Saab 900 Turbo Cab -87
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Turbo Cab -87
- Detta ämne har 84 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-06-11 10:46 av
henrikg.
-
FörfattareInlägg
-
@plankan wrote:
@M.broberg wrote:
synd! det är ju by far den mest intresanta/komplicerade delen i bytet 🙂
Har titta lite på det –
så vidare komplicerat ser det inte heller ut precis.Nej, men det är bra mycket svårare än att montera bult on delarna, och fortfarande ganska mkt svårare än att borra dom 2 hålen till handbromsvajjern 🙂
maj 5, 2011 kl. 19:49 #184332Jisses, snacka om att ta allt man behöver. Bara att montera automatlåda i cabben, du har ju hela spaken 😆
Här går det undan!
Var ute hos Plankan idag i sommarvarma Torp. Slipade ner och grundade golvet där färg hade släppt. Samtidigt monterade Plankan de sista av delarna som kom från Speedparts igår.
Så allt som återstår nu är svetsning av handbromsen och montera tillbaka stolar och mattorna. De sist nämnda är hemma hos mig för vård.Passade på att ta en sväng i de fina vädret, fy satan vad gött de är med cab! 😀
maj 13, 2011 kl. 20:22 #184543Otroligt fint jobb nedlagt, kan intyga att din Cab ser ut som den haft handbromsen bak sedan ny! Nu kliar det riktigt i fingrarna att ut å åka bland blommande raps 😛
maj 13, 2011 kl. 20:32 #184545Prata inte om de 🙁 ja vill ja vill ja vill också 😳 men snart så får du sällskap 😎
Då får detta broms-projekt anses vara så gått som avklarat 😛
Vad jag förstått skall cabben till bes nästa vecka –
så frågan är väl om någon på SBP ser det är ”fel” bromsar på bilen 🙄Så här blev modifieringen inne i bilen till spaken:
Efter finjustering var det dags mont dit själva spaken:
Och efter det så dags för ytterligare dom småsaker som behövs:
Klappat och klart med tectylskydd innan mattorna åkte i:
(Nya platinastift blev det med) 😀Och som avslutning –
en glassrunda:
(Någon som känner igen stället) 😉maj 14, 2011 kl. 00:28 #184549Inte alls avis nejnej 😆
Ser mycket fint ut plankan,tror inte att sbp ser att det är ombyggd 😀Mvh Nisse
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.