US Cabben *for sale*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / US Cabben *for sale*
- Detta ämne har 161 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-10 10:17 av
jonathan p.
-
FörfattareInlägg
-
april 21, 2011 kl. 08:43 #183880
Det har varit lite tyst i min tråd på sistone, men jag har pysslat på med cabben ändå när jag haft möjlighet. Hela toppen har bytts och ersatts med en ny som jag fick av Swartz för en billig penning. Alla packningar byttes och igår startades hon upp och gick på alla 4 cylindrar, den gamla toppen hade fått ventilsallad på ena avgasventilen på 2:ans cylinder, anledningen är förmodligen kärvande ventil som i sin tur slått i kolv och skadats. Kolven såg dock hyffsat fräch ut.
Kan berätta att den går som en dröm nu trots att jag inte ens ställt tändingen. Nu följer lite småpyssel som upphängning av avgassystemet där gummibussningarna pajjat och inkörning av bromsar, just bromsarna är jag osäker på om de går igenom, jag har luftat dem men pedalen känns ovanligt stumm. Skivor och belägg är nästan som nya. Funderar på om bromsservopumpen verkligen är igång fast när jag bromsar lite hårdare så kan jag faktiskt låsa bromsarna 😆
En liten tråkig bild när allt var väck, kamkedjan verkar frisk och hade inte gått ut mycket, tacka vet jag b202.
maj 3, 2011 kl. 19:53 #184252Då var cabben uttagen ur dvalan, efter snart 5 år är den åter i rullande skick. Blev betydligt mer att göra med den än vad jag tänkt men jädrar var man känner sig nöjd nu. Måste säga att automatlåda på en og900 t16 cabriolet verkligen inte känns fel, det är nog snarare helt rätt, maximal glidkänsla ❗ Fick bli en ny tank då det var några år sedan bensinen i tanken tillverkades 🙄
maj 5, 2011 kl. 15:02 #184313Tack grabbar! Nu väntar man bara på det där toppvädret, det ska visst komma till helgen, besiktningen hägrar nästa fredag så då kommer ”dommen” 😛
maj 6, 2011 kl. 15:33 #184360@Pershav wrote:
Sommar :ugeek:

Fin den är i solen 😀 ,Fråga sitter inte märkena på backluckan fel ❓ ska det inte vara så här:
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
Fin den är i solen 😀 ,Fråga sitter inte märkena på backluckan fel ❓
Mvh NisseDet är en US bil 😉
maj 6, 2011 kl. 19:08 #184365@plankan wrote:
@longjohn61 wrote:
Fin den är i solen 😀 ,Fråga sitter inte märkena på backluckan fel ❓
Mvh NisseDet är en US bil 😉
Jaha och då är allt tvärtom ❓ 😆
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
@plankan wrote:
@longjohn61 wrote:
Fin den är i solen 😀 ,Fråga sitter inte märkena på backluckan fel ❓
Mvh NisseDet är en US bil 😉
Jaha och då är allt tvärtom ❓ 😆
Mvh Nisse
nej nej, det är australien
maj 6, 2011 kl. 21:10 #184377Hihi, misstänkte att någon skulle upptäcka det rätt snabbt 😆
Det är förra ägaren som fått för sig något, allt har blivit helt lustigt. Eventuellt behåller jag det som de är, mest för att det ger bilen lite personlighet, det har trotts allt varit en hel del saker på bilen som varit lite bakvända…maj 7, 2011 kl. 08:59 #184383@plankan wrote:
Eftersom det nu är en US bil………
Har du inte sidobelysning bak:
😛Jag har nämligen själv kopplat in belysning där på Luvis 😉
Det vettitusan, jag vet att den tänder Sidoljusena fram när jag lägger i backen, men bak har jag inte kikat på! Det får vi kika närmare på under måndag när hon kommer på besök i Teckomatorp 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.


