Saabsåpan

Forum / Övrigt / Allmänt / Saabsåpan

Forum / Övrigt / Allmänt / Saabsåpan

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 404 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 3, 2011 at 20:21 #4614

      Törs man hoppas?

      According to information available to TTELA, after long negotiations in Stockholm an ownership structure has now been found for Saab, hope is that it will be approved on all levels, even GM.

      The structure has been signed by Victor Muller and is developed with the chinese partner Youngman. Exactly how the suggestion looks is unclear, but Youngman seems to have backed down from its previous desire to take a majority part in Saab. It is not unlikely that Youngmans part is now below 20% to agree to the terms set by General Motors.

      In the deal, a third party, probably not chinese, is also included but this part is also a minority. It is however unclear if Pang Da still has any part in the new ownership role. The problem according to TTELA’s sources is that Pang Da has been the one pushing for a larger ownership role in Saab, larger than what GM would accept.

      Pang Da has not been present at the negotiations in stockholm during these last few days. This new deal is likely Saabs only way of avoiding bankruptcy. The papers were sent over to GM yesterday and right now, the tension is high as to what the reaction might be in Detroit.

      Källa; http://www.saabsunited.com/2011/12/update-deal-completed-and-awaiting-approval.html

        december 3, 2011 at 20:48 #35751

        Jo det tror jag. Det vore rent amatörmässigt att skicka ett förslag till GM nu utan att ha sonderat ordentligt först.

          december 3, 2011 at 23:37 #35757

          Jag hoppas att GM har sagt vad man ogillade med det förra upplägget och har ställt tydliga krav på vad som krävs för ett godkännande. Om så är fallet så har ju knappast Herr Muller och hans kinespolare skickat in ett förslag som inte har en chans att godkännas.

          Vi får hoppas att det blir en God Jul i Trollhättan och inte en sådan som för två år sedan. :CH

            december 4, 2011 at 07:42 #35759

            Med tanke på att Lofalk, senast jag hörde, befinner sig i USA och troligen inte har varit med i att ta fram det nya förslaget så lär det knappast vara amatörmässigt. Har fått intrycket av att det var hans idé att försöka med 100% kinesiskt ägarskap. På samma sätt som han försökte få in Geely som ägare.

            Oavsett vad, håller tummarna för att det nya förslaget faller i god jord hos GM.

              december 4, 2011 at 17:22 #35775

              BREAKING NEWS: This is the DEAL! *Updated

              December 4, 2011 in News

              Swedish Television reports that Youngman and Saab’s chairman Victor Muller has reached an agreement for a new solution that will save Saab.

              The deal has been handed over to GM as we know but what it includes is that the Saab employees will be paid on monday.

              Last friday, after long negotiations in stockholm, Victor Muller and Youngman agreed. In this new deal Youngman is forced to retreat from the idea of taking over all of Saab together with Pang Da. The deal looks like the one drafted this summer but with one exception, Pang Da has been replaced by an international bank. Still no reports on which that bank is! Youngman will have 19,9% of the shares.

              SVT also reports that the international bank will take just under 50% which GM should approve off. In this solution GM will also be paid for its preferential-shares in Saab but most important of all, the loan to the EIB will be paid off which eliminates one of the biggest obstacles, the Swedish Government together with the EIB.

              The cost for restarting production in Trollhättan is also in the new business plan, which means that Youngman and the international bank will need to put in a couple of hundred million euro’s over the next couple of years to come…

              __________________

              UPDATE: According to information we’ve received, this is probably how the ownership structure will look like:

              SWAN: 50,1 %
              Youngman: 19,9%
              Not-named international bank: 30%

              Källa; http://www.saabsunited.com/2011/12/breaking-news-this-is-the-deal.html

                december 4, 2011 at 17:34 #35776

                Det låter ju hoppfullt!

                http://svt.se/2.22620/1.2628245/ny_losning_for_saab

                    december 6, 2011 at 06:54 #35848

                    http://www.svd.se/naringsliv/saab-rekonstruktor-pa-vag-att-ge-upp_6684934.svd

                    Sorgligt, men vad ska man göra om det inte finns pengar?

                      december 6, 2011 at 10:24 #35853

                      Inse att vissa media bara lyfter fram det negativa?

                        december 6, 2011 at 13:49 #33447

                        Ja, även jag tror att medierna lyfter fram det övervägande negativa kring Saab. Därför blir det naturligtvis svårare att få klart bilden om hur läget egentligen ser ut.

                          december 6, 2011 at 17:05 #35862

                          R.I.P Saab 😥

                          http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4842413

                          Bilar:
                          2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                          Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                          Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                            december 6, 2011 at 17:09 #35865

                            Skulle vara sorgligt om det skulle behöva sluta på det här sättet. Men än är inte sista ordet sagt!

                              december 6, 2011 at 17:10 #35867

                              Jag var väldigt positiv innan men nu är det inte så ljust…

                              Bilar:
                              2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                              Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                              Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                                december 6, 2011 at 17:20 #35871

                                Jag håller med där. Men eftersom denna process har pågått så länge och tagit de mest oväntade vändningar vid de mest oväntade tillfällena så är det ju svårt att förutspå numera om man säger så 🙄 . Men självklart hoppas jag fortfarande på en lösning och kommer alltid att tro på Saab vad som än händer.

                                  december 6, 2011 at 19:03 #35879

                                  Hoppas Hoppas :AP :AP

                                  http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1456423-muller-det-finns-alltid-en-plan-b-

                                  Bilar:
                                  2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
                                  Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
                                  Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 404 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.