Saab 95 -62 ladufyndet
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 95 -62 ladufyndet
- Detta ämne har 58 svar, 16 deltagare, och uppdaterades senast 2018-05-04 15:37 av
saab v4-ever.
-
FörfattareInlägg
-
Vet du hva målene på denne matten er?
Kanskje flere kan gå sammen om å kjøpe? Ser at det står ”RÄFFLAD GUMMIMATTA ar endast tillgänglig för köp i antal om 10”
Swedol har onekligen en matta i rätt färg och med rätt ribbor så jag gissar att det är så nära man kommer med en standardgummimatta.
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tidDags att uppdatera med lite bilder. Verkar som jag fuskat lite med fotandet men några har det blivit ia
Bilderna får tala för sig självLite långt mellan uppdateringar och bilder här.
Nåväl, i kväll har jag äntligen fått vädra garaget. Det innebär alltså att motorn startat 🙂 🙂
Passade även på att boka besiktning… Får väl se hur det går med den tiden. Det är ju inte direkt före att åka med sommarbil i Jämtland änBesiktad med rent protokoll 🙂
På bromsbänken uppdagades att en frambroms tar en stund på sig att släppa. Vad ska man tro om det ? kan det vara luft som spökar ?
Besiktningsmannen lyckades även få bilen att ramla av banan till bromprovaren och knölade då till en navkapsel…. surt men inget jag orkar bråka om.
Blev riktigt förvånad när han insisterade på att göra avgastest… Nåväl, med en CO-halt på 4,2 klarade den även det provet 🙂Hela bilen var i behov uppfräschning så jag skaffade en ångtvätt.
Ganska effektiv mackapär till gammal ingrodd skit.

Attachments:
Fälgar är ju ett kapitel för sig…..
Har samlat på mig lite fälgar i varierande skick och kände mig tillfreds med det. Men när jag började granska fälgarna insåg jag att det var mer fel än rätt. Både design och bredd skiljde. Den omgång jag trodde var komplett och ok visade sig vara 4″ förutom 1 som är smalare än en 3,5″ å jag som vill ha 4,5″ – typsiskt.
Lite snabb kontakt med några kompisar och en skotertur löste problemet. 4st likadana 4,5″ fälgar hittades.Attachments:
Städa ur en gammal bil är alltid intressant.
Dessa startkabalar skrotade jag 🙂

Kanske ska man kosta på lite nya plåster ?

Gammalt utdrag ur bilregistret.
Noterar att det de första 14 månaderna varit minst 3 brukare av bilen + att den verkar ha haft en A-nummer från början. Finns mer historia att forska i här. Troligen ytterligare en brukare under första året .

-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
saabaero.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 1 månad sedan av
saabaero.
Besiktning med rent papper gav lite extra meklust så jag tog fram tvättsvamp och polermaskin
Har onekligen blivit ett lyft sedan jag såg den första gången där i ladan under div bråtemaj 2, 2018 kl. 17:12 #443416Riktigt härligt att du fått ut den på vägen igen, grattis!
Har du någon interiörbild efter makeovern?
//HaraldHar bara bilder före. Får fixa lite nya bilder
Attachments:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.





















































