US Cabben *for sale*

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / US Cabben *for sale*

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 162 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 22, 2011 kl. 09:32 #184721

      Alltid kul att kunna hjälpa till 😎
      Grattis med en ny bessad cabbe 😉

      Mvh Nisse

        maj 22, 2011 kl. 12:11 #184723

        Den sista bilden där gör mig inte alls cabsugen….. 🙄

        …eller vänta nu

        MVH

          maj 22, 2011 kl. 14:59 #184725

          Kan säga att känslan är enormt trevlig, just att få ut en bil som stått i 5 år känns som en välgärning, med tanke på hur tidigare ägare lyckats förstöra den så måste man säga att ett hästjobb är gjort, både av mig och av Plankan 😛

          Nu är det bara att sko 16 tummarna med nya däck och åka på alla trevliga träffar i sommar :geek:

            maj 22, 2011 kl. 17:34 #184727

            @Pershav wrote:

            Kan säga att känslan är enormt trevlig, just att få ut en bil som stått i 5 år känns som en välgärning, med tanke på hur tidigare ägare lyckats förstöra den så måste man säga att ett hästjobb är gjort, både av mig och av Plankan 😛

            Jo,nog kan man väl säga att folket som varit i farten med den –
            kanske inte varit dom mest erfarna precis 🙄

            Men trevligt var det och följa med på besiktningen iallafall –
            mest nöjd är jag med bromsvärden 😀

              maj 25, 2011 kl. 20:11 #184409

              Grattis till besiktningen och en mycket fin bil! Och de mindre vägarna nere i Skåne är trevliga också 🙂

              Mvh
              Henrik

                maj 26, 2011 kl. 15:29 #184796

                @henrikg wrote:

                Grattis till besiktningen och en mycket fin bil! Och de mindre vägarna nere i Skåne är trevliga också 🙂

                Mvh
                Henrik

                Man tackar, vi ses den 18:e! Ska bli kul att se ditt svarta förvärv också, den lär va i betydligt mer mint condition än min cab 😕

                  juni 2, 2011 kl. 21:33 #184943

                  Efter säg 30 miles sedan besiktningen börjar det kännas allt mer tillförlitligt, inga större bekymmer förutom en läckande slang till turbons kylvatten samt en dåligt spännd anslutning till olja in. I övrigt har jag fasen inte lyft huven knappt utan hon har bara bluddrat på perfekt. Igår gjorde jag och tjejen 11 miles upp till Kristianstadstrafiken bort mot Trolleljungby och längs östkustens vackra landskap.

                  Idag har jag börjat pilla lite med sufletten, har tyvärr upptäckt endel revor kring bakrutan vilket krävde en demontering, efter att extremt mycket häftstift avlägsnats kunde hela rutdelen lyftas ut och där är jag nu, ska lämna in denna för att sy upp lite nytt tyg och sedan åker det i igen, någon som känner en bra skräddare eller någons fru som vill ta sig an ett litet projekt för litet pröjs 😆

                  Det blir med andra ord nedcabbat 100% nu tills detta är vidgjort 😈

                    juni 3, 2011 kl. 05:31 #184946

                    @Pershav wrote:

                    Efter säg 30 miles sedan besiktningen börjar det kännas allt mer tillförlitligt

                    Låter jo nice att du äntligen börjar lita på bilen 😛
                    Var jo som jag berättade för dig efter du hämtade den –
                    det är bara ”köra på” nu i sommar 😀

                    @Pershav wrote:

                    någon som känner en bra skräddare eller någons fru som vill ta sig an ett litet projekt för litet pröjs 😆

                    Jag känner till en bra sadelmakare i malmö –
                    han som gjorde innertaket till Luvan och som även skall få göra det Kvartz också

                      juni 3, 2011 kl. 08:58 #184949

                      @plankan wrote:

                      Jag känner till en bra sadelmakare i malmö –
                      han som gjorde innertaket till Luvan och som även skall få göra det Kvartz också

                      Låter bra, då kan han säkerligen fixa ihopa något. Skicka gärna kontaktuppgifter via pm 🙂

                        juni 5, 2011 kl. 23:00 #185014

                        @Pershav wrote:

                        Skicka gärna kontaktuppgifter via pm 🙂

                        😳 glömmer alltid bort vad det heter –
                        men skall inom i dagarna nästa vecka ändå för bes av nytt tyg till innertak 😛

                          juni 6, 2011 kl. 10:51 #185029

                          @Pershav wrote:

                          Idag har jag börjat pilla lite med sufletten, har tyvärr upptäckt endel revor kring bakrutan vilket krävde en demontering, efter att extremt mycket häftstift avlägsnats kunde hela rutdelen lyftas ut och där är jag nu, ska lämna in denna för att sy upp lite nytt tyg och sedan åker det i igen, någon som känner en bra skräddare eller någons fru som vill ta sig an ett litet projekt för litet pröjs 😆

                          Det blir med andra ord nedcabbat 100% nu tills detta är vidgjort 😈

                          Jag har några remsor tyg över från när jag bytte mitt tak. Kanske inte mkt att ha, men det räcker kanske till att skarva till ngt 🙄

                            juni 10, 2011 kl. 20:39 #185195

                            @Svart_Cab wrote:

                            Jag har några remsor tyg över från när jag bytte mitt tak. Kanske inte mkt att ha, men det räcker kanske till att skarva till ngt 🙄

                            Det är aldrig fel, där är några mindre hål som måste lagas upp, eftersom en ny rutenhet kostar runt 4000:- här i trakterna så känns det som att det blir skräddaren och lite nytt tyg på sina ställen, det ska ändå köras nedcabbat och det är på ställen där det inte syns 🙂

                            Tar gärna emot lite tygremsor när vi ses nästa vecka på lite saab cab crusing 😎

                              juni 12, 2011 kl. 19:22 #185257

                              Då har jag fått nya michelin på 16 kryssekrarna, kommer bilder på det i veckan när jag monterat.

                              Nu har jag en fråga som förmodligen fler skulle behöva få tag i, gummilisten mellan bakre och främre sidoruta, går dessa att få tag på fortfarande som eftermarknadsprodukt, borde ju inte vara några stora saker att tillverka en sådan ❓

                              Jag antar att det är england eller us som gäller men har någon tips på sida som lagerför sådana lister så tänkte jag beställa, jag lyckades få en liten spricka i den på förarsidan idag när jag skulle rulla upp rutorna och de känns lite sköra.

                                juni 14, 2011 kl. 20:40 #185299

                                @Pershav wrote:

                                Efter säg 30 miles sedan besiktningen börjar det kännas allt mer tillförlitligt..

                                Bilen har fortfarande miles-mätaren kvar? Det är lite roligt förstås och ska ju vara så 🙂

                                //Henrik

                                  juni 14, 2011 kl. 21:32 #185302

                                  @henrikg wrote:

                                  @Pershav wrote:

                                  Efter säg 30 miles sedan besiktningen börjar det kännas allt mer tillförlitligt..

                                  Bilen har fortfarande miles-mätaren kvar? Det är lite roligt förstås och ska ju vara så 🙂

                                  //Henrik

                                  Givetvis ska miles mätaren sitta kvar, det gör ju att tankarna flyr bort när man ligger och glider på sommarkvällarna och den gröna belysningen sprider sig bort mot miamis kuststräckor och varma klimat 😉

                                  Idag åkte kryssekrarna på med vettiga michelindäck, känner mig mycket nöjd, har tyvärr bara en tradig bild med mobilkameran där bilen ser ut som en morot som vanligt, i verkligheten är den ju gnistrande talladegaröd 🙂 Nu ska hon stå och vila tills på lördag och tyvärr lär jag nog inte hinna få i bakrutan innan dess utan det får bli nedcabbat 😎

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 162 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.