Saab 900 T16 Gul – 1981, "Pågående Projekt" Skattefri!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 T16 Gul – 1981, "Pågående Projekt" Skattefri!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 T16 Gul – 1981, "Pågående Projekt" Skattefri!

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 69 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 5, 2011 at 19:26 #180895

      @M.broberg wrote:

      @ToP wrote:

      hur är det med skärmblinkers på en -81a, sitter ett par på den nu men jag borde väl kunna ta bort dem utan problem?

      vilkét år blev 900an registerad med passagerare i mitten bak? min får nämligen enbart ha 3 passagerar + förare.

      ang skärmblinkers brde du komma igenom utan det, sitter ju inte orginal.. står det något om det i tilläggsinformationen på VV? annars äre ju bar o kör.

      Ang sätet bak borde ju en reg besiktning funka med bara säga “titta jag har bälte, det är det ju på dom nyare”

      Ne det står faktiskt inte i tilläggsinformation om det så borde ju kunna ta bort dem, ska ju nämligen byta skärmarna i samma veva också.

      Kan ju se vad dem säger på regbesiktningen när jag ändå är där för borttagen dragkrok.
      men kan man ta sånna småsaker som borttagen dragkrok samtidigt som kontrollbesiktning tro?

        januari 5, 2011 at 20:04 #180897

        @M.broberg wrote:

        @ToP wrote:

        hur är det med skärmblinkers på en -81a, sitter ett par på den nu men jag borde väl kunna ta bort dem utan problem?

        vilkét år blev 900an registerad med passagerare i mitten bak? min får nämligen enbart ha 3 passagerar + förare.

        ang skärmblinkers brde du komma igenom utan det, sitter ju inte orginal.. står det något om det i tilläggsinformationen på VV? annars äre ju bar o kör.

        Ang sätet bak borde ju en reg besiktning funka med bara säga “titta jag har bälte, det är det ju på dom nyare”

        När det gäller antalet passagerare har detta att göra med totalvikten. Om man registrerar om ett fordon som har låg totalvikt från början, ändras inte totalvikten när man registreringsbesiktigar, alltså åker en passagerare ut om bilen blir tyngre än innan.

        /Martin

        Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

          april 25, 2011 at 22:44 #184000

          Jaa då var ja tillbaka i saab träsket me samma bil.
          Har nu fått ordning på mitt liv och hamnar nu även i garaget igen.

          Blir nog inte en jätte massa uppdateringar men ska försöka lägga upp såfort nått händer.

          efter ett tag börja de linka nått iaf..


          Såhär står den just nu..

          åå sen dog batteriet på mobilen 😛

            april 26, 2011 at 08:53 #184001

            för övrigt har ja lyckats få fram färgkoden efter all skit som satt fast på plåten.
            184 – Taxigul? 😛

              november 9, 2011 at 20:42 #183941

              Till helgen flyttas bilen och plockas sedan ner i bitar.
              Den har nu stått still sen augusti 2010 på samma plats, och idag har jag plockat ihop de som ska med samt gjort bilen körbar.

              trots att den stått länge så starta den på första gången 🙂 dock hade en bränsleslang mått bättre, så fick sig en stålomspunnen ist då den läckte endel.

              Så under vintern blir de massa meck, dock enbart med motorn då kaross ska stå en bit bort under hela vintern och svettsen går igång till våren.

              bilder, som den står idag! mer uppdateringar i helgen, och innan månadens slut ska motorn ur å massa saker bort som säljes bl. turbon.

                november 9, 2011 at 20:43 #184237

                Anledningen till att allt stått stilla under sommaren är p.g.a nytt jobb!
                och äntligen har man en stadig ekonomi igen. dock väldigt lite fritid 😉

                  december 24, 2011 at 21:52 #188546

                  nu till veckan flyttas bilen, å hittar sig ett nytt hem inför nästa år.
                  ska ta bilder på hela bilen innan jag gömmer den under täcket, så vi har lite “före” bilder.

                  tack vare kontakter blir det hellackering av bilen i samma kulör & förnickling av mycket delar.
                  detta efter jag rostlagat de som jag vill ha bort helt enkelt.

                  troligtvis flyttas den på tisdag beroende på hur mycket jobb de blir,
                  mellandagsrean brukar ju bli endel jobb när man jobbar som säljare inom elektronikbranschen. 😉

                    januari 1, 2012 at 13:37 #188630

                    Ännu inte fått ledigt något från jobbet, så bara hunnit få ner bilen på jorden å rensat undan lite.
                    Idag kom också första snön som ligger kvar.

                      februari 23, 2012 at 11:41 #189545

                      rastar bilen efter att de stått i snart 2år. slänger i 2an och fullt drag, så skjuter jag en tryckslang å får bogseras tillbaka,
                      var en mindre bra slang som inte vill hålla över 1 bar. här blev den ståendes en stund tills vi hittade felet.


                        februari 23, 2012 at 11:42 #189546

                        Den e rätt jävla snygg. synd det är fel front bara

                          februari 23, 2012 at 22:34 #189549

                          @M.Broberg wrote:

                          Den e rätt jävla snygg. synd det är fel front bara

                          Håller helt klart med, men de får gå =)

                            februari 24, 2012 at 09:48 #189551

                            Tycker om båda frontarna, de ger bilen lite olika karaktär.. Men full gas i 2an när det är blött och laddar över 1 bar? 😉 Hoppas du har en reservlåda hehe

                              februari 24, 2012 at 12:13 #189553

                              Sjukt snygg i den färgen 🙂

                                februari 25, 2012 at 14:40 #189367

                                @Anderslindh wrote:

                                Tycker om båda frontarna, de ger bilen lite olika karaktär.. Men full gas i 2an när det är blött och laddar över 1 bar? 😉 Hoppas du har en reservlåda hehe

                                Dåligt med reservlådor här 😉

                                Tänkte jag skulle få tag i en kokill när tillfälle finns till bra skick & pris.
                                Måste ändå ta isär nuvarande låda då de läcker ifrån den.

                                  februari 26, 2012 at 22:27 #189402

                                  Efter att ha fått tag i ny slang å fått start på den igen, verkar allt lira fint.
                                  Var bra tryck i bilen, dock är den enormt stötig i dämparna. står dock Saab på dem men finns de hårdare varianter?
                                  Går knappt rubba bilen 🙂

                                  Härligt väder var de också så tjejen fick åka med på en tur 🙂
                                  Vill få ordning på platsen där vi ska ställa den medans motorn åker på en renovering.

                                  Har också fått ut luftfiltret genom främre delen av framskärmen, vilket hörs!
                                  Suger riktigt fint nu.

                                  Kan nog bli bra denna, nån gång..

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 69 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.