Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen

Detta ämne innehåller 827 svar, har 45 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-08-15 22:34.

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 829 totalt)
  • Författare

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, det var en kul överraskning. Om du tar in en Folka i familjen borde väl jag kunna ta in en Amazon..? 😉
    Här ser vi fö Andreas i arbete med Bollens oxiderade huv. Alltid en fröjd att se ett proffs jobba!
    🙂

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:

Hummm….verkstaden ser ju väldigt proffsig ut på bild ser jag….inte…😳
    Får la ta resten en ann gång Janne…

Janne Hagnell
    Moderator

Det är inget inredningsprogram, det här! 🙂

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Inspirerad av att ha sett hur ett proffs jobbar gav jag mig idag på Bollens tak med det här på forumet rekommenderade Macguires Ultimate Compound. Och visst blev det djup glans, och det snabbt som en ostmacka också! 🙂
    MEN när jag hade jobbat mig runt taket och tittade på den första biten jag hade gjort undrade jag hur jag hade kunnat missa ett par fläckar. Insåg att det hade jag inte – oxiden var redan på väg tillbaka! :-O
    Nåväl, jag testade även en lite oortodox metod på bakstammen mellan ruta och baklucka, får se om det kan vara en väg att gå. Blankt direkt blev det, iaf. 🙂

96 V4 1975 ”Bollen”

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

Meguires, menade jag

96 V4 1975 ”Bollen”

D e bare å ligge i!!

Janne Hagnell
    Moderator

Yes, will do! Bara två veckor tills hon ska bli filmstjärna, å då måste hon ju vara blank! 🙂

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

Så, nu får vi se hur ultimate det här compoundet är!

96 V4 1975 ”Bollen”

Bilagor:

patlon00
    Deltagare

Med så fin lack så måste du göra något åt fälgarna också:) gött jobbat…..

William
    Deltagare

Snyggt blänk! 😎

Ja!
    På fälgarna nu då…eller blir det över vintern.?.en riktig nagelbitare detta….

Janne Hagnell
    Moderator

Tackar! Fast huven ska inte jag ha äran av, iof sig. Bara att hålla tummarna att glansen vsar sig mer beständig denna gång.
    Fälgarna blir nog i vinter. Tre av fyra hjul måste ändå av för div arbeten innanför, så…

96 V4 1975 ”Bollen”

Janne Hagnell
    Moderator

På söndag ska jag lämna Bollen till filminspelningen i Trollhättan och idag upptäckte jag att ett parkeringsljus var ur funktion. Ja, det var ju inte så allvarligt, trasig säkring, bara att byta och – POFF! Jajamen, kortslutning någonstans i kretsen som tänder vänstersidans lampor och skyltbelysning! Körde uteslutningsmetoden och plockade bort nästan alla lampor och återmonterade en i taget. Allt funkade! Jaha, var väl någon tillfällig grej, tänkte jag och stängde glad i hågen bakluckan – POFF!
    Öppnar igen och rycker lite på måfå i sladden till skyltbelysningen. Sladden hoppar fram ur skrymslena vid hatthyllan och det visar sig att den är skarvad med en sockerbit för vilken sladdändarna skalats alldeles för långt. Isoleringen som fanns kvar hade nog dessutom hamnat i kläm mer än en gång, så koppartrådar tittade fram både här och där.
    Nu är skarvområdet nogsamt lindat med eltejp och jag håller tummarna att inget mer ska dyka upp på den halvannan dag som återstår…

96 V4 1975 ”Bollen”

Bilagor:

Överraskningar är inte alltid kul…

Lilln
    Deltagare

Jäklar så blank å fin den blev! 😙👌

Visar 15 inlägg - 301 till 315 (av 829 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng