Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 99 GL-82 (15årsbilen)
- Detta ämne har 385 svar, 43 deltagare, och uppdaterades senast 2018-06-03 21:24 av Lustgasen.
-
FörfattareInlägg
-
september 17, 2014 at 19:20 #199038
@emul wrote:
Det blir ju hur gryyyymt som helst!!! :CH
Tack! ja tror det kan bli bra i slutändan
@M.Broberg wrote:
Fränt bygge
“luftutsläpp” nära rutan blir luftintag då det ligger i en högtryckszon.
Aha! såpass långt har jag inte tänkt 🙂 haha. jaja, då får det bli intag då 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 19, 2014 at 15:59 #176718Tjena!
Nu är det orangea lackat. så nu blir det att dra igång med huven är det tänkt.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Mycket imponerande!
Keep up the good work! :AP
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
september 26, 2014 at 11:28 #163870Tjena!
Nu har jag mixtrat lite mer igen. Har fått dit alla rutor, backspeglar,handtag och vingen. Tankröret har jag skruvat dit med. Sen har jag lackat kylarbalken och börjat med motorhuven,sågade ur luftintagen idag.
Lite bilder på det hela.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 27, 2014 at 11:09 #163330Tja!
Blev ett pass med huven nu idag. Har blästrat all rost,samt slipat den. så nu blir det att svetsa igen hålet för spolningen samt två små skruvhål från dem förra huvlåsen jag hade. sen blir det att börja spackla.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 27, 2014 at 12:42 #163208Körde du med “ta-av-huv” förut, med pinnar som låses med fjäderögla, upp genom huven? Funderar på att ha det på min Sud, där huvöppnigen inte alls är lika genomtänkt och användarvänlig som hos Saab. :race
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”september 28, 2014 at 16:12 #177393@Janne Hagnell wrote:
Körde du med “ta-av-huv” förut, med pinnar som låses med fjäderögla, upp genom huven? Funderar på att ha det på min Sud, där huvöppnigen inte alls är lika genomtänkt och användarvänlig som hos Saab. :race
Jag har byggt om huvöppningen så jag öppnar den bakåt, så ja har huvsprintar i framkant, det var bara att jag bytt till ett par bättre huvlås.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 28, 2014 at 16:16 #177394Tja!
Nu har jag spacklat och slipat på huven hela dagen, samt svetsat igen spolarhålet och två skruvhål. Så nu ska det på slipgrund härnäst.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 29, 2014 at 16:02 #161235Hej å hå!
Lade på slipgrunden idag, bara att slipa igen. Piffade upp Jalusiet lite med, lackerade det i samma vit som jag har på bilen. kan nog bli lite fräckt 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 30, 2014 at 16:35 #159687Hej igen!
Gjorde en sväng med färgsprutan idag med, lackade huven på insidan, fick bli orange 🙂 sen rota ja fram bromsljus jag tänkte montera. Lade även på jalusiet en sväng, blev litte fräsigt. Tröttnar jag får ja sätta dit ett svart.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
september 30, 2014 at 16:44 #159634Höga bromsljus är SÅ rätt!
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.