Saab 9000 Talladega -90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 Talladega -90

• Detta ämne har 222 svar, 31 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-15 19:36 av .
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 223 totalt)
  • Författare
    Per-Erik
    Deltagare
    Rodder76 wrote:
    (Undrar om det inte kan arrangeras en Talladegaträff i samband med Gistad Saabmarknad)

Tycker jag låter som en fin idé! 😉

rodder76
    Deltagare

Låter som du hittat en bra och sympatisk lackerare…. trodde inte sådana fanns 😉

cabmange
    Deltagare

Hej igen

Du har inte fixat nya baklampor och reflexramp?

//MH

Per-Erik
    Deltagare

jo, alltså, reflexrampen är ”ny” – den monterade jag på för ca 18 månader sedan, och den kom då direkt ur kartong… Tycker dock att de orangea fälten på den har bleknat betänkligt, och undrar om det finns något att göra åt det. Baklyktorna är inte nya, men jag tycker de verkar vara i ganska gott skick.. jag har kollat runt och så för att se om jag skulle hitta några fina, men inte hittat något som var bättre än de jag har tycker jag. Det som stör mest är den stora skillnaden mellan dessa och rampen :s – förslag?

mr ems
    Deltagare

Reflexrampen bleknar snabbt , och blir bara gulare och gulare . Man skall nog lägga den i förpackningen när man inte använder den !! När skall vi ha Talladega träff ?? Linköping funkar fint . Rodder ,fixa en träff så kommer vi .

Bengt med OEA 262 som väntar på att komma ut och lukta på snö dropparna !!

cabmange
    Deltagare

Tråkigt med rampen, böt på min omgående när jag fick hem den, och den stämmer mycket bra mellan lyktorna och rampen.

//MH

cabmange
    Deltagare

Ja en träff vore kul och så får man visa sina nyrenoverade crosspoke :))

//MH

Per-Erik
    Deltagare

Nytt för idag:

framskärm på plats…

Framdörrarna lackade och klara…

På lördag ska jag kunna hämta upp resten 🙂

Per-Erik
    Deltagare

…en fråga… klistermärket som sitter i framkant i motorrummet på 9000, någon typ av varningstext, vit/orange på svart bakgrund… är det någon som vet vart man kan få tag i ett sådant?

cabmange
    Deltagare

Fan man blir ju inspirerad, har nu beställt nya lyktor, blinkers och bakljus till min Talla.

/MH

Per-Erik
    Deltagare

Kul när inspirationen smittar av sig 🙂

Idag blev alla hålrum, dörrar och skärmar rostskyddsbehandlade, så förhoppningsvis kan man hålla bilen fräsh och fin framöver…

cabmange
    Deltagare
    Per-Erik wrote:
    Kul när inspirationen smittar av sig 🙂

Idag blev alla hålrum, dörrar och skärmar rostskyddsbehandlade, så förhoppningsvis kan man hålla bilen fräsh och fin framöver…

Vad menar du med det? skall du bruksa den? Denna bör ju bli utställningsbil.

//MH

Per-Erik
    Deltagare

Äh, bilar ska köras, speciellt SAAB:ar – hur kul är det att ha en fin bil som står i garaget, eller åker på trailer till utställningar? Hoppas du skojar 🙂 Fin, rolig, välskött och väl underhållen bruksbil ska det vara… sen bör tilläggas att hemmet har två andra bilar också; min indiskgula 96:a samt firma bil, så det blir inte många hundra mil per år ändå…

rodder76
    Deltagare
    cabmange wrote:
    Fan man blir ju inspirerad, har nu beställt nya lyktor, blinkers och bakljus till min Talla.

/MH

Läckert! Men var beställde du bakljus? Ryktet har sagt mig att dessa inte finns att beställa längre (slut i nyköping)

rodder76
    Deltagare
    Per-Erik wrote:
    Äh, bilar ska köras, speciellt SAAB:ar

Bra där 😉
    Kan man restaurera en gång så kan man göra det två. Förhoppningsvis är det 20000mil till nästa gång 😉

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 223 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng