Saab 900 Turbo Cab -87

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Turbo Cab -87

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 85 totalt)
  • Författare

Härligt 🙂

maj 15, 2011 kl. 08:32 #184570

@longjohn61 wrote:

Inte alls avis nejnej 😆
        Ser mycket fint ut plankan,tror inte att sbp ser att det är ombyggd 😀

Mvh Nisse

Nä dom kommer att märka det när dom rycker i handbromsen på bromstestet. Då de vet att det är en bil som handbromsen tar i fram. Så du kommer att få en 2:a på otillräcklig bromskraft på handbroms eller någon annan fin text på protokollet.

Men bilen ser ju bra ut för övrigt! Hoppas du får bra väder så du kan åka ner cabbat i sommar. 😉

maj 15, 2011 kl. 14:58 #184587

@Turbo4 wrote:

@longjohn61 wrote:

Inte alls avis nejnej 😆
          Ser mycket fint ut plankan,tror inte att sbp ser att det är ombyggd 😀

Mvh Nisse

Nä dom kommer att märka det när dom rycker i handbromsen på bromstestet. Då de vet att det är en bil som handbromsen tar i fram. Så du kommer att få en 2:a på otillräcklig bromskraft på handbroms eller någon annan fin text på protokollet.

Men bilen ser ju bra ut för övrigt! Hoppas du får bra väder så du kan åka ner cabbat i sommar. 😉

Det är frågan. Om dom är osäkra på min -88, dom gånger man besiktigar hos någon som inte har något bil intresse.
          Tror det hänger på vem som gör besiktningen 😉

maj 15, 2011 kl. 15:45 #184589

hur fota har SBP 100% koll på vilka årsmodeller som har handbromsen frma vs bak? dom flesta cabar har ju den bak.

maj 15, 2011 kl. 16:51 #184591

@M.broberg wrote:

hur fota har SBP 100% koll på vilka årsmodeller som har handbromsen frma vs bak? dom flesta cabar har ju den bak.

Ja, och dessutom är det ju inte en trubbnos så jag tror chansen är grymt liten att dom lägger märke till det. Antar att du planerar att regbesiktiga på sikt? Lycka till iaf!

maj 15, 2011 kl. 20:30 #184597

@Turbo4 wrote:

Det är jag inte så säker på dom vet –
                det är då allt yngre och mera blandat folk på SPB än tidligare
                och vissa vete knappt ens vad en OG 900 är för något på vissa punkter… 🙄

Men det skall bli skoj och se hur det går.

maj 15, 2011 kl. 20:39 #184598

Inga problem på BP… Dom har ingen aning. Och skulle dom mot förmodan ha det så är dom ju inne på Saab ändå och kommer tycka att det var ett bra byte ändå. Regbesiktning komme väl aldrig behövas, bilen är inte helbilsgodkänd. Mig har dom frågat några gånger var handbromsen sitter nånstans…. 😆

maj 15, 2011 kl. 20:45 #184599

@Turbocab wrote:

Regbesiktning komme väl aldrig behövas, bilen är inte helbilsgodkänd. Mig har dom frågat några gånger var handbromsen sitter nånstans…. 😆

Jag tror det blir som man har sett lite då o då –
                    att dom gör en notering på bromsar bytt som sedan kommer att stå i reg pappert.

maj 15, 2011 kl. 20:50 #184600

@Turbocab wrote:

Inga problem på BP… Dom har ingen aning. Och skulle dom mot förmodan ha det så är dom ju inne på Saab ändå och kommer tycka att det var ett bra byte ändå. Regbesiktning komme väl aldrig behövas, bilen är inte helbilsgodkänd. Mig har dom frågat några gånger var handbromsen sitter nånstans…. 😆

När jag var och besiktade min 900C från 1987 så frågade dom mig inte utan åkte ut på bromstestet och körde frambroms + parkeringsbroms sen var det bakbromsarna. Så det finns allt folk på SBP som vet vart handbromsen är på og900. 😉 Tror inte bara att de beror på att man besiktade i THN.

Men men ni får väl testa och se.

maj 16, 2011 kl. 06:41 #184606

@plankan wrote:

@Turbocab wrote:

Regbesiktning komme väl aldrig behövas, bilen är inte helbilsgodkänd. Mig har dom frågat några gånger var handbromsen sitter nånstans…. 😆

Jag tror det blir som man har sett lite då o då –
                        att dom gör en notering på bromsar bytt som sedan kommer att stå i reg pappert.

Vad händer sen om dom noterar det? Man får ingen anmärkning på det eller?

maj 16, 2011 kl. 07:00 #184608

@GustavH wrote:

Vad händer sen om dom noterar det? Man får ingen anmärkning på det eller?

Lär nog bara bli som om man nu skulle ha lackat om sin bil i en annan färg –
                          gör en notis på själva besiktningen som sedan ändras i registert och på det kommande reg bevis.

Dom kan nog inte göra en anmärkning på att bilen inte har fungerande handbroms bara för den inte ”sitter där den brukar” –
                          om den har fungerande på annan axel 😆

maj 17, 2011 kl. 14:53 #184632

😀

maj 17, 2011 kl. 17:20 #184636

@Beeos wrote:

😀

Grattis! Hade dock inte funkat här i stan. 😛 Men nu är den iaf godkänd ett år till. Hoppas du får bra sommar väder då. 😉

maj 17, 2011 kl. 17:42 #184637

@Beeos wrote:

😀

👿 lyckades inte pricka jämna bromsvärden i par på denna bilen 👿
                                missade 0.1 bak 😆

Grattis med bes iallafall 😛

maj 17, 2011 kl. 19:08 #184645

För er som undrar så var det inga problem att besiktiga med dom nya bromsarna. Han såg det direkt när bilen var uppe att oken var nya. Sen när han tittade närmare så såg han att det inte satt några handbroms vajers. Sen var inte de mer med det.

För övrigt fick bilen beröm. Vilket var trevligt 🙂

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 85 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.