #375503Regin
DeltagareDå detta var 2’a gången som pannrummet var rensat –
ja så varför inte göra lite extra av det på samma gång:Här ser vi så det nya kit till framvagnen:
Då det var dags att monterar ihop rubbet igen
ja så fick jag en idé 😀Satt en kväll och bläddrade i tillbehörskatalogen för OG 900 alá 1993 –
och fick se detta:15 juni, 2015 kl. 20:01 #375508Regin
Deltagare - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.