Saab 900 Turbo T16 -90

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Turbo T16 -90

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 94 totalt)
  • Författare

Hej. Precis som du skrev i ditt inlägg i den här tråden den 21 aug kl 17.14 så verkar det vara ett problem med funktionen som delar upp trådar i sidor. Det verkar få plats 15 inlägg per sida. Just nu finns det 75 inlägg i tråden,  alltså fem sidor. Trots det ser det ut att finnas en sjätte sida och 76 poster men det finns faktiskt inte fler än 75 poster och den sjätte sidan är tom. Det sista inlägget,  post 75 den 11 september kl 10.32 , återfinns längst ner på sidan fem. Visserligen inget stort problem men förhoppningsvis något som webbmaster Mats kan lösa framöver. Tack Dennisca för att du uppdaterar din läsvärda tråd trots lite tekniska problem med forumet ibland. Mvh Bengt

oktober 1, 2023 kl. 16:40 #511088

Bytte tempgivare till ECUn igår och då jag tog bort den gamla så rann ingen kylvätska ut är detta tecken på för låg nivå?

oktober 3, 2023 kl. 11:38 #511168

Jag vet inte något om den temperaturgivaren men om jag gissar att den sitter i någon kylkanal på motorn så sitter den nivåmässigt lägre än expansionskärlet. Låg kylarvätskenivå känns därför långsökt tycker jag. Någon annan här på forumet som har bättre koll än vad jag har? Kan det ha bildats lite avlagringar i kylkanalen? Mvh Bengt

oktober 3, 2023 kl. 12:02 #511169

Den sitter monterad mellan insugskanalerna på cylinder 2 och 3

Attachments:
              oktober 4, 2023 kl. 05:53 #511188

Jahapp nu ställer jag av Saaben och börjar köra tråkdieseln istället. Hoppas våren kommer snabbt… Men blir säkert uppdateringar över vintern, den ska in i garaget och jag har tänkt åtgärda rostfläckar och lacka om där det är värst. Blir också lite svetsande.

oktober 30, 2023 kl. 10:44 #511806

Jag provade flika in bilderna genom att redigera och lägga in dom i inlägget i efterhand, jag länkade till de uppladdade bilderna så de skulle varit lokala… men det funkade inte….

Svagt! Den här mjukvaran bara gladeligen raderar ändringar utan varning och säger inget, inte ens ett felmeddelande. Jag vet inte varför det ska va så jobbigt med att flika in bilder och varför forummjukvaran behandlar försök att flika in bilder såhär aggressivt! Bättre att folk får länka externa bilder och de försvinner än att folk inte gör inlägg alls för de drar sig p.g.a. mjukvarans egenheter, eller?

oktober 30, 2023 kl. 10:51 #511807

Öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Nu raderades mitt inlägg med bilder? Kvar är bara det inlägg jag gjorde efter det…. Så mjukvaran raderade alltså det inlägg jag gjorde med uppladdade bilder, för att jag försökte redigera det och flika in bilderna. Det räckte inte bara att säga nej det går inte, utan inlägget raderades (såg ut som det var kvar först).

VA I HE-

• Det här svaret redigerades för 2 år, 6 månader sedan av DennisCA.
                    november 3, 2023 kl. 17:55 #512006

Jag ser att Webbmaster Mats så sent som idag har gjort ett testinlägg med infogad bild så förhoppningsvis fungerar det snart att infoga bilder igen (Tack Mats). När det gäller inlägg som försvinner så har jag inte råkat ut för det nu med det nya forumet men det hände för mig någon gång med det gamla forumet och en möjlig förklaring då var att man inte kan vara kvar för lång tid i redigeringsläge. Möjligen är det så även med det nya forumet. Jag vet inte. Hur som helst så ser vi fram emot fler uppdateringar under vintern. Klokt att låta den fina Saaben vila och ta ”tråkdieseln” i snöslasket.  Mvh Bengt

december 21, 2023 kl. 05:48 #512753

Bilen har mest stått, men denna vecka skrapade jag bort all ljudisolering ur bagaget, vatten har trängt sig emellan isoleringen och plåten.

december 21, 2023 kl. 07:56 #512765

Hej. Plåten ser väldigt rostfri och fin ut. Du har verkligen hittat ett fint exemplar av Saab 900. Ha nu en trevlig julhelg. Mvh Bengt

december 21, 2023 kl. 11:51 #512769

Nu hittade jag inte knappen för att redigera tidigare inlägg så jag skriver ett nytt inlägg i stället. Kollade på datorn där bilden blev lite större än på telefonen och ser att det tyvärr har kommit lite rost. Tråkigt men tur att du upptäckte det innan skadan blev allvarligare. Jag har sett betydligt värre rostskador där under reservhjulet. Lycka till med reparationen. /Bengt

december 21, 2023 kl. 11:55 #512771

Ja det har kommit rost men inget genomrostat. Ska slipa och lägga på rostomvandlare, sen slipa mera och måla med 2k epoxifärg innan jag lägger ny ljudisolering.

januari 5, 2024 kl. 10:36 #512965

Senaste finns här

http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/166549-1990-Saab-900-Turbo-T16/page6

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                                maj 24, 2024 kl. 12:25 #515395

Här har det nog hänt saker, upp till sida 15. Positiva och negativa utvecklingar.

Bilen i vintras då jag körde ut den ett tag, jag har monterat dimljus

4p5STnBh1

Jag var inte nöjd med hur fästena blev så jag ändrade så de kommer längre in mot mitten

hMSnLEuh1

Nyare bilder

Xvth2RRh1

HqaO9ojh1

Senaste utvecklingen från igår som inte var så positiv:

SGseDumh1

maj 24, 2024 kl. 12:26 #515401

Nu händer den här buggen igen, då det blir tomt, så jag måste göra ett inlägg så folk inte ska se en tom sida.

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 94 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.