Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen

Detta ämne innehåller 751 svar, har 42 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-08-18 22:32.

Visar 15 inlägg - 691 till 705 (av 753 totalt)
  • Författare

Med 65 gamla hästar…?
    Jaja, stopp lär det väl bli då iaf.

Janne Hagnell
    Moderator

Tror faktiskt bara det är 63…

Janne Hagnell
    Moderator

Så där, nu har Bollen drag också!💪🏼👌🏻
    Var lite meck med inpassningen men bra blev det! 😊 Återstår inkopplingen av elen som också är lite pyssel – ingen fördragen kontakt som bara är att plugga in här inte!😬

Bilagor:

Lilln
    Deltagare

Två killar med drag! 😎

Najs Janne!
    Ja du måate väl ut i skärmarna för att inte ”klippa” i orginalelen?
    Bara att lägga upp en rutt med husvagnen i sommar nu då!

Janne Hagnell
    Moderator

Najs Janne! Ja du måate väl ut i skärmarna för att inte ”klippa” i orginalelen? Bara att lägga upp en rutt med husvagnen i sommar nu då!

Egentligen, men orka?! Tror jag skalar kablarna, utan att klippa dem, i reservhjulsbaljan, löder på anslutningen å så på med krympslang.😎
    Ska bara få bil, krok och vagn genom besiktningen då satsar vi på fjolårets uteblivna Värmlandsresa, med stopp i Mellerud.👍

Janne Hagnell
    Moderator

Alltså, jag gillar ordning och reda men är ju helt kass på att genomdriva dem!🤥😫
    Efter att ha kopplat in elen till draget mätte jag upp att ETT bakljus och EN blinkers funkade!😤
    Nu blir det lunch, sedan gör-om-gör-rätt.😔

Bättre än noll….?

Janne Hagnell
    Moderator

Så, nu funkar elen som den ska! Har beställt en uppsättning kabelstrumpor så det fick bli lite provisorisk fastsättning med eltejp och buntband så länge.
    Av bara farten bytte jag bakfjädrarna också, vilket innebär att Bollen i princip är klar för körsäsongen!😁😁😁
    De saggiga originalfjädrarna hade jag styvat upp med gummiklossar men nu blev det kapade framfjädrar, enligt känt recept. Kapade 1,5 varv och tycker det blev en bra höjd med bilen på backen. Återstår att se hur den beter sig på vägen men framfjädrarna borde vara lite stummare. Trevligt att det är så enkelt att byta bakfjädrar, man behöver ju inte ens lossa stötdämparna utan bara fångremmarna.👌🏻

Bilagor:

Regin
    Deltagare

Trevligt att det är så enkelt att byta bakfjädrar,
    man behöver ju inte ens lossa stötdämparna utan bara fångremmarna.

Nej det var inte så värst komplicerad förr i tiden 😏

Janne Hagnell
    Moderator

…och släpkontaktstestaren från Wish underlättade arbetet enormt.👍👍

Janne Hagnell
    Moderator

Bollen fortsätter att vara i rampljuset! Årets tema på Bilsports påskmässa på Elmia är filmbilar och arrangörerna att Bollen platsar.😁👌🏻
    Tur att jag är klar med vinterns arbeten!

Men alltså! Sådant är ju jättekul! Grattis! Eller vad säger man?

Janne Hagnell
    Moderator

Men alltså! Sådant är ju jättekul! Grattis! Eller vad säger man?

Ja, det gör man! Tack!

Andreas Falck
    Deltagare

Då kanske man ska dra sig ner till Elmia även i år om man nu har chansen att se Bollen. 🙂

Visar 15 inlägg - 691 till 705 (av 753 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng