Saab 9000 Talladega -90
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9000 Talladega -90
- Detta ämne har 100 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-19 08:56 av
cabmange.
-
FörfattareInlägg
-
maj 4, 2011 kl. 20:04 #172802
var ska domkraften sitta förvarad i durken?
Finns det någon som har en bild på hur allt ligger från fabrik i bagagedurken.
Domkraftvev osv. Har lännge klurat på detta. Finns ju ingen logisk plats för dessa.Finns förvisso ett ställe där jag kan tänka mig att domkraften ska tvingas fast, men då äter den på lacken.
HILFE!
maj 4, 2011 kl. 20:41 #172808Jag är också inne på det & det verkar logiskt, då det finns en formation i plåten som matchar domkraftens fot.
Problemet är bara att det gör att domkraftens infästningsdel (den man för in under bilen vid lyft) nöter på lacken. Därav frågan.
Samma sak med Domkraftsveven. Var ska den vara ”orginal” för att inte ligga & rassla?
maj 5, 2011 kl. 05:10 #172813Hej!
ang:
Samma sak med Domkraftsveven. Var ska den vara ”orginal” för att inte ligga & rassla?
så har jag för mig att 9000 hade 2 ”skumgummirör” för att få bort oljud, har sett det på flera 9000 medan vissa? 900 har spännfjädrar där man fäster veven i hålen på reservhjulsfälgen…
mvhDen 9000 jag brukar till vardags införskaffades av min far 1990 med 2200mil på mätaren. Förvisso en CD, men domkraftsplaceringen borde vara den samma.
Original domkraft sitter ”upp och ned” mot den bakre kanten, precis som ni antytt. Färstet som man trär in i i golvets domkraftsfäste kan som ni antyder då göra märken i lackeringen där den sitter i reservhjulsbaljan. Min far löste detta redan dagarna efter inköp, med att tejpa dit en liten bit karton från valfritt cornflakespaket på den ytan där domkraften ligger mot. Det har funkar de senaste 20åren 😉
Veven till den samme har två skumrör som Andreas Hermansson nämner och ligger under reservhjulet, klämt mellan reservhjul och reservhjulsbaljan.
Borde kanske gå att skönja spår i asfaltsmattan under var den har legat, ty det kan man se lite svagt i bagaget på vår bil.maj 18, 2011 kl. 10:52 #172996Till salu.
15.000:-
ring 070-5427504.
Daniel.
Bilder på den finns här i denna tråd samt på garaget i länk nedan.
Finns att beskåda i Trollhättan
Daniel Eliasson wrote:Till salu.15.000:-
ring 070-5427504.
Daniel.
Bilder på den finns här i denna tråd samt på garaget i länk nedan.
Finns att beskåda i Trollhättan
??? Finns det inga sanna entuiaster längre??
Är det bara en själv som har köpt bil för att aldrig sälja?
/Magnus
maj 18, 2011 kl. 17:12 #172998Tror att det är fler köpare på nya forumet. Prova där i stället.
http://forum.saabklubben.se/index.php
/B
bengt@akesson-motorsport.se
maj 19, 2011 kl. 04:05 #173000Anonns ligger på nya forumet.
Du e rolig du cabmange 🙂
Inte lätt att vara entusiast när bilen hamnar längst ner på hushållskontot.
Tror att detta är det mest ”förnuftiga” ändå. Inte för att jag gillar det men…Daniel Eliasson wrote:Anonns ligger på nya forumet.Du e rolig du cabmange 🙂
Inte lätt att vara entusiast när bilen hamnar längst ner på hushållskontot.
Tror att detta är det mest ”förnuftiga” ändå. Inte för att jag gillar det men…Ok själv har jag inget hushållskonto som de måste konkurera med.
Hoppas bara någon tar hand om den, annars så står den väl på skroten till nästa sommar efter hårt brukande och sladdandes i vinter av typ 18-åring.
//MH
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.