US Cabben *for sale*
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / US Cabben *for sale*
- Detta ämne har 161 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-10 10:17 av
jonathan p.
-
FörfattareInlägg
-
mars 17, 2011 kl. 21:11 #182826
Jahapp, så enkelt var de inte!
Efter en kik på ventilerna med kammar och tryckare borta ser samtliga ut att vara helt stängda. Efter lite motionering och uppsmörjning ligger fortfarande kompressionen på noll 🙁 jag behöver kanske ny motor…
@Pershav wrote:
Jahapp, så enkelt var de inte!
Efter en kik på ventilerna med kammar och tryckare borta ser samtliga ut att vara helt stängda. Efter lite motionering och uppsmörjning ligger fortfarande kompressionen på noll 🙁 jag behöver kanske ny motor…
Det där verkar jo lite mysko……
Du testade alrdig att göra komptest med olja i cyl ❓ 🙄
mars 17, 2011 kl. 21:32 #182828Du får gärna komma o kika lite Plankan, känner att detta är över mitt huvud…
Ska köra i lite olja nästa gång jag är i garaget, nu hade jag bara rostskyddslösning och kan säga att det blev fin rök efter provstart med lite sådant i cylindern. Dock fortfarande ingen komp.
@Pershav wrote:
Ska köra i lite olja nästa gång jag är i garaget, nu hade jag bara rostskyddslösning och kan säga att det blev fin rök efter provstart med lite sådant i cylindern. Dock fortfarande ingen komp.
Nästa steg är att kompprova med en skvätt olja i cylindern och se hur kompet ligger då.
En annan variant är att tömma i en rejäl skvätt WD-40 i cyl och se vad som händer.
Ligger WD40 kvar i cyl är kolv och ringar ok
Försvinner WD40 har du en läcka och då kan du fylla på mer och kolla om läckaget avtar eller är konstant.
När du kört detta test måste oljan bytas 😉
(Du kan läsa på lite mer om detta om du söker WD-40 metoden som är en vanlig åtgärd på oilsludgade T7 motorer)mars 19, 2011 kl. 15:06 #182854Kan berätta att kolv och ringar är täta, en skvätt olja gjorde ingen skillnad, däremot gick det ut i avgasröret när jag startade senare så en fin dimma skapades i garaget 😀 så toppen är otät iaf. Blir en ny topp som swartz tar med sig ner till nästa vecka, så blir det att beställa lite grejer från speedparts och ta ledigt en dag från jobbet 🙂 den ska f*n igång till Knutan!!
@Pershav wrote:
Kan berätta att kolv och ringar är täta, en skvätt olja gjorde ingen skillnad, däremot gick det ut i avgasröret när jag startade senare så en fin dimma skapades i garaget 😀 så toppen är otät iaf. Blir en ny topp som swartz tar med sig ner till nästa vecka, så blir det att beställa lite grejer från speedparts och ta ledigt en dag från jobbet 🙂 den ska f*n igång till Knutan!!
Gött! Då håller vi tummarna. Swartz är räddaren i nöden 😎
Trist med haveri men ändå possitivt att det ”bara” är toppen. Toppar är ju dessutom riktigt billiga 🙂
Hur länge har bilen gått på 3-cyl?
Om det trots allt är en ventil som inte stänger riktigt pga den stått länge kanske det skulle kunna hjälpa att låta bilen gå på tomgång en lite längre stund och hoppas att det ”går till sig”. Om du provar detta kan du lossa kontakten till spridaren så slipper du dränka motorn med bensin.mars 19, 2011 kl. 22:13 #182868SaabAero:
den har gått på 3 sedan jag köpte den, sedan dess har den faktiskt rullat några mil till garaget och varit igång några omgångar, men den vill inte hålla tätt. Nu hade swartz en topp liggande från sin gamla cup bil, och den verkar fräch, så blir enklare att byta allt så vet man att där sitter ny toppackning och sådan också som ändå brukar bli lite tråkiga med åren.Dea:
Grymt vackert, jag är helnöjd att jag köpte hela paketet och inte bara fram och bakkjolar, när man ser din bild längtar man verkligen efter att få på det! Definitivt ska det på under sommaren iaf.
Gokväll mina herrar, nästa vecka är en ny ”mekvecka”
mars 20, 2011 kl. 13:33 #182873@plankan wrote:
@Pershav wrote:
Gokväll mina herrar, nästa vecka är en ny ”mekvecka”
En sådan vi andra haft i snart 4 veckor nu med andra ord 😀
Men tur att du verka slipa så ”lätt” med problemet iallafall 😛
Slipa så lätt? De där begrep jag inte 🙂
jasså, börjar allt bli klart inför Knutan? Jag jobbar ju för mycket tyvärr för att ha mekveckor, men denna vecka känns lite stressig trotts allt eftersom det närmar sig med stormsteg, och den måste ju bli besiktigad också…
@Pershav wrote:
Slipa så lätt? De där begrep jag inte 🙂
jasså, börjar allt bli klart inför Knutan? Jag jobbar ju för mycket tyvärr för att ha mekveckor, men denna vecka känns lite stressig trotts allt eftersom det närmar sig med stormsteg, och den måste ju bli besiktigad också…
Ja,en topp är jo inte mycket jobb som sådan med tanke på vad det kunnat vara –
det är jo ett roligt jobb dessutom 😛För min del var det inte bara Luvis,utan ett par andra OG’s som också skulle vara klara inför knutan 😉
Men denna vecka som kommer nu skall jag ägna åt Luvis. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

