Saab 93b (nybörjarrenovering)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 93b (nybörjarrenovering)

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 417 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 12, 2015 kl. 22:05 #202416

      Ramlade ur en bit till av golvet ikväll. Inte för att det egentligen är några direkta rosthål men plåten är så full i porer och så tunn på vissa ställen.

        mars 17, 2015 kl. 22:11 #199645

        Golvbitar punktade.

        Sen såg jag denna när jag var ute och gick här om dagen. Då kändes sommaren extra nära 🙂

          mars 18, 2015 kl. 08:16 #202485

          @Lilln wrote:

          Ramlade ur en bit till av golvet ikväll. Inte för att det egentligen är några direkta rosthål men plåten är så full i porer och så tunn på vissa ställen.

          Jepp, lika så bra!

          96 V4 1975 ”Bollen”

            april 1, 2015 kl. 21:23 #202909

            Jodå så att, jag pysslar vidare. Snart så ska jag nog hämta hem reservdelsbilen också som var efter ytterligare en okulärbesiktning i mycket sämre skick än jag kom ihåg. Har varit inne i en period där jag funderat på om jag verkligen kommer lyckas ro detta i land. Men jag kör på så får vi se 🙂

              april 1, 2015 kl. 21:25 #202910

              Finns det någon som behöver en tempmätare till en 93:a? Har en sliten och ful till övers som fungerar

                april 2, 2015 kl. 14:18 #202933

                Fick ett mms av ägaren till reservdelsbilen att han lyckats gräva fram den bland allt bråte 🙂

                  april 2, 2015 kl. 14:48 #202934

                  Såna mess får man gärna! :CE

                  96 V4 1975 ”Bollen”

                    april 2, 2015 kl. 19:22 #202945

                    Den gör du en ball custom av!
                    :wrench

                      april 2, 2015 kl. 20:57 #202954

                      @Janne Hagnell wrote:

                      Såna mess får man gärna! :CE

                      Ja verkligen! Frugan är dock inte lika nöjd..

                        april 2, 2015 kl. 20:58 #202955

                        @Andreas Hermansson wrote:

                        Den gör du en ball custom av!
                        :wrench

                        Haha! Nja den är rätt slut den där bilen tyvärr.

                          april 2, 2015 kl. 21:31 #202958

                          @Lilln wrote:

                          @Andreas Hermansson wrote:

                          Den gör du en ball custom av!
                          :wrench

                          Haha! Nja den är rätt slut den där bilen tyvärr.

                          Åjo, jag vet allt hur det brukar bli: Man slår fler och noggrannare lovar runt ”vraket” och får vilda bilder i huvudet medan man muttrar ”jamen, SÅ dålig är den ju inte..!” :duck

                          96 V4 1975 ”Bollen”

                            april 2, 2015 kl. 21:33 #202959

                            @Lilln wrote:

                            @Janne Hagnell wrote:

                            Såna mess får man gärna! :CE

                            Ja verkligen! Frugan är dock inte lika nöjd..

                            Jag kör för närvarande med det-man-inte-vet-har-man-inte-ont-av-taktiken… :mrgreen:

                            96 V4 1975 ”Bollen”

                              april 3, 2015 kl. 07:58 #202969

                              Man börjar alltså i ett hörn utan att skapa sig ett helhetsintryck. På så vis måste ju riktiga vrak räddas eller hur! :ID

                                april 3, 2015 kl. 08:52 #202972

                                @Lilln wrote:

                                @Janne Hagnell wrote:

                                Såna mess får man gärna! :CE

                                Ja verkligen! Frugan är dock inte lika nöjd..

                                Hej Lilln
                                1. När jag på natten kl 03:00 kom hem med nyinköpta Hupen hjälpte min lagvigda mig med att lossa av den från trailern.
                                2. Några veckor senare, när bilen var besiktad och körklar kom jag en eftermiddag hem från jobbet och möttes av en av min
                                hustru nyvaxad Hup. Hur många har en så´n fru? :AP

                                Pelle i Härnösand

                                Pelle i Härnösand

                                  april 3, 2015 kl. 09:03 #202974

                                  @Andreas Hermansson wrote:

                                  Man börjar alltså i ett hörn utan att skapa sig ett helhetsintryck. På så vis måste ju riktiga vrak räddas eller hur! :ID

                                  :ROLF

                                  96 V4 1975 ”Bollen”

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 417 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.