Utvecklingen i Saabaffären
- Detta ämne har 419 svar, 116 deltagare, och uppdaterades senast 2010-03-20 20:50 av Bengt Åkesson.
-
FörfattareInlägg
-
Nu är det bekräftat, SAAB läggs ner, ingen affär med spiker
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/gm-lagger-ned-saab_3962541.svd
december 18, 2009 at 14:13 #149678Från Saabsunited:
Saab Sale Cannot Be Concluded
Brand to be Wound DownDetroit. General Motors announced today that the intended sale of Saab Automobile AB would not be concluded. After the withdrawal of Koenigsegg Group AB last month, GM had been in discussions with Spyker Cars about its interest in acquiring Saab. During the due diligence, certain issues arose that both parties believe could not be resolved. As a result, GM will start an orderly wind-down of Saab operations.
”Despite the best efforts of all involved, it has become very clear that the due diligence required to complete this complex transaction could not be executed in a reasonable time. In order to maintain operations, Saab needed a quick resolution,” said GM Europe President Nick Reilly. ”We regret that we were not able to complete this transaction with Spyker Cars. We will work closely with the Saab organization to wind down the business in an orderly and responsible manner. This is not a bankruptcy or forced liquidation process. Consequently, we expect Saab to satisfy debts including supplier payments, and to wind down production and the distribution channel in an orderly manner while looking after our customers.”
Saab will continue to honor warranties, while providing service and spare parts to current Saab owners around the world.
As part of its efforts to become a leaner organization, GM began seeking a buyer for Saab’s operations in January. Last week, Saab Automobile AB announced that it had closed on the sale of certain Saab 9-3, current 9-5 and powertrain technology and tooling to Beijing Automotive Industry Holdings Co. Ltd. (BAIC). GM expects today’s announcement to have no impact on the earlier sale.
As the company continues to reinvent itself, GM has been faced with some very difficult but necessary business decisions. The focus will remain on the four core brands – Buick, Cadillac, Chevrolet and GMC – and several regional brands, including Opel / Vauxhall in Europe. This will enable the company to devote more engineering and marketing resources to each brand and model.
Sources are telling me that GM will commence an orderly wind down of the Saab brand.I cannot, for the life of me, believe that this is going to happen. Can’t believe it.
A press release is expected shortly.
ADDENDUM – during writing, this popped up:
GM Says Saab Sale Won’t Be Concluded, Will Wind Down Brand 2009-12-18 13:50:57.388 GMT
By Kenneth Wong
Dec. 18 (Bloomberg) — General Motors Co. said today that a
planned sale of its Saab unit wouldn’t be concluded because of
”certain issues” that arose during due diligence with suitor
Spyker Cars NV. GM will start an orderly wind-down of the brand,
it said in an e-mailed statement today.december 18, 2009 at 14:37 #149684Ja vad ska man säga?
Och ja, standardtemat på forumet har numer sorgband i form av en svart bakgrund.
William wrote:Finns det någon möjlighet för fabriken att leva vidare för att bygga Oplar eller Cadillacar?, jag håller iaf tummarna för det iaf.Eller så skänker Maud bort den till sin son som hon ville från början.
Varumärket lär finnas kvar även om det kanske inte kommer sitta på bilar. Nya 9-5:an lär nog vara intressant att fortsätta producera också.Öken… Den Svenska tigern i mig gråter. Vart är landet på väg? Lider mest med alla anställda, hoppas det ordnar sig snart för dom. Ingen kul julklapp dom fick alltså.
Passande med svart bakgrund. Tänkte direkt när jag loggade in att det berodde nog på detta….
december 18, 2009 at 14:43 #149687Steven Odell på Volvo säger att det bara är att bryta ihop och komma igen. Kanske så man ska ta det?
december 18, 2009 at 14:57 #149688Väldigt tråkiga nyheter. Vet inte riktigt vad man ska säga.
Hade det inte varit bättre om de anställda hade fått köpa in sig till 51% av det resterande bolaget, och sedan kunnat hitta finansiärer för den resterande 49%? Varför inte alla underleverantörer? Än är det inte för sent! Hoppet är det sista som sviker oss!
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
december 18, 2009 at 15:01 #149689Det är ju inte ens lagligt att gå ut med varsel efter lucia! Detta är ju synd på så många plan men ”bryta ihop och komma igen” får vi hoppas på.
december 18, 2009 at 15:02 #149690Så fick då Maud som hon ville….. :skull:
Undrar vad det här kommer att kosta oss skattebetalare!
:crying: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.