US Cabben *for sale*

Forum Övrigt Projekt / Min bil US Cabben *for sale*

  • Detta ämne har 161 svar, 21 deltagare, och uppdaterades senast 2012-11-10 10:17 av .
Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 162 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182826
    jonathan p
    Deltagare

    Jahapp, så enkelt var de inte!

    Efter en kik på ventilerna med kammar och tryckare borta ser samtliga ut att vara helt stängda. Efter lite motionering och uppsmörjning ligger fortfarande kompressionen på noll 🙁 jag behöver kanske ny motor…

    #182827
    plankan
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Jahapp, så enkelt var de inte!

    Efter en kik på ventilerna med kammar och tryckare borta ser samtliga ut att vara helt stängda. Efter lite motionering och uppsmörjning ligger fortfarande kompressionen på noll 🙁 jag behöver kanske ny motor…

    Det där verkar jo lite mysko……

    Du testade alrdig att göra komptest med olja i cyl ❓ 🙄

    #182828
    jonathan p
    Deltagare

    Du får gärna komma o kika lite Plankan, känner att detta är över mitt huvud…

    Ska köra i lite olja nästa gång jag är i garaget, nu hade jag bara rostskyddslösning och kan säga att det blev fin rök efter provstart med lite sådant i cylindern. Dock fortfarande ingen komp.

    #182848
    plankan
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Du får gärna komma o kika lite Plankan, känner att detta är över mitt huvud…

    Hade gärna gjord det –
    men just nu känns det som jag har för mkt göra och för lite tid tyvärr 🙁

    #182850
    saabaero
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Ska köra i lite olja nästa gång jag är i garaget, nu hade jag bara rostskyddslösning och kan säga att det blev fin rök efter provstart med lite sådant i cylindern. Dock fortfarande ingen komp.

    Nästa steg är att kompprova med en skvätt olja i cylindern och se hur kompet ligger då.

    En annan variant är att tömma i en rejäl skvätt WD-40 i cyl och se vad som händer.
    Ligger WD40 kvar i cyl är kolv och ringar ok
    Försvinner WD40 har du en läcka och då kan du fylla på mer och kolla om läckaget avtar eller är konstant.
    När du kört detta test måste oljan bytas 😉
    (Du kan läsa på lite mer om detta om du söker WD-40 metoden som är en vanlig åtgärd på oilsludgade T7 motorer)

    #182854
    jonathan p
    Deltagare

    Kan berätta att kolv och ringar är täta, en skvätt olja gjorde ingen skillnad, däremot gick det ut i avgasröret när jag startade senare så en fin dimma skapades i garaget 😀 så toppen är otät iaf. Blir en ny topp som swartz tar med sig ner till nästa vecka, så blir det att beställa lite grejer från speedparts och ta ledigt en dag från jobbet 🙂 den ska f*n igång till Knutan!!

    #182855
    Beeos
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Kan berätta att kolv och ringar är täta, en skvätt olja gjorde ingen skillnad, däremot gick det ut i avgasröret när jag startade senare så en fin dimma skapades i garaget 😀 så toppen är otät iaf. Blir en ny topp som swartz tar med sig ner till nästa vecka, så blir det att beställa lite grejer från speedparts och ta ledigt en dag från jobbet 🙂 den ska f*n igång till Knutan!!

    Gött! Då håller vi tummarna. Swartz är räddaren i nöden 😎

    #182856
    saabaero
    Deltagare

    Trist med haveri men ändå possitivt att det ”bara” är toppen. Toppar är ju dessutom riktigt billiga 🙂

    Hur länge har bilen gått på 3-cyl?
    Om det trots allt är en ventil som inte stänger riktigt pga den stått länge kanske det skulle kunna hjälpa att låta bilen gå på tomgång en lite längre stund och hoppas att det ”går till sig”. Om du provar detta kan du lossa kontakten till spridaren så slipper du dränka motorn med bensin.

    #182866
    dea
    Deltagare

    Angående aeroplasten som du hade fixat, måste ju göra dig lite sugen på att montera 😀
    Lycka till med motorn så den får komma till knutan.

    #182867
    plankan
    Deltagare

    @dea wrote:

    Angående aeroplasten som du hade fixat, måste ju göra dig lite sugen på att montera 😀

    Fusk –
    saknas fram 😆

    #182868
    jonathan p
    Deltagare

    SaabAero:
    den har gått på 3 sedan jag köpte den, sedan dess har den faktiskt rullat några mil till garaget och varit igång några omgångar, men den vill inte hålla tätt. Nu hade swartz en topp liggande från sin gamla cup bil, och den verkar fräch, så blir enklare att byta allt så vet man att där sitter ny toppackning och sådan också som ändå brukar bli lite tråkiga med åren.

    Dea:

    Grymt vackert, jag är helnöjd att jag köpte hela paketet och inte bara fram och bakkjolar, när man ser din bild längtar man verkligen efter att få på det! Definitivt ska det på under sommaren iaf.

    Gokväll mina herrar, nästa vecka är en ny ”mekvecka”

    #182869
    dea
    Deltagare

    @plankan wrote:

    @dea wrote:

    Angående aeroplasten som du hade fixat, måste ju göra dig lite sugen på att montera 😀

    Fusk –
    saknas fram 😆

    Japp, det har du helt rätt i 😳 är ju bara en vanlig turbo.

    #182870
    plankan
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Gokväll mina herrar, nästa vecka är en ny ”mekvecka”

    En sådan vi andra haft i snart 4 veckor nu med andra ord 😀

    Men tur att du verka slipa så ”lätt” med problemet iallafall 😛

    #182873
    jonathan p
    Deltagare

    @plankan wrote:

    @Pershav wrote:

    Gokväll mina herrar, nästa vecka är en ny ”mekvecka”

    En sådan vi andra haft i snart 4 veckor nu med andra ord 😀

    Men tur att du verka slipa så ”lätt” med problemet iallafall 😛

    Slipa så lätt? De där begrep jag inte 🙂

    jasså, börjar allt bli klart inför Knutan? Jag jobbar ju för mycket tyvärr för att ha mekveckor, men denna vecka känns lite stressig trotts allt eftersom det närmar sig med stormsteg, och den måste ju bli besiktigad också…

    #182877
    plankan
    Deltagare

    @Pershav wrote:

    Slipa så lätt? De där begrep jag inte 🙂

    jasså, börjar allt bli klart inför Knutan? Jag jobbar ju för mycket tyvärr för att ha mekveckor, men denna vecka känns lite stressig trotts allt eftersom det närmar sig med stormsteg, och den måste ju bli besiktigad också…

    Ja,en topp är jo inte mycket jobb som sådan med tanke på vad det kunnat vara –
    det är jo ett roligt jobb dessutom 😛

    För min del var det inte bara Luvis,utan ett par andra OG’s som också skulle vara klara inför knutan 😉
    Men denna vecka som kommer nu skall jag ägna åt Luvis.

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 162 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng