US Cabben *for sale*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / US Cabben *for sale*
- Detta ämne har 161 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-10 10:17 av
jonathan p.
-
FörfattareInlägg
-
@henrikg wrote:
Bilen har fortfarande miles-mätaren kvar? Det är lite roligt förstås och ska ju vara så 🙂
//Henrik
Jo den gör det –
och det är jo faktisk inte bara den som gör sig på US bilarna.Tankmätaren är annolunda i graderingen –
visar inte liter ( 15 30 45 ) utan är graderad i ( 1/4 1/2 3/4 ) 😛@Pershav wrote:
Idag åkte kryssekrarna på med vettiga michelindäck, känner mig mycket nöjd
Tjusigt 😛
juni 27, 2011 kl. 08:01 #185692Igår var jag och impulsköpte en Opel 9-3 Aero cab då jag igentligen letade bruksbil som skulle ersätta min mini cooper som jag blivit lite trött på.
Det innebär att man nu står med två cabbar och fortfarande ingen bruksbil 😆
Jag har gett det en funderare och tänker sälja us cabben, det har varit ett kul projekt och nu när hon är körklar polerad och vacker med sina crosspoken känner jag mig nöjd.
Så om någon är intresserad av bilen till ett ”klubbpris” så är man välkommen, bytes gärna mot en fin og900 turbo + pengar 🙂
juni 29, 2011 kl. 21:18 #185773Börjat höra av sig lite folk nu som är intresserade, får se om den försvinner innan jag åker till Frankrike om 1 vecka men jag tror inte det, håller tummarna för att något i denna klubben köper den men det kanske är att önska för mycket 🙄
Lägger upp en bild som togs av Svart_cab när vi var ute på en snabbtur i Lomma, var nog en av de sista turerna jag kommer göra med henne trots allt, tråkigt men har varit ett kul litet projekt att få henne ut på vägen igen 🙂 I vintras när jag rev toppen på bilen så undrade jag lite vad jag gav mig in på men bra blev det tillslut 🙂
augusti 12, 2011 kl. 16:37 #186776@Pershav wrote:
Då var den såld och kryssar just nu norrut med sin nya ägare 🙂
Skönt för dig, alltid jobbigt att ha saker till salu utan respons..
Är köparen från klubben eller STCS kanske? 🙂augusti 12, 2011 kl. 22:02 #186783@Anderslindh wrote:
@Pershav wrote:
Då var den såld och kryssar just nu norrut med sin nya ägare 🙂
Skönt för dig, alltid jobbigt att ha saker till salu utan respons..
Är köparen från klubben eller STCS kanske? 🙂Nu på slutet var det desto mer intresse men han som fick den var snabb och mycket trevlig att göra affär med. Allt verkar ha gått bra efter 60mils hemresa och det tyder ju på att jag och plankan gjort ett gott jobb.
Nu ska vi se hur länge det dröjer innan man äger en og igen…
@Pershav wrote:
För vissa som varit med ett tag är jag gammal inom saabkretsar, har ägt runt 10 olika og900, allt från en rostig 900i8 5 dörrars till en 900 Aero T16 -84 med allt lull lull inkl. bakrutetorkare 😮
Själv är jag ännu bara 27 år men nu är det inte jag som ska presenteras, utan min Cabriolet som stått i 4 år i väntan på bättre tider. Nu ska den få sig en ordentligt ansiktslyftning, historien är att den som många andra og cabbar exporterades till USA och i detta fallet Miami som nybil, där har den rullat alla sina nu cirka 17.000 mil. 2006 togds den med som flyttgods till Sverige, sedan dess har den stått i garage och blivit mer eller mindre bortglömnd. I garaget har den tyvärr fått någon liten byckla och trots att den fick ny lack när den kom till Sverige behöver den nog dammas av lite och putsas upp. Det finns även vissa andra skavanker som måste lösas innan påställning i vår med det är ju sådant som är kul, turbobyte, kamkedjebyte, framstolar pga värmen som gjort dem platta 😆 och lite annat småpyssel. Håller även på att leta efter ett vettigt Aeropaket och någon lagom sänkning.
Lägger här upp lite få bilder som jag tagit med mobilkameran lite snabbt de gånger jag varit nere och pysslat samt tittat till henne. Hämtade faktiskt en uppsättning fälgar idag som ska få åka på så snart jag putsat klart på dem och lagt på några nya däck.
Bilen bredvid min bruks 9-5 aero som normalt inte står inträngd vid sidan om.

Modellbilen som jag fick i julklapp precis av min flickvän, hon vet då vad jag vill ha.

Fälgarna som börjar få bra puts.

Det trevliga med denna bilen är att den saknar allt som heter rost i hjulhus och under och i alla skrymseln och vrår, till och med bromssköldar och ok är hur fina som helst, men så är det väl när de slipper rulla i Sverige. En annan trevliga sak är förståss att cabben är bytt och att lacken är hyffsat fräsch, det som lämnar endel att önska är framförallt framstolarna, instrumentpanelen är bytt mot en ny med just framstolarna har tagit stryk av värmen i Miami. Kommer väl fler bilder allt eftersom.
….. och just, glömde att den har automatlåda 🙄
Jag kommer att vilja köpa den här lilla modell bil. men nu tror jag att det är inte dags yet.there är några skäl som jag inte kan köpa det. .
Adam smith
adam.smith402@yahoo.com
nitroteknovember 10, 2012 kl. 10:17 #193583Vad jag har förstått så är min gamla cab såld igen och har för mig att den även kom söderut igen! Vad har för övrigt senaste inlägget med tråden att göra? Köp du en modellbil, den finns nog att få tag på…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
